– Bør vi hylle kvinner med valker?


Ved konstant å “hylle kvinnen”, og å gi kvinner oppmerksomhet og honnør på feil grunnlag, er vi på mange måter også med på å latterliggjøre kvinner!

Les mer på: Corneliselander.com

Menn blir ikke dratt opp på forsider og rullet ut av skapet etter en viss alder for å vise at de “fortsatt har det”. For hva skjer egentlig når vi blir gamle og grå? Jo da, vi bare fortsetter i akkurat samme bane som før. Og menn med grått hår og hentesveis blir faktisk i mange tilfeller gjerne foretrukket, mens kvinnene altså må “hylles” etter en viss alder for å vise at de fortsatt har det. Vise at de fremdeles kan noe, er noe, fortsatt er vakre – og det uansett hvor mange rynker, grått hår, og eventuelt valker de måtte ha. Nå vil noen kanskje si “men hvorfor skal de ikke kunne trekkes fram og gjøres like stor stas på som før?”, og jeg vil aldri tørre å messe med min mor eller andre damer der ute ved å insinuere noe annet heller. Likevel er jeg enig med Sophie Elise, og hennes siste blogginnlegg, der hun tar for seg måten det gjerne gjøres på i media. Og at det nesten er på grensen til det fordummende.

For som hun skriver ‘de fleste magasiner i dag er så utrolig fordummende mot kvinner. Magasinene om biler, sport, teknologi og vitenskap’ er liksom mest rettet mot/for menn, mens bladene for kvinnene skal ‘ikke være opptatt av annet enn sin egen kropp og dens skavanker og hvor perfekte man er til tross for feil’..

For når så du for eksempel sist en biltest utført av en dame? Eller for den saks skyld en fyr i 50 årene liggende på forsiden av et magasin med rynker, valker, og overskriften ‘JEG ER STOLT!!’? Nei, det er en kvinne [og manne-] nerve som jeg tror snart vil slå sprekk i de norske mediehus, og jeg ønsker som Sophie Elise den hjertelig velkommen!

HVA MENER DU? LEGG IGJEN EN KOMMENTAR UNDER DA VEL!

Send meg også gjerne en direkte email om det er noe du skulle lure på, ønske å si, mener, vil legge til, osv 🙂

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #nyttår #meninger #debatt #blogginnlegg #Norge #fit #fitness #bilder #blogg #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg