Er julemat farlig?


Nei, og jeg er IKKE motstander av julemat på et generelt grunnlag. At vi feirer jul to måneder i strekk, og hiver innpå med usunn mat og drikke i månedsvis er imidlertid noe annet.. Mer om mine meninger i dagens utgave av Aftenposten.

Les også mer på: Corneliselander.com

Her om dagen var jeg gjest på TV2 Nyhetskanalen for å snakke om julemat, godteri, og hva jeg mener bør gjøres. Det skapte også mye debatt da jeg foreslo at det for eksempel bør innføres aldersgrense på smågodt, og at vi ikke har godt av å dytte nedpå med usunn mat og drikke månedsvis i strekk. Enkelte likte dette svært dårlig, og mente at man bør kunne dytte i seg all den usunne og farlige maten man vil [selv om vi som nasjon faktisk kan gå konkurs på grunn av den utviklingen vi ser i dag, men det er det visst ikke alle som innser eller er villige til å forstå]. Etter at en del usakligheter, og direkte faktafeil ble lagt fram blant annet på Aftenpostens debattsider, skrev jeg da dette innlegget som var å finne på trykk i dag.

Poenget er nemlig at jeg IKKE har noe problem med julematen, og jeg nei jeg mener ikke at dette er farlig. At man imidlertid inntar middager med tusenvis av kalorier under hver bordsetning er jeg imidlertid bekymret for, og noe jeg også tok opp i dagens innlegg.

LIK OG DEL GJERNE! Eller fortell meg i kommentarfeltet under hvorfor jeg eventuelt tar feil 🙂

– Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #hverdag #meniner #iform #trene #blogg #jul #alkohol #blogginnlegg #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg