“Cornelis mener” – episode 1

Hei folkens, og takk til alle dere som daglig er innom her på treningsbloggen! I dag starter jeg også en ny serie der jeg framover vil legge ut mine meninger og synspunkter rundt dagsaktuelle saker og ting som skjer i nyhetsbildet. Dette er ikke påstander, alltid “fakta”, men altså mine meninger og tanker rundt ting jeg ser i nyhetsbildet – så håper jeg også på å få høre deres meninger rundt de samme temaene i kommentarfeltet under. Her er da DEL 1 av “Cornelis Mener”:

Les mer på: Corneliselander.com


Mange mener det er for mye. Hva mener du?

1. Therese Johaug saken
Ok, så da har det endelig kommet fram at påtalenemnda i Antidoping Norge har lagt ned påstand om 14 måneders utestengelse av Johaug, og noe som visstnok kan ende opp med at hun legger opp som utøver. Jeg ser, blant annet i sosiale medier, hvordan svært mange mener at dette er forferdelig, og at det jo bare er snakk om en “krem”. Min mening er imidlertid at hennes historie ikke helt “add up”, og at noe skurrer. Blant annet reagerer jeg på at vi IKKE vet hva de reelle verdiene av testene viser (og at vi derfor ikke med sikkerhet kan påstå at dette bare er snakk om en krem), og så finner jeg det merkverdi at hun ikke har gått til sak mot legen – som da eventuelt har ødelagt hele hennes karriere… La meg gjerne vite i kommentarfeltet hvordan jeg eventuelt tar feil!


– Julekosen starter for tidlig

2. Aldersgrense på smågodt
På søndag, da jeg var gjest på TV2 Nyhetskanalen for å snakke om julemat og godteri kom jeg også opp med ideen om at vi bør innføre aldersgrense på smågodt. Bakgrunnen for dette er at vi i Norge har aldersgrense og kontroll av nær sagt alt (vi er vel snart det eneste landet i verden som har ett utsalgssted og monopol på alkohol, ekstrem kontroll av mengden du kan kjøpe ute på bar, og veldig strenge regler på feks kosthold og tilskudd). Så hvorfor er det da slik at [i teorien] en femåring kan plukke opp kilovis med det som faktisk nå tar mest liv? La meg høre din mening!

3. Ta sykkelen til Narvik MDG!
Ok, så det er ikke til å legge skjul på at jeg har lite til overs for “partiet” som MDG liker å kalle seg selv på Twitter. I mine øyne er det utrolig at noen som til de grader prøver å irritere alle, og som nær sagt har gjort det til sport å gå imot all sunn fornuft, faktisk klarer å sitte i noen som helst form for maktposisjon (godt jobbet!). Siste nytt av idioti fra deres kant er at de nå har valgt å legge landsmøtet sitt til Narvik, mens de fleste av dem til daglig sitter på Østlandet. Dette har da bragt fram ironien i hvordan de nå faktisk skal komme seg fram dit (siden de er store motstandere av bil, fly, og alt som eventuelt måtte slippe ut noen form for eksos og forurensning). Men i klassisk politikerånd mener de selvsagt at forbudene og ubekvemhetene [ved ikke å kunne fly eller bruke bilen] bare gjelder for deg og meg, og selvsagt ikke dem selv. Og de fleste av MDG’erne har derfor bestemt seg for å ta nettopp fly til møtet. Imagine my shock…

Min oppfordring til politikerne er at de nettopp tar syklene fatt, og legger ut på tur opp til landsmøtet. Dette vil ikke bare kunne får dere i bedre form [og det trenger dere], men også gjøre at dere får sett litt flott norsk natur på veien – du vet, den du prøver å redde. Mitt inntrykk er imidlertid at de er mer interesserte i å sitte og sippe til kaffe på Grünerløkka… 😉

Dette var altså første del i “Cornelis Mener”, og tips meg gjerne om saker og ting du vil jeg skal ta opp og komme med meninger rundt!

Så til neste gang; takk for at du klikker innom!

– Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #fitness #hverdag #meninger #ski #Johaug #blogg #blogginnlegg #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander
 

13 kommentarer
    1. Haha! Beste jeg har lest på lenge! Digget den om MDG=) Eneste de har gjort bra, er å fortsatt frede el-bilen (om det er de som gjorde det?) Uansett, stå på!

    2. Hvorfor hater du Therese Johaug? Hvorfor tror du ikke på leppekremhistorien? Jeg har aldri vært noen ihuga Johaug-fan, men synes 2 mndr er nok straff for denne uheldige hendelsen forårsaket av landslagslegen!

    3. Jøss, hva for slags midler er det du har tatt da, Cornelius? 14 måneder er selvsagt en aaaaaltfor streng straff, full frifinnelse hadde vært det mest rettferdige for dette prydbildet av norsk toppidrett. Til nød skulle vi godtatt en bot, men bare så lenge Skiforbundet hadde hatt anstendigheten til å betale den. Det var jo ikke dette som var formålet med den straffeskjerpelsen i dopingsaker vi i Norge har jobbet så hardt for å få gjennomslag for, den skal jo bare gjelde skikkelige dopere fra andre land, ikke for våre idrettshelter. Vi har all grunn til å føle oss snytt.

    4. 1. Me lyt tru på norske idrettstevlararar, at dei ikkje korkje fuksar eller juskar. Difor lyt me au tru på denna Dalsbygdkjerringa, at ho er heilt uskuldeg og ikkje skulle vore straffa i det heile. Eg lyt berre spørja, er det detta EU som stend attom og hev sytt for slik ein ill dôm?
      2. Jau, her er eg heilt samd, sann. Noko so farlegt og beint fram gifteg som slikt sleikjeri lyt ha minst 18 års aldersgrense. Berre tenk på tannhelsa! Eg berre spyr, lærar ikkje borna um Karius og Baktus i dag lengre? Eller er det kanskje humanisma som stend so sterkt at motvilja mot å utvisa dei frå tanngarden vert for stor? Jau, i so fall lyt me sjå det som ei god gjerning, sann.
      3. Jau, hadde det vore Høgre, eller dessa frepparadn, eller sånne ofslege sånne næringslivsleiararar, so skulle eg gjedna vêre samd i detta au. Men politikarane hjå Klimapartiet Dei Grøne hev ein so vikteg jobb at dei kan me lata taka sånn flymaskin åt landsmøtet deira. Hugs at dei gjer det berre for klima og miljø si skuld. Då verte det ikkje noko illare enn å taka privat flymaskin åt dei viktege klimakonferansane. Og som alle politisk korrekte menneskje veit, slike flyreisar er heilt utsleppsfrie. Og politikarane hjå KDG betalar jo sjølvsagd full CO2-kvote au, med moms, for dessa reisene sine. So der er det verkeleg ein stor skildnad mot kva de gjer, alle som les detta. Slik at båe Rasmus, Lan og alle dei andre KDG-politikarane er i sin fulle moralske rett til å nekta dykk å taka sånn flymaskin same kva de skal, og tvingja dykk til å sykla åt Kina, Amerika eller Australia i staden, samstundes som dei flyg sjølve åt det forhufselegt viktege landsmøtet. Hugs det dreier seg um klima og miljø. Jau!

    5. Hei anonym, hvem sier at jeg hater Therese Johaug? Har aldri møtt eller snakket med henne, men uttaler meg kun basert på fakta som blir lagt fram. Og der er jeg lite imponert over det som kommer fram, eller tror nevneverdig på denne historien. Forøvrig er det altså snakk om 14mnd. ikke 2.
      Cornelis

    6. Tilbaketråkk: آمریکا
    7. Tilbaketråkk: Facebook likes kaufen
    8. Tilbaketråkk: nickel oxide
    9. Tilbaketråkk: gallium nitride

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg