Slik blir du kvitt kjærlighetshåndtakene

03.11.2016 - 20:27 Ingen kommentarer


Lei av å slite med såkalte "love handles"? Her er da oppskriften på hvordan du kan kvitte deg med det!

Les mer på: Corneliselander.com


Det finnes allerede et hav av treningsprogram og oppsett der ute som lover deg gull og grønne skoger, og stort sett har de alle til felles at de mener du kan kvitte deg med "kjærlighetshåndtakene" på så lite som 10 minutter. Dette er selvsagt bare løgn og fanteri, og jeg ønsker i dag heller å fokusere på hva som faktisk kan fungere for deg og dine mål. Først og fremst; du kan ikke "punktforbrenne", og det vil derfor være helt umulig å [bare] stramme opp dette problemområdet, om du ikke også strammer opp resten av kroppen ved siden av. Og når vi da vet at dette hovedsakelig skjer ved hjelp av å spise og drikke riktig, hvorfor trenger vi da å trene i det hele tatt, spør du kanskje? 

Tren styrke! 
De fleste progam og oppsett du vil finne der ute vil nemlig påstå at du ved hjelp av å spise riktig og [bare] trene nok kardiovaskulær trening, vil komme i mål. Mitt råd er imidlertid at du hovedsakelig fokuserer på å trene riktig og nok styrketrening, og eventuelt bare supplementerer med korte, harde kardioøkter som for eksempel min egen favoritt Geriljakardio.

Feilene vi alle gjør
Stadig ser jeg folk løpe mil etter mil i håp om at dette er hva som skal til for å bli kvitt det vanskelige sidefettet, og selv om dette selvsagt også vil hjelpe (all trening er bedre enn ingenting) så er det ikke dette som vil kunne gi deg de beste resultatene. Enda verre er det da med de som kjører situps og crunches til den store gullmedalje, i håpet om at dette vil gjøre dem "smalere".

Det du trenger:
Det du trenger er imidlertid en kombinasjon av et sunt og riktig kosthold (mye protein og riktig fett!), korrekt mengde tung styrketrening (gjerne med mye bruk av gode baseøvelser som knebøy og markløft), og litt kortere, mer effektiv kardiotrening. For du kan nemlig ta så mange situps du vil eller sykle og løpe til du blir blå, men holdes ikke intensitetsnivået oppe og du også er påpasselig med ikke å slite bort hardt opparbeidet muskelmasse, kan dette i verste fall bare gjøre vondt verre!

Sjekk også ut noen av mine siste saker her på bloggen, for råd og tips til enkle treningsprogram å følge:

Les også: Treningsprogram for å gå ned i størrelse

Les også: Mitt treningsprogram

Cornelis 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits