Anders forvandlig tok 6 måneder, men hadde sin pris

Fra http://murenslivsstil.com:

Anders Muren er en av mine flotte følgere som virkelig har tatt tak, og stått på hardt for å komme i bedre form. Nylig skrev han dette innlegget som jeg nå har fått lov til å reposte, og som jeg også mener at vil kunne være til inspirasjon for så mange. La meg også vite i kommentarfeltet under hva du måtte mene!

Les også mer på: Corneliselander.com

6 måneder med mange tanker, masse slit og vonde dager gikk overraskende fort. Fra 15år til 16år, eller som jeg selv liker å si: fra XXL til Small. Dette er min historie på hvordan jeg har forandret meg.

Les også: Du blir smartere av å trene med [tunge] vekter

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte den veien å gå. Jeg vet med meg selv at jeg hadde to valg på det tidspunktet. Enten å forbli sånn, eller å gjøre drastiske endringer. Jeg valgte det siste. Mandag 17. November 2013 satt jeg i godstolen, jeg reiste meg opp og hentet meg sjokolade. Satt meg ned i en oransje hettegenser og gikk igjennom instagrammen min. Bilder av Justin Bieber dukket opp, selvfølgelig uten t-skjorte. Selv satt jeg der, med sjokolade i fanget og tenkte at nok var nok. Jeg selv ville ha muligheten til å legge ut bilder av meg selv som jeg kunne være stolt over, jeg ville bli frisk, fornuftig og jeg ville kunne løpe over 100meter uten å føle døden nærme seg.

Les også: Slik får du stram mage

Tirsdag 18. November 2013 begynte jeg på ferden min, eller livsstilsendringen min. En dag som bestod av å si nei til masse søtsaker som jeg normalt ville spist uten å tenke meg om. De første dagene og ukene var veldig vanskelig, jeg husker godt den første helgen hvor jeg ga etter og drakk litt julebrus, det var vell det som var et “vendepunkt” og etter den feilen bestemte jeg meg for å unngå alt av godteri og andre søtsaker som jeg ikke hadde noe godt av. 1 måned hadde gått, julen nærmet seg. Julen 2013 var en jul som ingen andre, jeg spiste lite, jeg unngikk å spise godis og jeg hadde fått disiplinen i meg. Julaften bestod også av en treningsøkt og “den nye meg” hadde begynt å forme seg. I dag kan jeg takke meg selv for valg jeg tok for 3 år tilbake, jeg bruker alltid å tenke. “Dagene går jo uansett, så hvorfor ikke ta full nytte ut av de?”. Både julaften og nyttårsaften bestod av å være sunn og si “neitakk”, jeg vil at absolutt alle skal vite at det ikke er noen skam å takke nei til noe, og man må realisere hva som er best for seg selv. Iallfall når man skal gjennom en livsstilsendring.

Ettersom månedene gikk så merket jeg godt hvordan jeg utviklet meg innen både trening og utseende. Fra å være rimelig rund i kinnene til å få kinnbein som jeg likte, fra å kun gå i store treningsbukser til å gå i “skinny-fit” jeans og fra å kunne løpe 10min til å løpe 40min uten problemer. Jeg hadde gått igjennom store endringer.

Les også: – Mer sukker i banan enn i coca-cola

I de månedene hvor livsstilsendringen var i full gang hold jeg meg helst alene. Jeg likte å fokusere på meg selv, og jeg unngikk andre arrangementer og fester. Jeg ville ikke skade den disiplinen og rutinen jeg hadde jobbet så hardt for. Selv merket jeg at kamerater forsvant og ikke respekterte den nye personen jeg ble, men de kan heller ikke kategoriseres som kamerater, så det er ikke noe jeg anser som et tap.

Les også: Hemmelighetene folk flest bør vite om trening

Det å gjennomføre livsstilsendringen min gjorde at det sosiale livet mitt ble skadd, jeg holdt meg helst hjemme og alene. Det var muligens det vanskeligste, for under de 6 månedene hvor jeg hadde endret meg enormt, så var jeg også veldig mye alene. Fotballtrening og skole var som regel de eneste formene for kontakt med andre personer jeg hadde, men jeg var så fokusert på å nå målet mitt at jeg ikke brydde meg så hardt om alt annet rundt meg. Venner jeg ikke hadde snakket med siden ungdomsskolen kunne knapt kjenne igjen meg, og jeg fikk mange positive kommentarer på endringen min. Det var med på å motivere meg videre mot enda større steg.

Mitt mål med livsstilsendringen var å bli frisk, få en fin kropp som jeg kunne være stolt over og ikke minst å bli en motivator. Det er formålet med denne nettsiden, jeg vil at folk skal kunne hente inspirasjon fra meg og jeg vil være med på å endre vanene til folk som vil endre seg.

Les også: Klart at DU kan!
———————-
Igjen vil jeg bare få lov til å rose Anders for hans flotte innsats, og så håper jeg dette innlegget kan være med på å motivere, inspirere, eller på andre måter hjelpe deg som leser. La oss sammen gjøre Norge til verdens sunneste nasjon igjen!

– Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #Side3 #blogg #fitness #trene #Norge #motivasjon #overvekt #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

2 kommentarer
    1. For en kjempejobb, kjenner meg godt igjen i beskrivelsen av venner som forsvinner så fort man ikke blir med all festingen i helger og heller prioriterer en sunn og god livsstil. Man finner virkelig ut hvem som er vennene sine og har forståelse for de valgene man tar.
      Nok en gang: kjempejobb! Stå på videre!

    2. Meget bra jobb og meget bra gjennomført.
      Virker i hvertfall som om en stor del av
      grunnen var helse. Men utseendet har jo også
      blitt noe av det viktigste.
      Men uansett, en meget branjobn

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg