– Nå har narsissisme blitt sunt!


Laster du opp treningsbilder på facebook? Da lider du trolig av narsissisme, ifølge ny studie

Ny studie fra Brunel University viser at de som [daglig] laster opp treningsbilder og -oppdateringer på Facebook visstnok lider av “narsissisme”. Vel, om dette er tilfelle mener jeg at narsissisme nå nettopp ble SUNT!

Les også mer på: Corneliselander.com

Ok, så la meg først ta en liten gjennomgang og begrunnelse for min mening i saken. Først og fremst; er det slik at ALLE som laster opp treningsbilder på facebook er narsissistiske? Nei, så klart ikke. Er det sant at kanskje noen, eller en del av dem, som gjør det kanskje er det? Trolig.

Likevel mener jeg at dette ikke er noe bedre eller verre en alle de andre oppdateringene vi daglig bombarderes med på Facebook, og i motsetning til politiske oppdateringer, katte/hundebilder (noe jeg trolig også spammer mine venner med..), og party/champagne bildene som “alle” legger ut en fredagskveld – kan det å laste opp daglige treningsbilder faktisk være SUNT!

Les også: Slik får du stram mage

Er det irriterende med de som daglig må laste opp 💪💪 bilder på profilene sine? Sikkert, men for mange kan det da også være til hjelp og faktisk motivere dem på trening og i bedre form! Jeg har enda til gode å se at diskusjonen rundt hvorvidt Viking museet burde flyttes, eller hvem som bør få lov til å klippe deg eller ei, har noen helsegevinst…

Les også: Slik kommer du i form

Jeg synes det forøvrig også er interessant å se hvordan Aftenposten og andre medier henger seg VELDIG opp i denne rapporten, og igjen er med på å trykke nordmenn ned og i dårligere form framfor faktisk å prøve å motivere dem til å trene MER… Vi nordmenn TRENGER faktisk å trene mer, og om noen [irriterende] bilde/statusoppdateringer da kan være med på å motivere deg på gymmet så ser jeg ikke problemet med det… Det er jo til syvende og sist ditt valg om du ønsker å følge vedkommende eller ei, og faktisk veldig enkelt å “unfollow”… Uansett mener jeg at en “gym-selfie” eller treningsoppdatering er sunnere og bedre enn alle de ‘samfunnspolitiske meninger’, og hunde-, katte-, eller babybildene som vi daglig bombarderes med…

Og jeg skriver altså dette, mens jeg trolig selv også er skyldig i nettopp dette. Å laste opp hundebilder altså 😉

God lørdag folkens!

Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iform #Side3 #blogg #hverdag #meninger #styrke #gym #trene #selfie #facebook #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

3 kommentarer
    1. Hehe godt poeng og skarp observasjon. Hvis narsissismen gjør at vi trener mer, hva er galt med den da?
      Nordmenn har lang tradisjon i å trykke seg selv og hverandre ned. Vi plages av skyldfølelse, skam og jantelov. Så nå er det plutselig “sykt” å digge seg selv og da hiver vi oss på.
      Flott at noen står opp for det sunne!

    2. Det du gjør er å bygge opp en alvorlig misforståelse om at narsissister bare er uskyldige mennesker som liker å se seg selv i speilet.
      Dette er en minimal og en av de mindre alvorlige sidene med narsissister.
      En mer alvorlig side med de er at de uten samvittighet,empati, eller annen intern regulering gjør faenskap som de skylder på andre, for det eneste som i realiteten begrenser deres handlinger er den allmenne oppfattelsen av “personen” som er avhengig av at det store flertallet er uvitende om deres sjelløse tilværelse for å kunne høste narsissistisk supply i form av beundring, sympati, fysisk/psykisk eller økonomisk støtte enten direkte mot narsissisten eller i form av å undertrykke et offer som narsissisten har manipulert i en uholdbar situasjon og som må suges tom for all livsvilje da dette er en person som kan avsløre narsissisten og derfor er en trussel mot den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg