– Ikke la folk gjøre deg feit og syk!


– Er jeg som trener 5-6 ganger i uken bedre enn deg? Er jeg som spiser litt sunnere og for eksempel dropper alkoholen nå i kveld et bedre menneske enn deg? SÅ KLART IKKE! Betyr det at jeg da bare bør droppe å prøve å motivere, inspirere, og kanskje få deg til å spise litt smartere og bedre denne helgen? Nei…

Les også mer på: Corneliselander.com

Først og fremst; nei, ingen som spiser sunnere, eller løper på treningssenteret kl.06:30 en lørdag morgen er noe bedre enn de som eventuelt ikke gjør det. Vi som er såkalte “treningsnarkomane”, eller litt over gjennomsnittet opptatt av å holde en sunn profil, er ikke noen bedre mennesker av den grunn. Likevel ønsker jeg å prøve å motivere deg til kanskje å spise litt smartere og trene litt mer denne helgen – nettopp fordi vi har såpass store utfordringer i vårt land når det blant annet kommer til overvekt og fedme. Og ikke minst trenger vi å få flere nordmenn i fysisk aktivitet, noe jeg blant annet prøver å motivere til gjennom min CornelisUtfordring på Instagram. Dette betyr ikke at noen er ute etter “å ta deg” av den grunn, men at vi faktisk har problemer vi må prøve å finne en løsning på!

Les også: Treningsprogram

Status quo er nemlig ikke god nok, og selv om mange i media vil prøve å få deg til å tro at det er greit å sitte på rumpa denne helgen med en øl i den ene hånda og en burger i den andre, betyr ikke det det samme som at dette er riktig… Viktig å kose seg? Ja da, men det er faktisk ENDA viktigere å ha en god helse, og at vi blant annet prøver å få ned de EKSTREMT høye overvektstallene vi står overfor i vårt land. At over halvparten av oss er overvektige, og at WHO mener 75% av alle norske menn i nær framtid kommer til å slite med dette ER faktisk et stort problem og noe vi MÅ fikse! Og dette gjør IKKE at jeg tror/mener jeg er noe bedre enn deg av den grunn, eller at jeg “ser ned på” overvektige. Snarere tvert imot! For i mine øyne er det heller de som prøver å oppfordre deg til å bli tykkere, sykere, og at du bare skal “gi faen” i helsa di du faktisk bør være forbanna på!

God helg folkens, og sjekk innom siden her i morgen for en STOR nyhet og viktig sak…

Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iform #Side3 #blogg #hverdag #meninger #overvekt #fedme #Norge #fredag #iform #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

4 kommentarer
    1. Jeg har selv vert overvektig og har gått ned 65kg?! det er jo et helt menneske, nå veier jeg 77kg og er 172cm og per def er jeg forsatt overvektig, og tenkte at rundt 68-70 kg burde være en fin plass å stoppe. Men jeg får hele tiden høre, oi du har blitt så tynn, nå må du stoppe.. Jobber på en stor skole og det er alltid noen som har kake ol med seg, og når jeg da velger å ikke spise kaker får jeg høre det og.. jeg har valgt et sunnere liv, men får pes for det. Var som når jeg var overvektig og ute å spise middag, kjøpte jeg en salat eller no sånt (noe som jeg digger) fikk jeg høre å er du på slankeren, er jo ute da må du kose deg… kjøpte jeg meg derimot en burger eller no fikk jeg høre å burde du spise det er det ikke på tide å tenke på hva du spiser…. ugh..

    2. Denne kan du jo ta en titt på, Cornelis. Hva er din kommentar?
      Det er kult å være stor og banne i annenhvert ord:
      https://www.youtube.com/watch?v=W23IlVLHCSY 😀
      Det viktigste er maten, sier han. Må være et pes å spise så mange måltider hver dag. Tror jeg hadde gått lei. Han ser forresten ikke akkurat ut til å være redd for å spise burgerer og pommes frites heller. Store kroppsbyggere blir jo behandlet som kongelige der borte! Alle vil ta på armene hans! LOL!
      Han virker dessuten litt ustø. Skulle nesten tro at han ikke var helt edru, og hvorfor blir han så sliten av å gå? 😀

    3. Hvordan en spiser er personlig og svært ubehagelig å konfrontere noen med.
      Jeg synes folk skal være ansvarlig for sine egne spisevaner og drite i hva andre spiser, fordi ingen har noe med hvordan du spiser, fordi du er deg og ingen andre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg