Slik blir du kvitt magefett


Sliter du med overvekt eller litt ekstra fett rundt magen?

Les også mer på: Corneliselander.com

Alle har vi fra tid til annen litt ekstra fett rundt magen, og om du skulle være i denne situasjonen akkurat nå har jeg en klar melding til deg; IKKE stress! Først og fremst er det viktig å poengtere at det å ha litt ekstra fett rundt magen er noe som stadig blir mer og mer normalt (dessverre), samtidig som det også gjerne er en av de enkleste tingene i verden å faktisk fikse! Personlig mener jeg det blant annet er mye mer utfordrene for de som for eksempel skulle ønske å legge på seg [mye] muskelmasse enn det er å gå ned litt i vekt og fett. Imidlertid krever dette en ganske stor innsatsvilje, og akkurat der pleier de som har et stort ønske om å legge på seg [muskler] gjerne et fortrinn…

Les også: Geriljakardio – den enkleste veien til en stram kropp!

Så hva kan du gjøre? Vel, først og fremst er det viktig å faktisk tørre å innrømme at du har litt ekstra rundt magen – noe du antageligvis ikke har noe problem med siden du har klikket deg inn på denne artikkelen. Videre er det viktig å sette seg et mål. Er for eksempel ditt ønske å gå ned 5-7kg. før jul, og kanskje oppnå en stram[mere] mage med et snev av sixpack? Vel, ikke noe problem!

Har ikke møtt en mage jeg ikke kunne fikse
Jeg har nemlig til gode å treffe en person/mage jeg ikke klarte å fikse, og om målet ditt bare er å stramme opp har jeg en laaaang liste med ting det vil være viktig å følge, men som også GARANTERT vil gi deg en stram mage på veldig kort tid. Spørsmålet er bare hvor mye du egentlig ønsker deg en strammere kropp?

Cornelis tips for en stram mage:
– Kutt ut middagsretter som kommer iform av “halv” eller “helfabrikater”, og lag maten fra bunnen av! 
– Kutt ut produkter med et høyt sukkerinnhold, og styr unna boller, vafler, kaker [helt forbudt], og sukkerrik drikke som brus og sjokolademelk.
– Vær forsiktig med å drikke juice og saft når du er tørst, og gå heller for rent vann!
– Bitte litt mørk sjokolade er lov til kveldskosen, men aldri iskrem, potetgull, eller smågodt!
– Husk å spise ofte nok, og prøv å fordel næringsinntaket over minst 4-5 måltider hverdagen igjennom.
– Fokuser på å trene minst 3 styrkeøkter i uken
– Tren korte, harde og intensive kardioøkter som feks geriljakardio, ved siden av eventuelt morgenkardio eller gåturer på kveldstid
– Sørg for å få i deg nok protein rett etter en treningsøkt, og gjerne litt før du legger deg
Ikke tren magen for mye direkte, men benytt gode baseøvelser og enkelte isolasjonsøvelser for et godt oppsett og treningsprogram

Les også: Litt for mye øl i sommer? Slik blir du kvitt fettet

Sammen om et sunnere Norge!

Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #trene #hverdag #overvekt #mage #Norge #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

13 kommentarer
    1. Hvordan stiller du deg til en dag i uka hvor en kan skeie ut ( seff med måte, men litt ekstra kos enn hverdsgen, når dette begrenses til KUN 1 dag da)?

    2. Hei Mads! Nå er jeg selv heller fan av å spise [bittelitt] søtt/”usunt” heller litt oftere (som her nevnt med en liten sjokoladebit til kvelds, framfor rene “spisedager”. Ikke bare mener jeg dette kan være med på å sette deg langt tilbake, fordi man da gjerne går “all in” og tar litt av, men også fordi det gjerne gjør at man utfører dårligere økter én-to dager derpå. Dette er selvsagt litt forskjellig fra person til person, og du må finne hva som fungerer for deg, men dette er altså mitt synspunkt på et generelt grunnlag.
      Mvh
      Cornelis

    3. Hei
      Ønsker å trene, men liker ikke helsestudioer. Var aktiv før men er nå i hektisk jobb og småbarnspappa på 33år… 181cm og 99,99kg…
      Sliter veldig med motivasjonen. Aner ikke råd.
      På forhånd takk. Vet jeg representerer ekstremt mange som er i den skumle komfortsonen…

    4. Takk for mange nyttige tips! Jeg har siden høsten 2013 og fram til nå trent/endret spisevaner slik at jeg har klart å redusere vekten med 56 kg! Nå sliter jeg med å klare å få vekk det siste på magen. Noe av problemet er nok også løshud, har du noen ekstra gode råd til meg? Det blir mest løpetrening og spinning på meg da jeg føler at det er her jeg får “gitt mest”. På forhånd takk 🙂

    5. Ref: “Tren korte, harde og intensive kardioøkter som feks geriljakardio, ved siden av eventuelt morgenkardio eller gåturer på kveldstid…”.
      Sprøyt !!! Hvis du ikke har trenet fra før, så GLEM DET.
      Fokuser heller på mindre sjokolade og alt annet “du ikke trenger”, og ikke spis for mye til måltidene.
      Det holder, ikke bli nazi med trening eller dietter, for da kommer du til å FYKE opp i vekt igjen den dagen du ikke orker mer av dette tullet. Dette forteller ikke “ekspertene” deg, men dette er virkeligheten for ALLE som vil ta av noen kilo.
      Alle “ekspertene” tar feil når det gjelder slanking, det er kun snakk om å kontrollere søtsuget og overspisingen.
      Bare så dere vet det.

    6. Hei. Jeg har i de siste årene vært trent jevnt og hardt på sats. Jeg er 63 år,og har fått en meget brukbar overkropp. Har slitt litt med å få opp vekten,og har brukt weigtgainer protein for å få opp vekten. Det har jeg,men det har lagt seg litt mye rundt magen. Til proteinet bruker jeg lettmelk,det går Ca.1,5 liter hver dag. Bør jeg kutte ut dette? Erling vik.

    7. Hei Cornelis,
      Jeg har nå kommet igang med litt trening igjen etter et avbrekk (alt for langt et). Det jeg har begynt med nå er “bodyweight exercises” og “TRX exercises”. Har gått igjennom bloggen din og plukket ut mine favoritter. Det er i all hovedsak aktive øvelser jeg har valgt ut, på hele kroppen. Jeg prøver også å variere det litt.
      Hovedproblemet mitt så er at jeg føler meg så støl i hele kroppen, så og si hele tiden. Noen mener at jeg greit kan trene mens jeg er støl så lenge jeg har en god oppvarming.
      Er du av samme mening?
      Også, anbefaler du “negative” øvelser hvor jeg i all hovedsak skal holde et grep/posisjon så lenge som mulig?
      Har holdt på i 3 uker nå med trening og spiser bedre (ikke noe veiing av mat, men spiser til jeg er mett og ikke stappmett). Har allerede gått ned 4 kilo og føler meg strammere.
      Vil jeg kunne forvente samme progresjon eller vil den gå saktere etter hvert som jeg fortsetter med treningen?

    8. Hei Erling Vik! Personlig er jeg mer fan av rent proteintilskudd + bruk av eventuelt kreatin for å gå opp i vekt og størrelse/styrke. Stå på videre, og hold meg oppdatert på hvordan det går framover!
      Cornelis

    9. Hei Hege! Førts og fremst ville jeg ha konsentrert meg om kostholdet + å legge inn minst 3 gode styrkeøkter i uken (ved siden av å utføre kardio, som du gjør i dag). Dette vil ikke bare være med på ytterlige å la deg stramme opp/”gå ned i vekt”, men også lettere forme kroppen din slik du eventuelt skulle ønske.
      Stå på!
      Cornelis

    10. Til anonym som skrev “Ref: “Tren korte, harde og intensive kardioøkter som feks geriljakardio, ved siden av eventuelt morgenkardio eller gåturer på kveldstid… Sprøyt !!! Hvis du ikke har trenet fra før, så GLEM DET.!”
      Her forenkler du og beskriver ikke hva jeg faktisk skrev/sier. Og leser du listen min med tips ser du at jeg nettopp fokuserer på hvor viktig kostholdet er for resultatet… Men korte, intensive kardioøkter som feks geriljakardio kan for de aller fleste fungere EKSTREMT bra – også fordi dette nettopp ikke vil ta fra motet til de fleste, eller gjøre at man gir opp.
      Cornelis

    11. Tenker mye på hva jeg får i meg, og har omtrent sluttet med potetgull og det meste av søtt.
      Men jeg spiser et par kakestykker i uken, fordi jeg er glad i å bake.
      Og jeg er glad i kake Cornelis :(:( 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg