Hadde flere trenere gjort dette, hadde flere nordmenn vært i form!

Hadde flere trenere vært ærlige om effekten av sunt kosttilskudd og hard, tøff trening (og de andre metodene de selv også gjerne benytter seg av) så hadde vi også sett mange flere trente nordmenn!

Les mer på: Corneliselander.com

Problemet er at så mange av mine kollegaer ikke tør å innrømme (jeg vet ikke hvorfor) at for eksempel et sunt tilskudd kan ha STOR effekt, og hvor skadelig det er med alkohol og all den usunne maten vi blir dyttet på i alle bauer og kanter. Jeg kjenner til flere profilerte trenere som utad i media påstår at proteinpulver ikke har noen effekt, eller at det er “bortkastede penger”, mens de samme personene ofte er å se handle inn kosttilskudd til eget forbruk… Også er jeg lei av å høre at “jo da, bare kos deg med pølser, pommes frites, og halvliterne på Lekter´n i Oslo du”… Klart du kan kose deg med dette, men det vil IKKE få deg i form!!

Hva mener du? Enig? Del i så fall gjerne dette innlegget!

God helg!

Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #trene #meninger #sk2016 #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

5 kommentarer
    1. Hei! Er helt ening. Syns man kan a en dag i uka hvor man kan nyte noe man liker, som f.eks. en halv sjokolade. Jeg selv bruker protein pulver. Et spørsmål: er vegansk (erte-, ris-, sojaprotein osv.) like effektiv som whey når det kommer til oppbygging av muskler?

    2. Du har helt rett! Men jeg vil dra det lenger. Jeg vil si at også leger og helsepersonell burde tørre å være så ærlige. De burde tørre å si ifra når deres pasienter er overvektige eller i så dårlig form at det kan gå utover helsa. Og ikke minst påpeke ovenfor inaktive pasienter hvilken effekt trening og kosthold har på kropp, helse, energinivå og generell velvære.

    3. heia 🙂
      jeg er enig med innlegget ditt. skal man komme i form og se bra ut, så må man trene. man må leve sunt, for jeg har sett det på folk som trener og har gått ned og fått mer markert kropp har kun skjedd med trening og sunt kosthold. jeg kunne vært bedre på mitt, for jeg trener og jeg liker å trene. jeg er stor og må ned i vekt og jeg prøver. trening er utrolig nok terapi, men de siste ukene har det personlige kommet foran og jeg har levd som en svin i forhold til kostholdet.har stresset med skole.og jeg tror ikke alle tenker på det, men stress er med på å gjøre at man ikke går ned i vekt.tro meg. jeg kunne kommet mye lengre enn jeg har gjort hittil, men nå er det skjerpis, og da er bloggen din best å lese. du er den PTen som jeg stoler på, for du er ærlig og kosthold er viktig. så etter dette lange innlegg fra meg, har du tips til en student med litt lite penger å rute med og har 3 uker igjen med oppgaver og skole og frister, ang kosthold? jeg har ikke fått trent på en stund men jeg har gått til skolen hver dag siden mars og kjøper ikke mndskort på kollektiv. jeg skal bruke sommeren på å trene og spise sunt, og ta igjen sommerkroppen til neste år. når folk ser meg, så tror de jeg ikke trener og spiser usunt, men jeg liker trening og sunn mat. trening gir meg energi og en mestringsfølelse 😉 men har du også tips til snacks? jeg liker kesam med frukt og bær og er ikke kresen på mat. og noe tips til lette sunne middager til sommeren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg