Quick fix på magen


Sommeren står snart for dør, og da jeg her om dagen skrev innlegget “Til deg med hengemage og magefett” var det særlig én ting som kom opp flere ganger i kommentarfeltet; “hadde håpet på en quick-fix på magen”. Vel, her er da svaret:

Les mer på: Corneliselander.com

Så finnes det en “Quick-fix”? Vel, både ja og nei. For de fleste av dere vil det sikkert ikke kunne fungere som en kjapp løsning, noe som ikke skyldes at det ikke er umulig, men mer at de fleste ikke vil følge mine råd 100%… Mine tips er nemlig av det litt mer strenge slaget, men hey! Ønsker du å komme i form eller ikke?

Quick-fix rådene:

1. ALT av alkohol må bort! Det er rett og slett ikke mer å si om dette punktet…

2. Du må gå en lengre tur HVER DAG. Ja, det å gå er faktisk en av de beste måtene å forbrenne bort overflødig/uønsket fett på, og mitt råd er at du er i bevegelse minst 30minutter om dagen!

Les også: Sixpack på 1 uke!

3. Proteinrik kost, og enkelte former for kosttilskudd. Ok, så du kan krangle om dette punktet så mye du vil, men er det én ting jeg vet at fungerer for å få bort magefettet, oppnå maksimalt med muskelvekst, og få en stram kropp og mage på så er det å kutte i alt av usunt fett og helst supplementere med for eksempel en proteinshake etter trening og et omegatilskudd til middag. Hvor mye protein du bør få i deg kan du forøvrig lese mer om i dagens andre innlegg her på bloggen!

4. Tren kardio OG styrke! Ok, så det å gå/løpe til du blir blå har bare begrenset med effekt. For å gå ned i vekt/størrelse må man forbrenne mer enn man tar inn, men samtidig er det like så viktig å fokusere på hva og hvordan man også trener. Etter at du har kommet deg over den første dørstokkmila, og kroppen begynner å komme seg etter det første sjokket er det så på tide å starte styrketreningen! For det er nettopp dette som over tid vil gi deg den beste kroppsformen og resultatene – og ikke bare det å løpe.

Les også: Kroppens viktigste muskelgruppe

5. Treningsmengden. Så et annet viktig punkt er hvor ofte og mye du bør trene. Så beskrevet over bør du altså [om målet er å forbrenne maksimalt] gå i ca. én halvtime hver dag. Ved siden av dette anbefaler jeg deg altså å trene styrke minst tre [og helst fem] ganger i uken, og du kan for eksempel sjekke ut mer i treningsserien min her for råd til hvordan selve treningsøktene kan/bør se ut. En generell tommelfingerregel fra meg er imidlertid at [styrke-] øktene aldri tar mer enn maksimal 45min. av gangen – da du trolig ikke har trent hardt nok om du er nødt til å trene mer enn dette, og du heller ikke vil oppnå maksimalt god effekt på kroppen og magen av å trene mer enn dette.

Så folkens; det finnes ingen “vidunderkur” for å komme i ordentlig god form [på veldig kort tid], men om du følger rådene mine her  på listen 100% så garanterer jeg deg at det ikke vil skorte på resultater. Og det selv veldig, veldig fort!

God søndag!

Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #trene #søndag #helg #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

12 kommentarer
    1. Hei😊Liker bloggen din å alle de tingene du skriver,så takk!
      Jeg lurer på hvilken protein shake som man kan kjøpe som smaker godt? Har prøvd mange men blir bare kvalm av de og klarer ikke drikke de for det smaker så ekkelt😓

    2. Hei.
      Jeg ønker også forslag til proteinshake / bar. Og jeg liker IKKE sjokolader og jordbær….
      Finnes det noen med nøytral smak ?

    3. synst selv jordbærsmaken er god men sjokolade går det og 🙂
      Viktikt å blande rett! 1 scoop 100 ml med vann 😉 4 scoop 400ml vann 🙂 Smaker veldig godt da 🙂

    4. Vigdis og Anne-Cathrine: har dere prøvd habit sitt proteinpulver? Jeg startet først med andre men synes de ikke smakte så godt. Habit sin finnes i flere smaker blandt annet sjokolade (smaker som oboy) kaffe og caffelatte. Etter en stund har jeg også vendt meg til andre proteinshaker også den fra proteinfabrikken og nå liker jeg de aller fleste men sverger til sjokolade jeg da hihi

    5. Tilbaketråkk: Family safari
    6. Tilbaketråkk: PK studies
    7. Tilbaketråkk: In Vivo Services
    8. Tilbaketråkk: pk screening
    9. Tilbaketråkk: Xenograft Models
    10. Tilbaketråkk: اقامت آمریکا

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg