Liker du ikke å trene? Da vil du elske dette


Glem trening – her er hva som vil gi deg sixpack!

Kan man punktforbrenne? Kan man bestemme seg for kun å brenne bort fettet på magen, eller er det andre metoder som må til? I dag skal jeg fortelle deg hvorfor trening ikke er raskeste vei til en stram[mere] mage, og hva du heller bør fokusere på.

Les også mer på: Corneliselander.com

Skal du ned i vekt og fettprosent så må du forbrenne mer enn du tar inn. Å bygge en sunn og sterk kropp er som alltid mitt egentlige råd, men om målet bare er å gå ned i vekt og fettprosent så er ikke dette nødvendigvis den kjappeste og beste måten å gjøre det på. Da bør du nemlig heller starte et helt annet sted; på kjøkkenet!

Klart det er viktig med harde, gode treningsøkter og øvelser (slik som for eksempel knebøy eller min egen Cornelis planke), men for å oppnå en stram og godt trent mage er det kanskje enda viktigere at du også spiser riktig!

Jeg har tidligere vist deg hvordan min LA frokost gjerne ser ut, og selv om jeg fikk kritikk av kokken på 4-stjerners middag for å lage litt for «sause-fri» mat så vet jeg i hvert fall hvordan DU bør spise skal du oppnå en stram kropp denne sommeren.

Frokost
Som du har kunnet lese på bloggen min tidligere er jeg ikke redd for å ty til litt karbs på morgenkvisten, og i mine øyne er frokost dagens viktigste måltid! I tillegg er dette også ett av to måltider der du lettere kan «fråtse» og kose deg litt ekstra med god samvittighet. Dette betyr imidlertid IKKE det samme som at du bør spise usunt, men at du her altså kan unne deg selv noen kalorier ekstra uten at det nødvendigvis vil legge seg på magen.

Mellommåltid(er)
Om du er en av de mange som kun spiser to-tre måltider om dagen, og disse hovedsakelig består av (til nød) frokost, lunsj, og middag, lær deg da et nytt ord; mellommåltid. For å få på plass den stramme, fine magen før ferien bør du nemlig spise oftere, og gjerne mindre av gangen. Og da er kun et par, tre måltider om dagen gjerne ikke nok for de fleste av oss.

Les også: Tren mindre – forbrenn mer..

Protein metter bedre

Protein metter nemlig bedre enn karbohydrater og fett, og vil også kunne hjelpe deg med å bygge og vedlikeholde muskelmassen. I tillegg vil det også kunne gjøre at du lettere forbrenner mer, selv i hvilemodus, så det å få i seg nok protein er ikke bare viktig for de av oss som ønsker å legge på seg muskelmasse! Selv fyller jeg gjerne på med protein hverdagen igjennom, enten dette kommer via ting som egg og kylling, eller det er fra et litt lettere alternativ som en proteinshake. Spesielt etter en treningsøkt er jeg interessert i å få i meg nok av de viktigste byggesteinene på en kjapp og enkel måte, og en proteinshake med minst 25g protein vil da for meg gjøre jobben!

Middag
Så er vi kommet til måltid nr. to der du (om du trener hardt nok..) med god samvittighet kan unne deg noen ekstra kalorier og karbs. Jeg vil likevel også her anbefale deg å styre unne for eksempel frityrstekt, eller overdrevent fettrik, usunn mat. Og selv om du spiser mat bestående av mange kalorier behøver ikke dette å være usunt!

Les også: Styrketrening enkelt forklart

Kvelds-/nattmat
Til kvelds kan det være lov med [bittelitt] mørk sjokolade, mens du ellers bør fylle på med litt cottage cheese eller for eksempel litt nøtter og frukt. Ellers kan også en kasein proteinshake rett før leggetid være smart for å sørge for at kroppen har riktig næring å jobbe med natten igjennom. Dette fordi kasein opptas saktere i kroppen – noe som vil gjøre det lettere å bygge eller vedlikeholde muskelmassen – og ikke minst lettere oppnå en strammere, godt trent kropp.

Her er hvordan jeg spiser:
Frokost: 1-2 egg, brødkurv (ca.1000kcal)
Mellommåltid 1: Cottage cheese, eller mager yoghurt
Lunsj: Kyllingsalat, eller annet proteinrikt og sunt (ca.300g)
Mellommåltid 2: Frukt og proteinbar á ca.20g protein.
Før trening: 4 kapsler kreatin
Under trening: 5g glutamin
Etter trening: Proteinshake á ca.25g protein
Middag: Ca. 1kg. kjøtt + pasta ca.500g
Kveldsmat: Litt mørk sjokolade, frukt og kasein proteinpulver

Så min anbefaling er selvsagt at du også trener deg slank og stram, men uansett kan det å spise riktig faktisk være den enkleste veien til en stram, flott mage! Ønsker du imidlertid å trene er dette i mine øyne det ulitmate fettforbrenningsprogram du kan benytte deg av.

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #trene #mage #sk2016 #helg #trene #Norge #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

3 kommentarer
    1. Spiser gjerne brokkoli eller grønnsaks mix til middag – foruten om at jeg gjerne inntar litt salat og/eller grønt hverdag igjennom. Men det er mer som “tilbehør” akkurat som smør til brødet til frokost 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg