Ti ting jeg ALDRI spiser


Hei folkens! Ofte får jeg spørsmålet om hvordan jeg liker å spise, og ikke minst om det er noe jeg velger å IKKE spise. Vel, svaret er at det er ganske mye egentlig, og enten du velger å tro det eller ei så lever jeg helt fint for det 🙂 For også å gi dere en litt bedre oversikt over maten jeg velger å styre unna har jeg her listet 10 ting jeg ALDRI spiser:

Les også mer på: Corneliselander.com

1. Pommes frites
Beklager, men dette er noe av det mest unyttige, farlige, og usmaklige jeg vet om. Om du liker dette så deg om det 😉

2. Potetgull
Som jeg tidligere har nevnt mener jeg dette er det samme som å drive aktivt forfall av egen kropp, og noe av det verste du kan kjøre i deg. Selv spiser jeg ALDRI, ALDRI dette!

3. Pølser

4. Burgere
Ok, så dette er noe jeg i hvert fall aldri velger selv å spise, men skulle jeg være på besøk hos folk (og de av en eller annen grunn skulle velge å servere dette [men hvem gjør vel det?]) så vil jeg kunne få meg til å spise det. Men jeg vil ikke være happy 😉

5. Smågodt
Foruten om de små sjokoladebitene med litt puffet ris inni [de er farlig gode…] så styrer jeg ALLTID unna smågodt…

6. Mexican food…
Vel, meksikansk mat [som i den du finner i feks USA] er noe jeg aldri selv velger å spise, men “norsk taco” er ok 🙂

7. Alt av ferdig- og “hurtig” mat
KFC, McD, Burger King, Subway, Taco Bell, osv. er steder/restauranter du ALDRI vil finne meg på…

Du vil ALDRI finne meg på en av disse plassene…

8. Saus og dressing…
Ok, så kanskje ikke mat i seg selv, men altså tilbehør jeg har en tendens til ALLTID å skippe… (og hvis du visste hvor mange kalorier og unødvendig fett dette bidrar til ville nok du også hoppet over det…)

9. “Grillmat”
Ikke stort mer å si om det…

10. Ingenting med smeltet ost på toppen…
Personlig spiser jeg aldri noe der jeg har på revet, eller smeltet ost på toppen.

Dette var altså min “topp 10” av hva jeg selv velger å aldri spise, og la meg gjerne høre i kommentarfeltet under om du eventuelt har noen av de samme tingene også på din “nei liste” – eller om du kanskje synes jeg er helt gal som styrer unna alt dette…

God ny uke til dere alle!
Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #hverdag #mat #kosthold #trene #Norge #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

33 kommentarer
    1. Her må du gjerne utdype mer? Mener du mat du får servert på restaurant eller mat du også kan lage selv hjemme?
      Hamburger – hvorfor? Den trenger ikke å være dynket i fet dressing med hvitt brød, og kan jo absolutt lages med rent kjøtt.
      Grillmat – Så og si all mat kan regnes som grillmat, både grønnsaker, frukt og rent kjøtt/fisk kan jo tilberedes på grillen?
      Saus – mener du her helt vanlig hvit/brun saus som vi gjerne har til kjøttkaker, fisk osv? Og i så fall, hvorfor?

    2. Hei LH! Jeg starter på bunnen; hvit/brun saus fordi det som oftest kan være en liten “kaloribombe”, og noe jeg ikke ser nødvendigheten av.
      Grillmat; jeg liker ikke å grille maten min, da jeg stort sett ikke liker smaken av “grillet mat”, og bestiller du det ute er det ALLTID usunt.
      Hamburger; vel, du kan kanskje lage en “sunn” variant hjemme, men stort sett er heller ikke de hjemmelagde versjonene av de beste [for å bygge en virkelig sunn og sterk kropp…].
      Igjen; dette er hva jeg selv liker å styre unna både fordi jeg ofte ser på dette som mat jeg ikke har godt av/vil hjelpe meg med å bygge en sunn og sterk kropp, eller fordi jeg rett og slett ikke liker det 🙂
      Cornelis

    3. Signerer, jeg spiser selv aldri noe av dette. Ikkje fordi det er “usunt”, men fordi jeg overhode ikke har behov for noe av det. Det er så mye annet godt man kan lage og spise, som i tillegg gir kroppen det den trenger 🙂

    4. Spiser alt det du lister opp her jeg, men begrenser mengden! Men det kreves nok et helt annet regime å opprettholde din muskuløse kropp enn for oss som bare prøver å bygge en vanlig sterk og funksjonell kropp.

    5. Hei C
      Så gøy å lese hva du ikke spiser!
      Her er min liste over 10 ting jeg ikke spiser.
      1. Proteinpulver
      2. Mark
      3. Mennesker
      4. Delfiner
      5. Alt som er råttent
      6. Umoden frukt
      7. Sminke, sjampo og fuktighetskremer
      8. Salater som inneholder mennesker, eller råtne ting
      9. Rå poteter
      10.Sist men ikke minst. Spiser aldri gammel og stiv vingummi
      Kunne sikkert ha nevnt noen flere ting, men dette er i hovedsak det jeg unngår.

    6. Selvsagt kan man av og til spise burgere, pølser, grillet mat, oster, sauser and what have you, bare dette ikke utgjør hjørnestenene i dietten?
      Når det gjelder reduksjon eller oppbygging av fettreservene, så er det KUN et spørsmål om kalorier inntatt vs forbrent. Jeg ser virkelig ikke poenget med at man skal villede folk til å tro at man må leve som en asket for å bygge en svært bra kropp? Grunnlaget for muskelbygging får man gjennom et normalt balansert kosthold, kombinert med gode treningsøkter, men spiser man fetere/søtere en periode, så får man bare trene litt hardere.
      Hysteri gir mange morsomme effekter, og det er f.eks. underholdende å se nissene helle innpå proteiner fra pulver og shakes, når enhver oppegående person vet at mesteparten ryker rett i dass pga kroppens begrensede evner til opptak av proteiner.

    7. Hvis du hadde laget mye av dette fra bunnen selv så er det jo ikke like “farlig” og det er heller ikke farlig om du ellers har en sunn livsstil og spiser dette i ny og ne.. Du snakker jo som om det er helt døden. Og det er det jo ikke. Alt med måte, og hvorfor spiser du ikke smeltet ost? Det er like mange kcal i smeltet ost som i ost som ikke er smeltet. Det er bra du har et sunt kosthold osv, men dette høres litt sykelig ut.

    8. Hei Cornelis,
      Har jeg rett i at du tilbereder lite mat selv, og stort sett spiser ute? Ergo, at du kanskje ikke er den råeste på kjøkkenet?
      Hjemmelaget burger KAN være noe av sunneste og mest proteinrike du kan spise. La meg vise deg;
      Burger lages av karbonadedeig (lite fett, mye rent kjøtt, høy mengde protein), egg, havregryn, litt potetmel, løk, krydder, chili/paprika. Stekes i rapsolje.
      Lag egne hamburgerbrød uten hvetemel.
      Ha tomat, salatblader, løk på burgeren. Lag eventuelt dressing av kesam med litt krydder i. Sukkerfri ketchup kan benyttes.
      Lag fries av søtpotet i ovnen.
      Dette er et kjempemåltid, strippet for fett og karbohydrater, og med mye protein, og mye god smak.

    9. Kanskje på tide å lære seg litt mer om fett og karbohydrater? Videre at en kalori ikke er lik en kalori! Fett er ikke pesielt farlig hvis du spiser rikig type, og ikke kombinerer fett med raske karbohydrater. Hvitt mel og sukker=”gift”. Meierifett er bra for kroppen.

    10. Enig med deg at de sjokoladebitene med puffet ris inni er fryktelig gode. Får jeg en pose med Pops så tygger jeg til det er tomt 🙂

    11. laks
      spiser aldri det. full av virus
      avocado tomater frukt :favorittmat. Biff også, grønnsaker: det meste spiser jeg. holder meg unna junkfood, sild_æsj ,innmat: nope. litt godteri, potetgull innimellom, cola også men elsker blåbærsaft, nypressa juice, jordbær namnam

    12. Burgere kan være sunnere enn mye annet du nevner der.. De trenger ikke stekes i annet enn sitt eget fett om du bruker en ordentlig stekepanne og kjøtt av sunnere kvalitet enn eks oksekjøtt eller sånne røde kjøttyper..Svinekjøttdeig, kylling og kalkun er sunnere og magrere enn storfe og røde kjøttyper,og dersom du baker brødet selv kan du lage de av det du ønsker….Er feil for meg å disse sånne retter fordi de er “Usunne”..

    13. man lever bare engang, så du går virkelig glipp av det gode i livet, mene men. spise alt dette pisset og er naturlig fit, så heldigen meg! 🙂

    14. Pølser er også en meget vid sak, det finnes pølser nesten uten fett.
      Selv holder jeg meg unna BRUS, snakker om unyttig kalori og sukkerbombe…

    15. Fy faen,for ett kjedelig liv.
      Trener 5-6 ganger i uka,men unner meg en sjokolade eller potetgull en gang i blant…….

    16. Hva er forskjellen på kald hvitost og samme brødskive med samme ost, bare hatt den i microen en tur?
      Må vel komme på det samme om osten er smeltet eller ikke.

    17. Hei! ☺ Noen ting på den listen jeg ikke klarer styre unna….sånn som grillmat og ting med smeltet ost oppå….lasagne, pizza, jammi ☺☺☺ Ti ting du spiser da? Snacks og middag?

    18. @Kristian for det første skriver jeg ikke her ting jeg [bare] mener er usunt, men altså ting jeg ikke liker/spiser… Så smeltet ost er en av disse tingene 🙂 MEN når det kommer til sunnhetsgraden av å spise osten smeltet eller ikke så er det slik at det gjerne ikke er like lett å “oppdage” hvor mye ost man faktisk spiser/inntar om den er smeltet kontra at man har noen tynne skiver på en brødskive eller to…
      Cornelis

    19. hvorfor ikke skrive om ting man bør spise.med tanke på hvilken sesong det er,hvorfor ikke foreslå et kostholdsplan som brenner fett f.eks?

    20. Er det umulig å bli kvitt magefettet, slik at magemusklene synes, ved å spise for eksempel burger og smågodt (kun) hver lørdag ?
      Og er det godt nok å forbrenne kalorier ved kjapp gange med barnevogn, eller må man løpe ?

    21. Aviser og nettsider flommer jo over av den nye religionen, “tilbe seg selv”. Hva med å komme med noen andre betraktinger i livet enn meg-meg-meg, mat-mat-mat?

    22. Hei JONGREGA! Ja, det er klart du kan [om du står på bra ellers med trening og et ellers sunt kosthold resten av uka] å bli kvitt magefett selv om du koser deg litt ekstra på lørdagen! Kjapp gange er faktisk en av de beste måtene å kvitte seg med fettet på – så fortsett med det!
      Mvh
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg