– Fortell Pål Thoresen at han er en idiot!


Neste gang du ser Nitimens Pål Thoresen fortell ham at han er en idiot!

Les mer på: Corneliselander.com

De siste dagene har det haglet med kritikk etter Pål Thoresens skikkelig usmakelig “morsomhet” på Nitimen tidligere denne uken, der han foreslo at bilister skulle «rydde opp det som måtte være langs veikanten» [av syklister] ved å åpne bildøra.… Selv skjuler han [og NRK] seg bak at dette er et “humor program”, og at de derfor må få lov til å tøyse og fleipe selv med så alvorlige ting som fysisk å skade syklister. Vel, der tar NRK feil. Nitimen er et underholdnings- program [ikke humorprogram] som også sendes tidlig på morgenkvisten, og det kan derfor ikke slenge seg med i kategorien til feks Top Gear [som han tydeligvis har prøvd å etterape]. Og sorry Pål Thoresen, men noen Jeremy Clarkson er du forøvrig heller ikke!

Tar NRK ansvaret?
Sjefen hans i NRK, Rune Lind, stiller seg imidlertid bak ham, og mener at dette var helt ok.

– Det er lov å spøke med ganske mye i dette landet, også syklister, sa Lind til Dagbladet tidligere denne uken. Mitt spørsmål er da; tar NRK og hans sjefer det fulle og hele ansvar om en av lytterne faktisk skulle velge å følge rådet? Jeg tipper nei.

Selv er jeg av natur imot alle former for vold eller å skade andre mennesker, og derfor er ikke min oppfordring [som motsvar til programlederens “morsomhet”] av det fysiske slaget, men heller av det verbale: Neste gang du ser Pål Thoresens – fortell ham at han er en idiot for å fleipe med at vi bør skade syklister!

Cornelis

(Forøvrig vil jeg også til slutt bare nevne at jeg er en mye større “petrol head” enn hva Thoresen er [jeg mener, han gjemte seg jo denne uken på en båt] just saying…)

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #hverdag #bilder #debatt #trene #bil #Norge #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

24 kommentarer
    1. Nei, her er det du som er idiot, kronidiot faktisk.
      Humor er underholdning så per definisjon er humorprogram et underholdningsprogram.
      Det er ingenting galt med spøker som den han kom med. Du støtter ikke vold selv om du spøker om å kjøre ned syklister akkurat som du ikke støtter voldtekt fordi du spøker om voldtekt.

    2. Kan ikke din neste bloggpost være om hvor på kroppen du setter deca-sprøytene som du åpenbart tar? 🙂

    3. Humor skal være fri for diskriminasjon synes jeg. Det er mulig, men folk er late.
      Harald Eia og en annen (husker ikke hva han heter) liker også å spøke om hvor feite folk er og hvor dumme de er.
      Humor er ikke et skalkeskjul, man kan ikke si unnskyld for en dårlig spør, sagt er sagt. Man bør reflektere hvilken type person man er blitt hvis man absolutt må diskriminere svake grupper.
      Jeg leste om en lærer som skrev at det å blottlegge forskjeller er grunnlaget for mobbing. Så det er absolutt uakseptabelt å spøke på den måten uten å ta ansvar for hvordan enhver person som hører på muligvis kan bli støtt.

    4. Lå bak en kraftig dame på sykkel i går. Sykkel veien like bortenfor var tydeligvis ikke bra nok. Hun holdt sikkert ikke mer en 10 km/t og skapte en lang lang kø.
      Hvorfor må disse kronidiotene på død og liv sykle i veien der bilene kjører. Jeg sykler litt selv og klarer fint å manøverer meg frem på sykkelveiene.
      Og selv om du ikke tar en spøk som er litt på kanten så er det vel ikke noe bedre at du henger ham ut?!?

    5. Jeg tar spøker, men dette var verken tid og sted for en slik “spøk”/kommentar. Igjen; Nitimen er et kjedelig morgenshow på NRK P1… Dette er verken Top Gear eller Senkveld……. Og når han kommer med slike usmakelige, sinnsyke kommentarer må han tåle å bli “hengt ut”.

    6. jahhhh… så var det nordlenningen ( er det selv ) …som tok taxi..og satte seg i baksetet… sjåføren var en liten lunefull faen..men full av humor. Mens de kjørte langs veien ser sjåføren en sykkelist langs veien… dæven sier sjåføren og svinger mot sykkelisten..han skal jeg ta…og han bare sneiet neeesten borti sykkelisten… svarten også jeg bommet sa sjåføren og humret……. etter noen kilometer så de nok en sykkelist….sjåføren skulle igjen ha det artig med passasjeren, og sa men han skal jeg ta, og svingte mot sykkelisten akkurat passe nære til at han ikke traff….. men plutselig hørte sjåføren et smell og så sykkelisten haustompende i veigrøften…. men ka i helsiken skjedde der sa sjåføren panisk….. Vet du sa passasjeren i baksetet…. æ så du bomma så tok han mad bakdøra 🙂 Ja å sånn går nu dagan 🙂

    7. Dere som ikke tåler humor. Ikke les det. Elander, hvis du ikke tåler det. Ikke les det da for svarte…
      Humor kommer i masse former, og skal ikke passe alle. Akkurat som mennesker er forskjellig osv…..

    8. Gratulerer, nå greide du å gjøre deg selv til hollywood`s mest patetiske skikkelse, og det er faktisk ganske godt gjort…
      Den dagen en patetisk bolleokse fra verden mest overflatiske samfunn(hollywood) sitter inne med fasiten på hva som er god radio humor i Norge, er den samme dagen som man bør stenge ned alt av radio kanaler og heller grave seg ned for godt.

    9. Takk for at du og andre som tar opp dette.
      Merkelig så standhaftig forsvarer spøk om å potensielt drepe syklister.
      De har enda ikke svart på om de kommer til å spøke med å drepe romfolk, tiggere, bilister og andre grupper.
      Humor er helt greit, men å spøke med å drepe/skade alvorlig grupper er for meg å ta det for langt. Særlig når det atpåtil kan gjøre at folk begynner å gjøre det farlig.
      Jeg håper vi ikke lar Nrk slippe unna så lett.

    10. Takk for det @Runar! Jeg synes det faktisk er helt sinnsykt hva som ble sagt (og ikke minst blir ment i kommentarfeltet her i dag), og som du sier; hadde det nok IKKE vært greit om han feks foreslå det samme om romfolket eller andre minoriteter…

    11. @Cornelius
      Iriterer meg ikke, jeg bare følger meg på saken. Og syntes det er merkverdig hvordan nettet og media har blitt. Vi henger ut hverandre og mener man ikke gjør det. I det ene øyeblikket skal man ikke gjøre det, så gjør man det selv rett etterpå. Slik som meg og deg.
      Jeg og du hadde sluppet dette, hadde vi bare lest for så å holde kjeft etterpå. Men hvor er der morsomme med det, hvor er da humoren. Jeg elsker å få andre sinna eller irriterte med å ha litt drøye meninger og sette ting på spissen. Folk tåler jo så lite lengre, ingen klarer lengre å lese mellom linjene.
      Du er vel litt av samme typen selv, skjærer alle over en kam fra tid til annen. Hvis man tenker på det du lever av. Trening og slikt. Mener jeg ganske sikkert har lest den type kommentarer/fremleggelse av saker på din blogg.
      Dette ble mye svada, men tror du kanskje forstår at du selv da ikke er noe bedre enn oss andre…

    12. Bilene er med på ødelegger jorden for våre barnebarn. Neste gang du er på en gangbro kast murstein på bilene under. Hæ? Tok du ikke spøken?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg