Seriøst, jeg skal ikke kunne uttale meg om kosttilskudd?


Seriøst, jeg skal ikke kunne uttale meg om kosttilskudd?

Les også mer på: Corneliselander.com

De siste dagene har jeg skrevet ganske krast om hvordan Rema1000s annonsebillag [der de kritiserte sunt kosttilskudd, mens de dumpet smågodt til folket] er en ganske håpløs dobbeltmoral og helt høl i hodet av matbutikkjeden spør du meg. På samme måte som jeg mener dette er det andre igjen som mener at jeg ikke kan skrive positivt om kosttilskudd fordi jeg også liker å fronte det. Dette blir i mine øyne akkurat det samme som å si at en lege ikke skal kunne råde deg til å snakke med fastlegen din om du har vondt i kroppen [fordi det er hans/hennes jobb], eller at en trener ikke skal kunne råde deg å trene [fordi det også er hans/hennes jobb]…

Les også: Kan bli Norges undergang!

Forøvrig hvor kommer denne innbodde frykten for kosttilskudd ifra, og når ble det slik? Vi tok da alle feks Möller’s Tran i barndommen uten at noen så ut til å ha et problem med det eller å mene at det var “unødvendig”. Ja, et kosttilskudd skal nettopp være det; et tilskudd. Og skal aldri erstatte vanlig, sunn mat. Likevel ser vi blant annet via FHIs siste studier og oversikt at de største grunnene til dårlig helse og død i Norge nå nettopp skyldes all den usunne, farlige maten! Da mener jeg det også er på tide at vi bretter opp ermene og gjør en ekstra innsats, og jeg kommer i framtiden til å fortsette å mene at du bør trene hardt, kort, hyppig, og riktig, og også spise mer proteinrik og sunt – men også til å benytte deg av sunne, smarte former for kosttilskudd. Dette nettopp fordi for mange kan ha mange helsemessige gevinster og goder som gjør at man lettere oppnår sine mål og ønsker.

Sammen om et sunnere Norge!
Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #hverdag #bilder #debatt #trene #Norge #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

3 kommentarer
    1. Sutremedia!
      Alltid noen som har innvendinger mot kosttilskudd, trening og sunn mat.
      Det er som du skriver, at så lenge det ikke erstatter et variert kosthold og alt med måte. Kunnskap er også viktig.
      Man er nok på tynnere is, dersom man stadig hiver i seg boller,godterier og potetgull. Det er bare å se litt rundt seg, så skjønner man den der😃

    2. Hærlig å lese dine artikler som både er informative å gir et spark til dobbeltmoralen og kunnskapen til kjedene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg