Bør jeg bare gi faen?


“Kan du ikke bare nyte livet i statene istedenfor å bekymre deg sånn for moderlandet – man greier tross alt ikke å endre andre enn seg selv!” – sitat ukjent på bloggen her i dag. Så bør jeg gi faen?

Les mer på: Corneliselander.com

Først og fremst vil jeg få takke vedkommende for å stikke innom bloggen, og også for å mene at jeg bare bør nyte livet i LA. Personen la ved en saklig og høflig kommentar – så dette er ikke et motangrep, men mer et “svar” om du vil. Dette fordi meldingen fra mr/mrs. anonym fikk meg til å tenke; bør jeg gi faen, og heller bare nyte livet i LA isteden for å bekymre meg for hva som skjer med helsa til folk flest hjemme i Norge? Vel, nei…

Selv om jeg jobber og bor i USA, og det strengt tatt ikke påvirker meg om nordmenn enten er i superform eller ei, er det for meg trist å se hvordan det utvikler seg der hjemme i Norge. Det er en fedmeepidemi og overvektstallene bare fortsetter å skyte i været – noe som kanskje er lettere å se for meg som ikke er der daglig og som ser det hele litt utenifra. I tillegg viser offisielle tall at vi rett og slett er på vei mot stupet (hallo, 1 av 5 har fedme [!]), og for meg er det rett og slett trist å se hvordan mine landsmenn forgifter seg selv på både usunn og farlig mat. I tillegg håper jeg virkelig vi ikke ender opp med amerikanske tilstander [selv om vi dessverre er ikke langt unna…].

Les også: Kan det bli ulovlig med muskler i Norge?

De siste ukene har det i media, og her på bloggen, vært mye fokus på usunt smågodt, og hvordan dette er med på ytterlige å øke den negative trenden hjemme i Norge. Framover vil jeg imidlertid fokusere mer på enkle råd og tips som du kan benytte deg av enten du skulle ønske å gå opp eller ned i vekt, stramme opp, eller rett og slett bare leve et sunt liv. For personlig kan jeg ikke sitte å se på at vi nordmenn bare blir tykkere og tykkere, og kommer mer og mer ute av form. Og jeg kommer blant annet til å dele ut gratis treningshjelp, og utvide mitt IformMedCornelis prosjekt her på bloggen – så følg med!

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

God påske!
Cornelis

#Nettavisen #trening #smågodt #debatt #mat #påskegodt #Side3 #blogg #hverdag #bilder #påske #treningsbloggen #trener #CornelisElander

36 kommentarer
    1. Synes det er helt topp at du sier hva du mener om emnet når det dukker opp smågodt til 2,90 osv. Men, det holder med 1 gang. Det blir å gnage på det samme hele tiden når du til stadighet poster om det samme. Det samme med proteintilskudd osv. Supert at du tar det opp, men må det virkelig postes så ofte om det samme?
      Det blir til slutt sutring og da er det ikke like spennende å lese.

    2. Ok Marte. Problemet er vel mer at når du skriver/sier nå så får man gjerne motsvar/kritikk, og da er det ofte på sin plass å følge opp/svare på det. Men takk for input!

    3. Mulig jeg ikke har fått med meg alle kommentarene/kritikken du evt. har fått, men for meg blir det mye av det samme.
      God påske!
      Hilsen ei som spiser både smågodt og proteinpulver;-)

    4. Fortsett å gjøre som du gjør Cornelis . Som kommentaren til vedkomne sier, en kan ikke endre andre enn seg selv. Det er jo riktig 🙂 . Men det betyr ikke at en ikke kan hjelpe. Jeg vil si personlig jeg har “hjulpet” diverse mennesker, med å feks gi råd/tips/annen tankegang osv.. Men de må jo selv ta stegene. Hvis vi alle skal ha tankegangen “tenk på deg selv” . Så er jeg redd det blir stygge tilstander etterhvert.
      Jeg så over her en kommentar om tilskudd. Du nevner tilskudd en del. Det gjør du jo, ganske ofte. Men det er jo forståelig. Du har et sammarbeid med proteinfabrikken og du syns vel kosttilskudd funker bra. Ikke noe galt med det .
      Stå på cornelis!

    5. Nei, ei klyse som deg må alltid ha noen å mobbe. Og siden du hater sånne som meg, så blir det oss overvektige du gpr løs på.

    6. Fortsett med det samme. De negative kommentarene kommer som regel fra tjukkasene selv. De liker ikke sannheten. Ferdig snakka

    7. Tusen takk for det Kenzain! Setter stor pris på det, og takk for alle de flotte #CornelisUtfordring bildene og oppdateringene du laster opp i sosiale medier etc.!
      God påske!

    8. Du ville ikke hørt et ord fra meg om at det var ikke for deg og dine provokasjoner. Du må tåle at ikke alle digger deg og syns du er så fantastisk flink og flott. I mine øyne er du en klassisk drittsekk.
      Lever neppe evig du heller, så vi er ikke i så ulike båter som du gjerne skulle ønske.
      Jeg jobber og betaler mine skatter og avgifter, og er ikke samfunnet til noe bry. Så hvorfor kan ikke du og andre selverklært perfekte la meg være i fred?

    9. Du bør absolutt fortsette med å gi gode tips og råd på samme måte som du alltid har gjort. Jeg har trent jevnt og trutt i vel 20 år nå men man lærer alltid noe nytt om både trening og kosthold. Jeg har mange ganger fått gode tips fra å lese om ting som du skriver om og det har vært til stor hjelp. Vi trenger folk som Cornelis som på en seriøs og saklig måte kan gi tips og råd ang trening og kosthold. Takker så mye for all hjelp. Og kjell : du høres ikke helt god ut !

    10. Kjære Kjell, ta deg en luftetur. Da slår du to fluer i en smekk; hodet får litt luft, og du får mosjon (noe det kan virke som om du trenger, basert på det du skriver).
      God bedring! LOL

    11. Jeg synes altid det er rart at folk som ikke er interessert i trening og holde vekta insisterer på å lese og kommentere blogger som dette? Jeg har et spørsmål, har du noen erfaring med nedsatt forbrenning. Jeg sliter etter fylte 40 og aktiv livsstil trener 5/6 ganger i uken spiser sunt med streng porsjons kontroll men den vekta sniker seg oppover…….

    12. Jeg møter mobbere slik jeg mener dette avskummet fortjener å bli møtt. Ikke alle mener mobbing er helt greit ser du.

    13. Jamen kjære deg, du trenger ikke lese bloggen hans, dermed er det ikke mobbing. Personlig er jeg interessert i å bli kvitt en del kiloer som har bitt seg fast, så jeg tenker at blogger som dette kan hjelpe…..

    14. Aha. Man kan bare holde seg hjemme, aldri lese aviser ellwr gå på nettet. Så unngår man mobberne.
      Og vi kan alle følge salafistene, så blir det sikkert slutt på terror også.
      Hater deg

    15. Hat i vei du, ingenting jeg kan gjøre med det.
      Er i grunnen mest interessert i om noen har erfaring med nedsatt forbrenning siden det ifølge legene er mitt problem og grunnen til at jeg nå har 20kg for mye rundt på kroppen.

    16. Intervall trening 3 ganger i uken, Davina McCall, Dressur riding 3/4 ganger i uken avhengig av hvordan hesten har det.

    17. Det jeg bekymrer meg for, er ikke egentlig at folk er feite, men at de ikke er lykkelige. Jeg mener, det med at slank = lykkelig / bra kropp = suksess – det er faktisk sant. Jeg jobber med å gå ned et par kilo, og når jeg er halvveis så føles det som om jeg seiler på en rosa sky. Energien og humøret er så mye bedre. Jeg synes alle fortjener å oppleve det, kjenne mestringsfølelsen. Være lykkelig med seg selv. Bare så synd at så mange ikke har troa eller lyst i det hele tatt, til å bli sitt beste jeg.
      Det er supert at du informerer, men jeg tror at de som virkelig er feite ikke får motivasjon av å se den topptrente Cornelis, jeg tror at de rett og slett bare gir opp enda mer. Med høy sannsynlighet er det de som allerede er interesserte og trente som leser bloggen din. Med unntatt av Kjell, da;)

    18. Komisk å se at du som yrkesmobber så dårlig takler at noen tar igjen litt. Det er ofte sånn med denslags avskum. Dere er slett ikke så tøffe som dere gjerne vil være, og anee ikke hvordan motstand kan takles.
      Adjø, lille svake menneske. Det er sånne som deg ville løpt i panikk i enhver krisesituasjon.

    19. Hvorfor gidder du å lese hva Cornelis skriver da Kjell ? Du må komme deg av nettet og gå ut i frisk luft , du er tydeligvis ikke riktig klok. Hva pokker er det du maser om mobbing etter ?? Hvem har mobbet hvem her ? Du slenger en haug med dritt til en person som du ikke kjenner i det hele tatt , og det er bare usaklig tull du kommer med. Gå et annet sted å vær et troll !!

    20. Hei Charlotte, og takk for tilbakemelding. Jeg tror imidlertid at folk flest faktisk [innerst inne] finner mye motivasjon og hjelp – noe blant annet alle de som har fulgt meg de siste årene [som spenner fra topp- til “bunntrent”]… Ta feks en titt på min #CornelisUtfordring i sosiale medier, der nesten 15.000 [!] nordmenn i alle aldre, kjønn, form og størrelse ukentlig sender inn bilder og er med på min utfordring om å trene/bruke kroppen litt hver dag…
      Mvh
      Cornelis

    21. Tilbaketråkk: Details
    22. Tilbaketråkk: get pk studies
    23. Tilbaketråkk: OHSAS Pharmacology
    24. Tilbaketråkk: 첫충보너스

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg