Ønsker vi oss egentlig sterke damer?


Ønsker vi oss egentlig sterke damer?

Les mer på: Corneliselander.com

Det er 8.mars, det er kvinnedagen, og det pågår fortsatt en kamp for økt likestilling i vårt samfunn. Bortsett fra på ett område

Kvinner og muskler
Som jeg har skrevet om her på bloggen tidligere kan det nemlig [ut ifra enkeltes utsagn i media] virke som mange nettopp mener at likestilling er viktig – så lenge det ikke bygges en sterk, og flott kropp. Da kommer nemlig kritikken fra såkalte “feminister” og overskrifter som at Jenta i gata går på steroider” , som ikke bare [ubegrunnet] er med på å svartmale et helt treningsmiljø, men som også gjør det til dels ubehagelig for mange jenter/kvinner å starte opp med det som er noe av det viktigste de nettopp kan gjøre; å bygge en sunn og sterk kropp. Styrke- trening er nemlig kanskje enda viktigere for dere damer enn det er for oss menn, og da er det ufattelig trist når bloggere, journalister, og resten av media-Norge ser ut til å fordømme det som vil være noe av det beste dere kan gjøre for egen kropp og helse!

For når Dagbladet skriver at “Baksiden av de glansfulle og brunmalte fitness- kroppene er stemmeforandring, forstørret klitoris, depresjon, angst og selvmords- tanker”, eller min bloggkollega pilotfrue mener at fitnesskonkurranser bør kriminaliseres, og skriver ting som at “Personlig så synes jeg at disse bikinifitness utøverene ser helt forferdelige ut”, så bør dere vite hva slags signaler og eventuelle konsekvenser deres utsagn kan medføre. Selv har jeg fått hundrevis av tilbakemeldinger fra kvinner som liker å trene om at de nettopp føler seg uglesett og mistenkeliggjort om de bygger kropp og litt muskler, og i verste fall mener jeg medias overskrifter kan være med på å “skremme kvinnene tilbake på kjøkkenet“…

Ikke alle jenter har heller som mål å verken stille i konkurranser eller bygge en fitnesskropp, selv om jeg mener at dette må være opp til hver enkelt individuelt å avgjøre.. Personlig synes jeg det nemlig er viktig og bra med sterke damer, enten dette er i form av deres stemme og meninger, eller i form av en sunn og sterk kropp!

Tommel opp [også for de muskelbyggende] damene i vårt land, og gratulerer med dagen! 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #blogginnlegg #hverdag #bilder #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

5 kommentarer
    1. ..för fasen… plötsligt tycker du om något som jag! jag har alltid menat att det igentligen inte finns någon bra grund till att kvinnor generellt inte kan göra armhävningar! bra tyckt mr elander!

    2. ref. min siste kommentar…da tenkte jeg på mannen ved bilde som serhvor store muskler han har fått… så flink

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg