Mine beste rumpetips


Jeg har ved tidligere “spørreundersøkelser” fått inntrykk av at “en stram rumpe” er noe som står høyt opp på ønskelisten hos mange. Om du er en av disse, eller du ellers ønsker gode råd for en godt trent “bakdel” har jeg her samlet fem av mine beste tips:

Les mer på: Corneliselander.com

Knebøy gir stor rumpe?
Først og fremst vil jeg få presisere at en av de beste øvelsene du [generelt] kan trene med, og noe du så absolutt bør ha med i ditt treningsprogram er baseøvelsen knebøy. Og nei; den vil ikke gjøre at du automatisk får en stor og muskuløs rumpe, men vil heller sørge for at du oppnår en stram bakende! Så om ditt ønske er å ha en litt mer pløsete, og slapp en; ikke tren med denne! 

Knebøy med stang
I tillegg er ikke tunge, riktig utførte knebøy bare bra for rumpe og underkroppen, men for stort sett hele kroppen og ikke minst for magen!

Les også: Sixpack på én uke!

Trappetrening
Jeg har tidligere skrevet og uttalt meg om trappetrening, og hvordan jeg mener dette er en av de beste, tøffeste, og mest tilgjengelige treningsformene som finnes. Mange skylder på at man ikke har tid eller mulighet til å trene, men når en av de mest effektive måtene å forbrenne bort fett, øke kondisjonen, eller å bygge opp muskulatur i underkropp ligger i ethvert trappetrinn du måtte finne så er det faktisk ikke så lett å skylde på nettopp tid og tilgjengelighet lenger… Ja, faktisk liker jeg å liste dette, med forskjellige former for HIIT metoder, og på lik linje med min egen favoritt; geriljakardio.

Finn deg en trapp, og løp eller gå i vei! En av de aller beste treningsformene som finnes!

Av andre tøffe, gode styrkeøvelser vil jeg nevne markløft [med enten stang eller manualer], ettbens rumensk markløft, og for eksempel statiske knebøy. Sistnevnte er en ypperlig måte å få inn effektive sett og repetisjoner med knebøy selv om treningssenteret skulle holde stengt i jula, eller du ikke gidder å forlate heimen!

Sjekk også ut min treningsserie “IformMedCornelis” som går her på bloggen om dagen, for flere råd og tips!

– Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

#Nettavisen #trening #rumpe #iform #bilder #Side3 #trene #mat #kosthold #kost #treningsbloggen #trener #CornelisElander

4 kommentarer
    1. Veldig bra skrevet… og her sitter jeg på kontoret og døtter i meg sjokolade… hmmmm tror ikke det er noe pluss… men jul er jul… ellers i året er jeg mye flinkere..
      Trening får jeg tid til… så jeg er ikke blitt helt høy på sjokolade og chill i disse jule og overflods tider…. bare så det er sagt..

    2. Hei Cornelis!
      Mye god lesning. Setter pris på det du skriver.
      Jeg har hørt at “gående” lunges med tunge vekter så man klarer 6-7 reps og med 4-5 sett er noe av det beste man kan trene. Lange dype.
      Det at man beveger seg under hele øvelsen med stor press på hele kroppen – skulle være mere effektiv enn de øvelsene hvor man står stille.
      Vil du og si at de øvelsene hvor man beveger seg med konstant press på musklene og der hvor det krever mye fokus på balansen – er et bedre alternativ enn f.eks. Lunges i stativ/stang hvor man står på samme sted?

    3. Hei Cornelis! takk for super blogg:D
      jeg lurer på hva dine meninger er om hipthrust? er ikke dette en effektiv øvelse for rumpe? hofteabduksjon i apparat, stående og sittende. er dette øvelser man bare burde droppe?

    4. Hei Christina! Jo, fin øvelse det, men ikke mine favoritt.. Ei heller den jeg har sett at gir best effekt for mine klienter. En annen ting er at veldig mange av de som benytter denne blir litt “bare denne”, og dermed dropper det kanskje viktigste nøkkelordet innenfor trening; variasjon 🙂
      Ha en topp helg, og håper å se noen flotte #CornelisUtfordring bilder av deg i sosiale medier!
      Stå på!
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg