Rått, men IKKE fordi jeg er enig

Petter Stordalens Comfort-hoteller dropper nå bacon og pølser fra frokostmenyen, og reaksjonene har ikke latt vente på seg. Debatten har allerede eksplodert på Facebook siden min, og det er tydelig at folk flest ikke liker ideen. Selv mener jeg imidlertid dette er helt rått av Petter&Co, men ikke på grunn av hva du kanskje først skulle tro…

Les mer på: Corneliselander.com

For de av dere som har fulgt meg og bloggen en stund så kjenner dere nok til mitt syn rundt pølser. Selv mener jeg dette ikke engang kan sees på som “mat”, og når Verdens Helseorganisasjon [WHO] nå mener at det også kan være direkte livsfarlig så er det kanskje best å styre unna… Om det er denne rapporten som ligger til grunn for Comfort-hotellenes nye avgjørelse vites ikke, men én ting er i hvert fall sikkert; dette er et “bold move” av dem!

Maten du ikke vil finne på Comfort-hotellene i tiden framover

Les også: Slik blir du kvitt magefettet

Rått, men ikke fordi jeg er enig
Så jeg mener altså at dette er en veldig rå avgjørelse av hotellkjeden, men ikke fordi jeg er enig. Jeg er altså enig i at pølser&bacon ikke nødvendigvis har noe på en frokostmeny å gjøre, men om kundene vil like dette er en annen ting. Ja da, nå er det sikkert mange av dere som vil hate meg for å si at pølser er unødvendig og eventuelt farlig, men hvis du leser denne bloggen ofte og fast så vet du at jeg alltid står 100% for det jeg mener [og ikke farger mine avgjørelser og utsagn etter hva massene der ute måtte mene at er “riktig”]. På samme måte synes jeg også dette er RÅTT av Petter fordi det nok vil skape litt reaksjoner, og at de eventuelt vil komme til å miste noen kunder på dette [igjen ta bare en titt i kommentarfeltet på Facebook siden min…]. Likevel står de for det de mener, og er på lik linje med meg ikke redde for å si utad det de faktisk tenker!

Så Petter; jeg støtter dere 100%, og synes det dere nå gjør er rått! Ikke fordi dere nå tar bort bacon&pølser fra menyen, men fordi dere rett og slett tørr å stå for det dere mener! For det er en egenskap vi ikke ser så ofte i dagens samfunn, og særlig ikke fra en fremtredende bedrift og businessperson!

Stå på!
Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

#Nettavisen #trening #iform #bilder #Side3 #trene #mat #kosthold #kost #treningsbloggen #trener #CornelisElander

5 kommentarer
    1. han vil ikke servere svin på hotellene sine for å tilpasse den muslimske gane og unngå problemer. feigt

    2. De aller fleste av oss voksne klarer å ta ansvar for hva vi putter i munnen og skal ha oss frabedt overforynderi. Stordalens har økonomiske motiver og skal spare penger på hoteller som ellers holder tvilsom standard på frokost. Vi svarer med å gi elendig score på booking.com og ellers boycotte. Grisen som matdyr har urgamle tradisjoner i Norge og er sentral i norsk julefeiring. Det skal den fortsatt være i fremtidens Norge.

    3. Petter Stordalen har naturligvis rett til å bestemme menyen på sine egne hoteller. Om ikke annet, så blir han sikkert populær blant de grisehatende muslimske flyktningene han har tilbudt hotellopphold for.
      Om potensielle gjester ikke liker å bli fortalt av en frekk og freidig moralist hva de ikke bør spise, finnes det helt sikkert konkurrenter som har større respekt for sine gjester og gladelig serverer bacon sammen med eggerøren.

    4. Stordalen er jo kjent for å stå for det han mener. Full respekt for bloggere som hyller han for det. Svinekjøtt og annet enn elektriske biler bør forbys, sammen med arbeidsvilkår som er å leve med. Vet du hvor stor garasje Stordalen har og hvor mange fossile biler som er registrert på hans navn ???? Hyklere og luringer finner man overalt. Som tomme ølflasker og sunnmøringer………

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg