SLIK FÅR DU STORE ARMER


Muskelgruppen de fleste trenere mener det er helt uvesentlig at du trener er også den «folk flest» gjerne ønsker seg [mest].. Så er du en av disse kan du imidlertid finne noen av de beste tipsene for store armer her:

Les mer på: Corneliselander.com

Jeg har tidligere også selv skrevet et innlegg på hjemmesiden min med det retoriske spørsmålet; «Er store armer viktig?», der svaret selvsagt er nei. Biceps står bare for en brøkdel av din kropps totale muskelmasse, og du kan fint legge inn [nok] trening på armene gjennom øvelser som pullups og chins som ved siden av å aktivisere den store ryggmuskel også vil kunne aktivisere (og trigge til hypertrofi) i biceps og armer. Likevel er det nå en gang slik at mange menn (og forøvrig også stadig flere og flere kvinner) ønsker seg virkelig store armer og heftig styrke, og det får du ikke [bare] av å trene tunge pullups, knebøy, og andre baseøvelser. Til det må du også legge inn enkelte isolasjonsøvelser…

Tren triceps minst like mye som biceps
Armene dine består [prosentvis] av mer triceps enn biceps, og på bakgrunn av dette vil det da hjelpe deg lite om du overtrener sistnevnte for så å neglisjere førstnevnte.. Alt for ofte ser jeg folk overfokusere på framsiden (der de til og med kanskje har god fremgang og resultater å vise til), mens de «glemmer» å trene bakside og dermed ikke oppnår sitt [arm-] potensiale. Personlig vil jeg faktisk anbefale deg å trene triceps minst like mye som du aktiviserer og trener biceps. Om ikke enda mer!

bestill_treningsprogram

Tren mindre – bygg mer!
Mine klienter liker gjerne [først] å høre den velkjente setningen min om å trene kortere økter, men oppdager også fort at dette ikke betyr det samme som at du skal trene lett.. Svært ofte overtrener man den muskelgruppen en føler at man sliter med mest, noe som gjerne vil være det verste du kan gjøre da dette som oftest bare vil resultere i overtrening og utslitt muskulatur. Trening betyr å bryte kroppen ned for så [forhåpentligvis] å bygge den sterkere og større opp igjen. Selv om dette i prinsippet vil si at jo hardere du trener jo mer kan du også bryte ned, og dermed potensielt bygge opp, vil det også si at om du overdriver og trener for lenge av gangen så vil du kunne risikere å komme i en negativ utviklingsfase, og rett og slett jobbe deg motsatt vei av dit du faktisk ønsker å ende opp.

Les også: Armtrening – Cornelis style

Kosthold
Et riktig kosthold er også helt essensielt om målet ditt er å bygge/oppnå større muskelmasse [og en sterkere kropp], og personlig anbefaler jeg alle mine klienter å få i seg nok protein uansett om målet skulle være å gå opp eller ned i vekt.. De som mener at dette ikke er av betydning (eller viktig for muskelvekst) vet enten ikke hva de snakker om, eller forteller deg sannheten, ogpersonlig synes jeg det er helt utrolig at noen i 2014 fortsatt stiller spørsmålstegn til viktigheten av et proteinrikt kosthold..

Les også: Protein etter trening?

Hvis ikke ditt daglige energibehov blir dekket gjennom riktig mengde karbohydrater og fett vil kroppen kunne benytte seg av protein som energikilde, og har du da ikke et høyt nok inntak til å dekke dette (samt oppbygningen av nytt vev og muskler etter en hard økt) vil dette videre kunne medføre muskelnedbrytning og -svekkelse. Og de av oss som trener mye styrke vil også kunne ha et enda større behov for tilskudd av protein enn det «den vanlig mann eller kvinne i gaten» kan ha – selv om også de har et høyere proteinbehov enn hva man gjerne blir fortalt..

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

Cornelis 

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iform #søndag #søndagstrening #trene #armtrening #helg #nyuke #bilder #USA #treningsbloggen #trener #CornelisElander

2 kommentarer
    1. Vil jeg oppnå generelt bere resultater hvis jeg kutter ut godteri, potetgull, brus, alkhol – hvis jeg vil bygge muskler?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg