hits

Hvorfor situps IKKE fungerer

Iform med Cornelis:

Det er klart for en ny vlogg, og en ny del av min serie "Iform med Cornelis", og i dag tar jeg for meg hvorfor det utfre den klassiske isolasjonsvelsen situps er like ubrukelig som se p maling trke...


Les mer p: Corneliselander.com

La meg ta en ting frst; jo da det utfre situps vil gjre at du kjenner det og at du fler at du trener magen. Det kan ogs gjre at du ker den muskulre utholdenheten i magen, og det er klart det er bedre trene mer enn ikke gjre noe i det hele tatt. Det som situps likevel ikke [alene] vil gjre er gi deg en stram mage, og samtidig er det heller ikke den frst og fremst br fokusere p.

Les ogs: Treningsprogram for en r kroppsform

velsene du br trene
Som du kan se av vloggen i dag er jeg ikke en fan av kjre for mye isolert magetrening, eller alts isolasjonsvelsen situps. Det jeg imidlertid heller rder deg til trene med er tunge, gode basevelser [srlig kneby] i tillegg til min egen Cornelis Planke Pushups p Swissball som jeg i dagens video forklarer deg litt mer utfyllende hvorfor er s bra:


Hvordan trener du magen i dag, og er du fornyd med egne resultater? La meg hre i feltet under!

Flg meg ogs@corneliselandereller lik fanpagen minHollywoodTrenerenp Facebook

- Cornelis


WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #trene #iform #Side3 #treningsprogram #mandag #gym #kosthold #treningsbloggen #trener #CornelisElander

6 kommentarer

Trente lett mage i dag, som tillegg til bryst og Biceps. Er veldig glad i velsen "Toe to bar", selv om jeg ikke er sterk nok til f beina helt opp enda. Liker veldig godt beinhev ogs! Ellers kjrte jeg planke + Sideplanke med hev, og "kajakk". Fler selv at det ikke er s mye forbedring, s tror kanskje jeg m endre litt/bytte noen velser for mage.

Kjrer alltid en liten runde p magen p bryst/skulder/triceps-dagen. Selv om vaskebrettet ikke vise p denne gamle kroppen, s trener jeg styrken der som hjelper til med heleheten p kroppen. Gode magemusker er faktisk forebyggende for ryggskader. Men jeg tar ikke mange repetisjoner, kjrer situps og knelft med vekter.

Ikke glem at situps ogs er tidenes minst funksjonelle velse for folk flest. I enkelte idretter, som judo der jeg har bakgrunnen min fra, har man bruk for bevegelsen, men for de aller fleste ikke. Hvorfor? Fordi den trener p trekke bekkenet mot brystkassen. Hvis man ser bort fra frenetisk jokking i lse luften har man bare et bruksomrde igjen og folk flest klarer helt fint bye seg fremover ved hjelp av tyngdekraften.

Kan du lage et inlegg om styrketrening hjemme for de som ikke har noe utstyr/vekter?

Ja Purvis det er viktig styrke bde core, mage, og ryggen, og derfor er da kneby og min planke smartere trene med enn tradisjonelle situps ;)

Cornelis

Yes Ch, det skal vi f p plass. Her er forresten ogs en link til et enkelt hjemmeprogram jeg har laget tidligere, der alt du trenger er en swissball; http://corneliselander.com/2013/12/06/hjemmetrening-slik-blir-du-sterk-og-slank-hjemme/

Mvh

Cornelis

Skriv en ny kommentar

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger