Bør damer ha muskler?


Photo ny: @fitnessnutalie

Tidligere i dag la jeg ut et bilde av fitnessutøver Nathalie Marie på Facebook siden, der jeg beskrev hvordan jeg synes det er flott med damer som har muskler. Dette skapte imidlertid kraftig reaksjon og storm…

– Æsj!
“Æsj” og “litt vel maskulint” var noen av kommentarene som tikket inn, og noe som fikk meg til å tenke. Er damer som har store, sterke overarmer og en stram kropp fortsatt litt “for mye” i 2015, og synes de fleste av dere at fitnessindustrien bare bør være forbeholdt menn? Selv mener jeg altså at jenter/kvinner som har muskler er flott og imponerende, og selv om det selvsagt er stor forskjell på konkurranseformen og “off-season” synes jeg det likevel er gøy å se når man har fikset den siste lille finpussen. Dette er jo ikke hvordan disse utøverne ser ut “til vanlig”, og det ligger mye forberedelser og jobb bak det du ser på scenen!

Nå kan ikke alle oppnå en slik kropp, og mange har kanskje heller ikke lyst på akkruat det, men vi må vel alle likevel kunne innrømme at dette er ganske imponerende?

La meg høre hva DU mener i kommentarfeltet under!

– Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #treningsbloggen #trener #Side3 #bilder #fitness #fit #trene #treningsbloggen #CornelisElander

14 kommentarer
    1. …. Jeg synes dette er en unødvendig diskusjon / debatt!! Noen like jenter uten muskler.. noen liker jenter med muskler.. Smaken er som baken.. og den er delt. 🙂 Jeg foretrekker jenter eller Kvinner med personlighet og utstråling. De som tørr være seg selv.

    2. Jeg vil ikke bygge slik kropp, men de damene som går all in og gjør det imponerer meg. Alle som kan litt om trening og kosthold vet hvor mye jobb og disiplin som ligger bak en slik kropp. Det finnes mennesker der ute som blir tent av ballonger.. Det er plass til alt, og det er håp for alle, enten du vil trene fitness, trene kun for helsa eller rulle på ballonger…!

    3. jeg syntes dette er flott. hvorfor skal ikke damer få bygge en flott muskuløs kropp?? jeg selv har fått virkelig sjansen for dette,og trener mot fitness. men jeg for min del syntes det finnes en grense også,det er ikke fint med damer som ser ut som menn!! men å finne en balanse her. det er stor forskjell på scene form og hverdags form:)

    4. Veltrent og spretten er good shit. Sånn som hun (?) på bildet i saken her, derimot, er helt grusomt, og ser ut som et vesen tatt ut fra en skrekkfilm. Men som andre har sagt før meg – smaken er som baken (altså hårete).
      For ordens skyld mener jeg de verste bolegutta er like motbydelig.

    5. Det finnes ikke en flottere dame !
      Formen er helt rå, og personligheten er enda bedre 😉
      Hva er vits med og slenge dritt kommentarer?
      Dere ser jo faktisk ikke en brøkdel, så bra ut selv.
      Bare tanken på at en person klarer og være
      Så dedikert på trening og mat vær eneste dag.
      Det er helt fascinerende! Hu fortjener alle ære for den utrolig harde jobben hun har gjort.
      Nathalie du er faen meg en flott dame!😁😁

    6. Det er ingen tvil om at denne dama har jobbet hardt for kroppen, men jeg har ikke sansen for at damer ser ut som menn. Hvis man må ta silikon for å se mer kvinnlig ut mener jeg at man har gjort feil.

    7. Jeg tviler ikke på at det ligger Mye jobb for å få en slik kropp. Men jeg mener at man skal trene for å få en bedre helse. Man jeg trene for å klare de hverdagslige aktivitetene. Dette mener jeg er ikke helse.

    8. Mennesker bør få lov til å ha den kroppen de selv ønsker uten å bli dømt nedenom og hjem. De bør heller ikke tvinge sine ønsker over på andre. Samtidig bør man ha en funksjonell kropp.

    9. Merkelig spørsmål. Det må da være helt opp til damene selv, eller er det sånn at alle skal bry seg om hva alle andre bør? Fjortismentalitet.

    10. Dette var selvsagt et retorisk spørsmål fra min side @Purvis (basert på kommentarer og utsagn jeg mottok da jeg la ut dette bildet på facebook siden i går)…
      Cornelis

    11. Utrolig nok kan damer selv bestemme om de vil ha muskler eller ikke, selv om mange tror de har eiendomsrett til kroppen hennes.

    12. “Embrace the diversity” er det vel noe som heter? 😛 Personlig så synes jeg at bikinifitness og physique kan være utrolig sexy, og ja – til tider fascinerende med damer som er større enn meg (ikke at DET nødvendigvis er så sexy). Men som nevnt tidligere, er vel rom for alt i dagens samfunn? Det som irriterer meg mest er jenter som poster ut bilder som er så retusjerte og tatt fra en ALTFOR flatterende vinkel, så det ikke ser ut som det er dem engang!

    13. Jeg synes det er rått med damer i en slik kropp, og skulle gjerne sett slik ut selv! 🙂 Jeg har sett Nathalie i virkeligheten og må si hun imponerte meg. Jeg ble rett og slett satt ut over hvor bra kun så ut, og rygget nesten ut av gymmen med dårlig selvtillit. Synes hun ser bedre ut i virkeligheten enn på bildet, men så var hun kanskje ikke fullt så “shredded” heller på den tiden.
      Men jeg bare lurer på, kan “hvem som helst” med et gjennomsnittlig utganspunkt oppnå dette, eller er det bare de som har “egnede gener”? Jeg mener, jeg har nesten vanskelig for å tro at de har bygget denne kroppen helt selv.. Men ikke vet jeg. Jeg har aldri hatt tålmodighet til å finne det ut. Men det er en stor tanke jeg lufter jevnlig og som jeg vurderer å sette til livs 🙂

    14. Liker-kvinnlige-former: Ok, skal vi snu litt på flisa, og vinkle d slik?; Hvis en av dine “bivirkninger” fra slik type trening hadde vært at du hadde mistet hår på hodet, hadde du da vurdert parykk eller hårtransplantasjon, for å piffe opp ditt eget selvbilde? Årsaken til at flere av utøverne tar silikon, er jo ikke fordi at de er forfengelige, men det handler jo slik som du skriver i overskriften: kvinnelige former. Bryster består for det meste av fett, så de vil naturligvis forminskes eller delvis forsvinne ved hard trening. Det er barnelærdom! Så hvis du er litt smart, så slutter du å sage av den greina du sitter på =) Og ærlig talt: hvor mange av bikinifitness-jentene ser ut som menn? Du må være mer spesifikk, eller holde den absolute tystnad som sirkusdirektøren sier. For ellers så generaliserer alle kvinnene innen sporten, uavhengig av klasse. Og det er vel ikke så heldig..? =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg