Hvordan bli motivert til å trene [mer]?


Hei folkens, og god ettermiddag fra trener´n deres her i LA! Som jeg skrev i går kommer torsdager nå framover til blant annet å bestå av såkalte “motivasjons- innlegg”, der jeg vil skrive litt om enkle framgangsmåter som du kan benytte deg av for bli motivert til å trene [mer], og å oppnå dine mål. Så hva kan du rett og slett gjøre for å bli motivert? Vel, her er mine råd til deg:

Les mer på: Corneliselander.com

1. Skaff deg en treningspartner!
Den kanskje enkleste (og billigste) måten å gjøre dette på er å gå sammen med feks en kollega, venn, venninne, kjæreste, etc. om å oppnå bedre framgang og motivere hverandre til å trene [mer]. Det å ha noen, som gjerne er litt på samme nivå som deg selv, å gå sammen om å oppnå de store målene på er en svært smart og enkel måte å gjøre det på. I tillegg kan det å trene med noen være helt essensielt i tunge baseøvelser som knebøy og benkpress… Har du ikke tilgang på noen å trene sammen med kan det å engasjere en trener fungere litt på samme måten, selv om dette selvsagt vil koste litt. Hvis både første og andre alternativ er umulig, vil jeg da råde deg til å melde deg inn/gå til ditt lokale treningssenter, og rett og slett prøve å komme i kontakt med noen der. Selv har jeg alltid møtt mine beste treningspartnere ved en tilfeldighet på denne måten – så ikke være blyg og prøv å virke imøtekommende. Strekk ut en hånd, si du kan spotte noen i en øvelse hvis de ønsker, og få deg nye venner med samme interesse som deg selv!

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

2. Riktig treningsprogram
Det å trene med et riktig treningsprogram ut ifra akkurat dine ønsker og ikke minst behov er helt essensielt skal du oppnå de beste resultatene (noe som igjen vil være med på å motivere deg til å trene mer og stå på hardere). Om man ikke ser/merker resultater av all treningen går også motivasjonen ned, og derfor mener jeg at dette kanskje er et av de aller viktigste punktene i din søken etter å bli mer motivert.

3. Riktig kosthold og kosttilskudd
Det å spise riktig, og ikke minst benytte enkle, smarte former for kosttilskudd [som lettere vil få deg i mål] er også et svært viktig punkt for også å bli motivert. Jeg går her tilbake til forrige punkt, og viser til at når man faktisk ser og merker resultater så blir man også mer gira på å trene mer!

4. Ta en treningsselfie!
Ja, det å ta et bilde av deg selv enten på vei til, fra, eller under treningen kan faktisk for mange være svært motiverende, og om dette vil få flere til å trene så sier i hvert fall jeg; bare kjør på! Jeg har selv lansert min egen #CornelisUtfordring i sosiale medier [der jeg prøver å motivere folk til daglig å laste opp et sporty bilde av dem selv], og jeg i skrivende stund mottatt nesten 11.000 bilder og videoer… Så dette er altså noe folk liker å benytte seg av, og jeg gleder meg til også å se et bilde av deg!

5. Ikke tren for mye!
Kanskje et litt rart utsagn å komme ut av munnen på en trener, tenker du kanskje, men dette er faktisk et veldig viktig punkt å ha i bakhodet! Som de fleste undersøkelser og rapporter kan vise til så er det å trene jevnt og trutt hele året igjennom den beste veien til en sunn og sterk kropp. Og som jeg alltid sier vil det å trene; hardt, kort, hyppig, og riktig være din beste vei til en virkelig sunn, sterk, og flott kropp, og ikke at du trener flere timer i strekk noen få ganger i uka. Kjappe, harde treningsøkter er det som vil gi deg de beste resultatene. og til syvende og sist også det som vil være med på å motivere deg til å trene mer…

Takk for at du følger treningsbloggen, og følg også med på siden her i morgen tidlig – for da kommer det nye artikler og saker på de beste treningstipsene du bør benytte deg av denne helgen!

– Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #trene #Side3 #iform #bilder #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander

2 kommentarer
    1. Selfier er det bare psykopater og andre sjøldiggere som tar (iflg en artikkel), men å sette av faste tider i uka til trening og følge disse er det eneste som funker for meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg