Dagens styrkeøvelse


Dagens styrkeøvelse er frontbøy med en manual. 

Les mer på: Corneliselander.com

Dette er en svært effektive øvelse som er lett å få til (særlig om du trener hjemme) fordi du ikke trenger noe mer enn en manual eller noe annet litt tungt du kan holde foran på brystkassen. Den er også veldig effektiv og god for oppbygning av lår, gluteus maximus (rumpe), og for ellers å jobbe inn bedre teknikk på for eksempel vanlige knebøy. Frontbøy (da gjerne med stang) foretrekkes nemlig stadig oftere og oftere av styrkecoacher fordi den er mer “avslørende” for om du faktisk holder riktig teknikk og holdning under utførelse, for når vekten forflyttes videre framover er det nemlig helt essensielt at du også holder en rett og oppreist holdning under løftet slik at du ikke lar tyngepunktet gå for langt frempå eller ryggen krummes. Prøv denne i dag, og merk forskjellen selv! Fin både for de av dere som vil få aktivisert lår og underkropp hjemme uten en masse utstyr, eller for de som ønsker å angripe beina på en litt ny og annerledes måte! I tillegg er det altså ypperlig for å innarbeide bedre holdning og utførelse av også vanlige knebøy.

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

– Cornelis

#Nettavisen #trening #treningsbloggen #Side3 #fitness #tirsdag #trene #iform #trener #CornelisElander 

6 kommentarer
    1. Hei Cornelis. Jeg har fått et styrkeprogram jeg ble anbefalt, og ønsker å dele dette med deg. Jeg tar kanskje 60 kg maks på 5reps i benk, og mellom 60-70 i knebøy.. Kanskje ikke så sterk akkurat.
      Fikk dette i tips til treningsprogram:
      Mandag:
      Knebøy (80% av 1RM) – 3×5
      Strak Markløft – 3×5
      Lett Markløft – 3×5
      Leg Press – 3×10
      Nedtrekk – 3×10
      Onsdag:
      Benkpress (70% av 1RM) – 5×5
      Skulderpress (Tungt opp mot 5RM) – 1×5
      EZ-Bar Curl – 3×10
      Flat Hantelpress – 3×10
      Fredag:
      Knebøy (Tungt opp mot 5RM) – 1×5
      Markløft (Tungt opp mot 5RM) – 1×5
      Sittende Roing – 3×10
      Lørdag:
      Benkpress (Tungt opp mot 5RM) – 1×5
      Skulderpress (70% av 1RM) – 5×5
      Nedtrekk smalt grep – 3×10
      – Jeg setter opp Onsdag og Fredag fordi jeg har fri fra skole de dagene, og passer da bra og trene tidligere på dagen. De siste øvelsene på dagene hvor jeg har satt “3×10”, var valgfrie øvelser som jeg selv liker fikk jeg beskjed om å sette opp. Slikt at jeg har noe å glede meg til på slutten av økta.
      Hva syns du om dette programmet? Er dette noe du syns ser bra ut, eller ville du endret på noe? 🙂 Målet er jo selvfølgelig å bli sterk og forhåpentligvis bygge størrelse samtidig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg