Fem tips som vil gi deg sixpack


Dere ba om det så her er det; De beste triksene for å oppnå en stram mage! 

Les mer på: Corneliselander.com

Først og fremst vil jeg bare understreke at dette innlegget er laget “på bestilling” fra flere av følerne på Facebook siden min “HollywoodTreneren” og ikke minst har flere av dere her på bloggen som nettopp har etterspurt et slikt innlegg. Mine beste råd for en stram og trent mage? Vel, her er mine løsninger og svar: 

1. Tren tungt!

2. Dropp å trene magen [direkte!] 
For en stram og godt trent mage er det noe du virkelig bør skippe først som sist; å trene magen. Med dette mener jeg ikke at du ikke [av og til] kan ta noen situps, eller at magen ikke har godt av å bli trent, MEN du trenger altså ikke å trene den så mye direkte. Og det er feks mye viktigere å trene [som allerede nevn] tungt, og øvelser som feks knebøy, pullups, og andre gode baseøvelser som sørger for at du trener og bruker flere store muskelgrupper samtidig. I tillegg vil dette også hjelpe deg med å øke forbrenningen og oppnå maksimalt med muskelvekst! Så dropp å trene magen direkte! 

3. Hvor ofte? 
Så til en annen gjenganger som folk flest pleier å spørre meg om; “hvor ofte kan jeg trene mage?”. Vel, nå kan du godt trene og aktivisere muskulaturen i mageregionen oftere enn hva du feks gjør med mye av de ander muskelgruppene, MEN som sagt anbefaler jeg ikke å trene magen direkte – så ofte. Du bruker og aktiviserer nemlig mage og core veldig ofte og godt gjennom øvelser som knebøy, og du bruker faktisk også magen mye under øvelser som også pullups, pushups, m.fl. 

Les mer på: Corneliselander.com

4. Cornelis Planke Pushups på Swissball – Den beste [mage-] øvelsen! 
Jeg er altså fan av holde meg mye til de gode baseøvelsene, og spesielt tunge knebøy [som også aktiviserer og trigger magerutene]. Skal du imidlertid trene noe litt mer “direkte” på magen vil jeg da anbefale min egen “Cornelis Planke Pushups på Swissball”, som i mine øyne er noe av det smarteste og beste du kan trene for å arbeide med magen, core, og ellers faktisk store deler av overkroppen på. Her er hvordan du utfører den: 

5. Kosthold…
Så er vi til slutt kommet til det kanskje viktigste punktene på listen over hvordan du oppnår og får en stram mage; et proteinrikt og sunt kosthold! Du kan nemlig trene så mye du bare vil, men følger ikke kostholdet i samme bane så vil du rett og slett IKKE få det til… Her er hvordan jeg selv spiser gjennom en vanlig dag – noe som fungerer for meg (for å oppnå maksimalt med muskelvekst, og en ellers forholdsvis stram mage). Om dette er det mest optimale for deg er selvsagt en annen sak, men én ting er sikkert; vi nordmenn trenger å spise mindre usunt fett, innta mindre sukker, og ellers styre mer unna måltider/produkter som inneholder mye unødvendig, kjappe karbs. Eksempler på dette er feks de sedvanlige grillpølsene [som så mange plukker opp bensinstasjonene], alle “bolle-tilbudene” som du finner der ute, og ellers det meste av det du får servert og blir tilbudt på norske kaféer, restauranter, og ellers stort sett alle andre utsalgssteder for mat og drikke i Norge…

I Norge har vi noe av den beste og sunneste maten som finnes i verden, og vi spiser stort sett veldig sunt når det kommer til det vi faktisk lager i heimen selv, MEN så fort vi går ut for å spise (noe stadig flere og flere av oss er nødt til/gjør) så er det du blir servert stort sett bare triste greier… Og definitivt ikke det du trenger for å oppnå en stram og godt trent mage! 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

Cornelis

#Nettavisen #trening #treningsbloggen #trener #Side3 #trene #mage #iform #CornelisElander 

8 kommentarer
    1. Alle har godt av å trene kjernemuskulatur. Selv om baseøvelser / tunge øvelser bør være hovedgrunnlaget for treningen, så er det fortsatt lurt å kjøre på med litt mageøvelser ved siden av. Kanskje som en oppvarming.
      ” For en stram og godt trent mage er det noe du virkelig bør skippe først som sist; å trene magen” Det er helt latterlig sagt. Nei. for all del ikke tren mage. verste du kan gjøre. (sarkasme)
      For å si det sånn. jeg kan garantere at man får six pack av å bare trene mage og å ha et ” perfekt” kosthold. da kosthold kanskje har 90% å si i forhold til å få six pack.
      Mvh
      En gutt med six pack.

    2. Ikke tenk på hvor mange reps du tar når du trener. Tell heller når det begynner å gjøre vondt, fordi det er de repsa som teller 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg