– Slik spiser du for å bygge muskler


Folk som mener en proteinshake er unødvendig vet ikke hva de snakker om, og har tydeligvis ikke vært på ferie i Syd-Europa… 

Les mer på: Corneliselander.com

Jeg starter dagen på riktig måte; med egg, [masse] brød, espresso, og en proteinshake til slutt. Bedre måte å starte dagen på går det ikke an å få. og for de som eventuelt måtte mene at en proteinshake er unødvendig;dere vet ikke hva dere snakker om 🙂 Etter to uker på reisefot i Syd-Europa er jeg nemlig utrolig glad for at jeg tok med meg nok proteinbarer og shaker (da kostholdet her nede stort sett bare består av karbs, karbs, karbs… Nå er det selvsagt viktig å få i seg litt av det også, og jeg liker [som du kan se av bildet] også sunt, nylaget brød til for eksempel frokost, MEN et høyt nok inntak av protein er også ekstremt viktig! 

Her er forøvrig hvordan mitt kostholdet stort sett ser ut; 

Frokost
Drikke:
– 4 shots espresso 
– appelsin juice
– proteinshake [25g protein]

Mat:
– 2 egg
– 1 kurv med [økologisk, sunt] brød

Mellommåltid #1
Drikke/mat:
– Mager kesam eller cottage cheese [ca. 150-200g]

Lunsj
Drikke:
– Vann

Mat:
– Sushi [12-14 biter] 
eller feks 
– Omelett [á 8 egg]

Følg meg også på Facebook!

Mellommåltid #2
Drikke/mat:
– Hjemmelaget smoothie eller cottage cheese [150g] 

Før trening:
Kosttilskudd: kreatin monohydrate

Etter trening:
Kosttilskudd: kreatin monohydrate og proteinshake/-bar [á 20-30g protein]

Middag:
Drikke: 
– Vann og/eller lettbrus 

Mat: 
– Rent kjøtt [ca.3-400g], pasta [ca.400g], og salat/grønnsaker [150-200g]

Kveldsmat:
Mat: Knekkebrød, avokado, og eventuelt litt sjokolade 😉 

Rett før leggetid:
Kosttilskudd: Kasein proteintilskudd [20-30g] 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 
Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #Side3 #trene #sommer #sol #treningsbloggen #CornelisElander 

19 kommentarer
    1. Kunne ikke vært mer enig! Proteinshake er ikke “superdrikken” som på magisk vis får deg til å komme i form og ned i vekt, slik d virker som at de fleste tror 😉 Men rett og slett en enkel måte å få i seg protein der det kan være vanskelig og/eller i en hektisk hverdag. Jeg elsker det!! Hehe 😉

    2. Hva baserer du uttalelser som “riktig måte å starte dagen på” egentlig?
      Er det bedre enn feks havregryn og egg? Eller hva med makrell i tomat og noen grove brødskiver?
      Hvordan kommer du frem til at proteinshake er nødvendig i denne sammenheng? Hva er det feks protrinshaken dekker som ikke egg og kjøtt dekker?
      Setter pris på om du utdyper disse tingene litt for oss som ikke har peiling 🙂

    3. Hva baserer du uttalelser som “riktig måte å starte dagen på” egentlig?
      Er det bedre enn feks havregryn og egg? Eller hva med makrell i tomat og noen grove brødskiver?
      Hvordan kommer du frem til at proteinshake er nødvendig i denne sammenheng? Hva er det feks proteinshaken dekker som ikke egg og kjøtt dekker?
      Setter pris på om du utdyper disse tingene litt for oss som ikke har peiling 🙂

    4. Proteinshake er nødvendig?
      Det har ikke noe med at du er sponset av et firma fra SStokke eller? Syden har vel ikke noe problem med å kevere fersk fisk og egg??meieriprodukter pleier jeg oogså å finne der.
      Uenig=ikke peiling?? Det blir vel en noe mindre seriøs uttalelse?!

    5. @Stig nå var det skrevet med et glimt i øyet, og etter å ha slitt med å finne proteinrik kost de siste to ukene… Og selv om de selvsagt har mye kjøtt, egg, og fisk her ER det anskelig å finne proteinrike alternativer når du er ute og spiser (noe jeg gjør til alle måltider) fordi vi bor på hotell… I tillegg ser jeg at du (i likhet med en del andre) påstår at jeg har uttalt at proteinshake er nødvendig – noe som ikke er hva jeg skrev. Det jeg skrev var at “de som mener en proteinshake er unødvendig” tar feil, og DET har en helt annen betydning enn at det er “nødvendig”… 🙂

    6. @Stig nå var det skrevet med et glimt i øyet, og etter å ha slitt med å finne proteinrik kost de siste to ukene… Og selv om de selvsagt har mye kjøtt, egg, og fisk her ER det anskelig å finne proteinrike alternativer når du er ute og spiser (noe jeg gjør til alle måltider) fordi vi bor på hotell… I tillegg ser jeg at du (i likhet med en del andre) påstår at jeg har uttalt at proteinshake er nødvendig – noe som ikke er hva jeg skrev. Det jeg skrev var at “de som mener en proteinshake er unødvendig” tar feil, og DET har en helt annen betydning enn at det er “nødvendig”… 🙂

    7. @Stig nå var det skrevet med et glimt i øyet, og etter å ha slitt med å finne proteinrik kost de siste to ukene… Og selv om de selvsagt har mye kjøtt, egg, og fisk her ER det anskelig å finne proteinrike alternativer når du er ute og spiser (noe jeg gjør til alle måltider) fordi vi bor på hotell… I tillegg ser jeg at du (i likhet med en del andre) påstår at jeg har uttalt at proteinshake er nødvendig – noe som ikke er hva jeg skrev. Det jeg skrev var at “de som mener en proteinshake er unødvendig” tar feil, og DET har en helt annen betydning enn at det er “nødvendig”… 🙂

    8. Hvor mange gram protein blir dette hver dag?
      Spiser du åtte måltider hver dag?
      Spiser du til lunsj en omelett bestående av åtte egg?

    9. Hei @frafeittilfit! Jeg teller faktisk sjelden hvor mye jeg spiser av noe, men jeg tror det skal være mer enn nok av alt 🙂 Dette er altså hvordan en typisk dag for meg ser ut, og ikke alltid at det blir 100% likt. Når det gjelder omeletten så spiser jeg altså ikke alltid dette til lunsj, MEN om jeg spiser det sørger jeg alltid for å få i meg minst så mange egg ja.
      Stå på!
      Cornelis

    10. Tilbaketråkk: pharmacokinetic studies
    11. Tilbaketråkk: xenograft model portfolio
    12. Tilbaketråkk: DMPK
    13. Tilbaketråkk: 온라인블랙잭
    14. Tilbaketråkk: noosa electrician

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg