Et sunt liv er ikke nødvendigvis sixpack og proteintilskudd, men det kan godt være det!

Tidligere i dag ble jeg tipset om at jeg lå på forsiden av Dagbladet i en kronikk med overskriften “Et sunt liv er ikke nødvendigvis sixpack og proteintilskudd”, der Kristian Fjellanger kritiserer min blogg og et par av mine blogginnlegg. Problemet er bare at han tydeligvis ikke vet hva han snakker om… 

Les mer på: Corneliselander.com

Han vet altså ikke hva han snakker om fordi han nettopp ikke har satt seg ordentlig inn i hva jeg mener og faktisk gjør, men kun trekker fram det han tror “serves his purpose”. “Slik kan absolutt alle få store, sterke armer”, og “Kan man spise tunfisk hver dag?” er noen av de innleggene han referer til og trekker fram som “stygdommen” selv her på bloggen, men er de virkelig det? Går du ikke nettopp inn på en TRENINGSBLOGG for å lese hva og hvordan du kanskje bør gjøre ting for å komme i bedre form? Du klikker deg vel ikke inn her for å høre at du kan fortsette å spise potetgull?… Ikke fokuserer han heller på de titusenvis av personer jeg daglig motiverer og hjelper blant annet her på bloggen, Facebook sideneller via mine mange utfordringer og motivasjonskampanjer på for eksempel Instagram. Selvsagt nevner han ikke på innlegg som “Ingen skal fortelle deg at du ikke er bra nok – uansett om du er tynn eller tykk!”, “Tør jeg veie meg?”, og “Overvektig? Da vil jeg hjelpe deg”, og hva gjør egentlig Fjellanger selv for å motvirke fedme- og overvektsproblematikken i Norge? Hva gjør han for å hjelpe andre? Vel, han har jo skrevet boka «Mitt liv som tjukkas», og uttalt at “Jeg ville pule mer”… Gode bidrag… 

Igjen viser altså media, og mange av de som uttaler seg, at de har en agenda; de ønsker ikke at vi nordmenn virkelig skal få til noe med egen kropp og helse. Vi skal ikke tro vi er noe, og vi må for all del ikke må prøve å oppnå resultater! Fortsatt skal du bare ta det med ro, kanskje til nød gå deg en tur i skogen, men for all del; fortsett å spise og drikke usunt! Ja, på mange måter mener jeg faktisk at forfatterens fokus her nettopp er med på å øke fedmeproblematikken, og slik vil sørge for at stadig flere nordmenn kommer i dårligere og dårligere form… Et sunt liv behøver ikke å være ensbetydende med sixpack og proteintilskudd, men det kan godt også være det! 

Cornelis 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

WWW.CORNELISELANDER.COM
#Nettavisen #Norge #media #avis #fredag #innlegg #meninger #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

10 kommentarer
    1. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være negativt å “presse” folk til å ta de riktige valgene her i livet og å leve sunt? Tenk på det evige spise og drikkepresset vi utsettes for daglig. Ta for eksempel Kims som lenge har prøvd å gjøre fredagen om til en godteridag i tillegg til lørdagen og nå prøver de å introdusere sunnere snacks som de vil vi skal “unne” oss i hverdagen. Eller ta kjedene som stort sett har kampanjer på de usunne tingene, store sjokoladeplater, is, smågodt osv.. Vi trenger motvekter som disse bloggene. For fortsatt er presset fra de kommersielle kreftene på usunn mat langt større en presset på å leve sunt

    2. et veldig bra innlegg, får håpe at folk forstår hva du mener nå, dette er jo klartekst, men det er jo mulig noen greier å tolke dette feil også ….

    3. “Igjen viser altså media, og mange av de som uttaler seg, at de har en agenda” Dette er en kronikk av en forfatter, ikke media.
      Uansett, en som beskylder kostholdeksperter for å prøve å ta livet av Norges befolkning på grunn av at de sier kosthold er viktig bør kunne takle litt kritikk uten å bli så såret. Personangrep står tydeligvis høyt på listen over argumentasjonsteknikker.

    4. Veldig bra skrevet innlegg og respons. Fortsett med den gode jobben du gjør, både i Hollywood og gjennom sosiale medier. Det er ikke tvil, du motiverer og hjelper massevis av mennesker hver eneste dag.

    5. Bra innlegg Cornelis! Selvsagt vet ikke Fjellanger hva han snakker om, kronikken er nok laget for å få mediaoppmerksomhet fra hans side. Ser han nok på byen med kronikken under armen i kveld. Hei, jeg vil pule mer! For en dumbass!

    6. Enig i det som skrives. Registrerer at folk flest i kommentarfeltet til dagbladet (og samfunnet ellers) rakker ned på folk som trener og hyller det dvaske.
      Dem om det. La dem bare bli tykke og få hjerteinfarkt som 50-åringer sier nå jeg. Den som ler sist ler best.

    7. Fantastisk godt skrevet Cornelis!! Jeg fulgte deg på instagram (men har sletta kontoen min nå), så nå følger jeg deg her på bloggen. Liker bloggen din kjempegodt! Du motiverer og inspirerer i massevis, og kommer med mange gode tips! Fortsett med den gode jobben du allerede gjør! 🙂

    8. Tusen takk @Kristin Antiveros men har du slettet Instagram kontoen din? Skjønner at jeg da må begynne å følge deg her på blogg jeg også 🙂 Du er rå, og takk for alle de flotte #CornelisUtfordring bildene du lastet opp – digget dem!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg