ER det enkleste også det beste?

Iform med Cornelis: 

Ofte kan det enkleste også være det beste; sånn som hvilke øvelser du benytter for å komme iform, og ikke minst hvordan du kommuniserer dette til dine lesere… 

Les mer på: Corneliselander.com

I går kveld la jeg nemlig på Facebook siden ut følgende spørsmål; hvor mange pushups klarer du? Og responsen har ikke latt vente på seg.. Både på Instagram og på siden eksploderte svarene, og jeg har fått mye mer tilbakemelding på dette enn når jeg ofte legger ut avanserte program og oppsett. Så hvorfor er det slik? Er det enkleste rett og slett også det beste? Vel, ja og nei. 

Pushups en av de beste øvelsene
 
Det som gjør en pushup så genial er nettopp tilgjengeligheten, og at man ved å bare bruke egen kroppsvekt kan trene så å si hele overkroppen med noe man også kan trene hvor som helst. Dette er for eksempel genialt nå sommermånedene igjennom, og selv benytter jeg meg flittig av denne når jeg selv er ute og reiser. Liten effekt sier du? Tro om igjen!

Likevel ville jeg ikke selv bare ha benyttet meg av denne øvelsen for brystkasse og overkropp hele året igjennom, og jeg mener man trenger et godt og litt mer avansert program (som gjerne også tar utgangspunkt i mange andre øvelser) resten av året. Likevel, pushups er en av de enkleste, men også beste øvelsene som nær sagt alle kan benytte seg av, og noe jeg håper også du benytter deg av om du er ute å reiser i sommer.

Les mer på: Corneliselander.com

Så igjen tilbake til posten min på Facebook siden i går kveld der jeg altså skrev følgende; Hvor mange pushups klarer du i dag før frokost? Post et bilde eller video av deg selv med #CornelisUtfordring og legg ved hvor mange du klarer! Og som sagt har syyyyykt mange tatt utfordringen… Så over til deg; hvor mange klarer du? 

Cornelis  

#Nettavisen #trening #trene #iform #Side3 #treningsbloggen #CornelisElander  

 

11 kommentarer
    1. Pushups er en fin øvelse, men det blir for mange repetisjoner til å trene styrke. Det er en av hotelløvelsene jeg tar når jeg ikke har tilgang på treningsrom.

    2. Det er sikkert riktig, Rune, men se på hvordan det norske forsvaret er nå! Ikke mye å rope hurra for!

    3. Hei C,
      Hvor mange push-ups per dag gir effekt? Jeg er litt bedagelig og tar ikke mer enn 30 sammenhengende før frokost – men klarer 40 om jeg pusher meg litt 🙂

    4. Push up’s er en utrolig bra øvelse.
      Passer også perfekt å legge inn på slutten av en joggetur, for da er man ferdig oppvarmet på forhånd og får ristet litt løs før man er hjemme.
      Andre joggere kikker gjerne litt rart, men det venner man seg til etter hvert.
      Hvis vanlig push up’s blir for lett, kan man ta de i med beina oppå en stol el.

    5. Det fine med armhevninger (som det heter på norsk) er at man kan gjøre det nøyaktig så tungt som man vil. Folk som sier det blir for lett / for mange repetisjoner lider av mangel på fantasi og kreativitet i treningen sin.
      Blir vanlige armhevninger for lett, så ta beina opp på en stol, neste skritt: legg albuene inn til siden, ta dem på fingertuppene, bruk fire sekunder rolig ned med brystbeinet i gulvet og maksimal eksplosivitet opp.
      Og omalt dette i kombinasjon fortsatt blir 20-30 repetisjoner, så ta ei hånd om gangen med den andre bak på ryggen. Fortsatt for lett? Ei hånd, på fingetuppene, brøstbeinet i bakken, og beina oppe på en stol.
      Fortsatt for lett? Da er det noen som ikke er helt sannferdige her.

    6. Jeg knytter nevene og tar dem på knokene, da blir det lengre opp/ned. Dessuten mindre vondt i håndleddene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg