– SLUTT Å BRUKE DISSE UTTRYKKENE!!


Det er særlig to uttrykk jeg er skikkelig lei av å høre om dagen, og det er; “et sunt og variert kosthold”, og “vanlig, norsk mat”… 
Begge disse sier i realiteten INGENTING, og skal man komme med råd og tips så for guds skyld folkens; gå LITT dypere til verks, og gi folk det de har bruk for! 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook  

HAR DU NOEN UTTRYKK DU ER LEI AV Å HØRE?  
Cornelis 

#Nettavisen #trening #kosthold #fedme #kropp #helse #media #meninger #treningsbloggen #trener #CornelisElander  

3 kommentarer
    1. Antall utrykk (kanskje fremfor alt ORD) jeg er lei av å høre er såpass mange at jeg like gjerne kunne skrevet en bok om dem.
      For eksempel hater jeg ordet ‘tragisk’. Man hører gjerne folk si “det var så sykt tragisk”, “han er sykt tragisk”, “matteprøven var bare så sykt tragisk”, “det var bare sykt tragisk”, “faen, du er tragisk”… you get my point? Ordet brukes som en erstatning for samtlige negative ord, og det irriterer meg i langt større grad enn det burde. Den siste tiden har jeg gjort sport i å avbryte folk midt i setninger, og spørre: “tragisk? Hva betyr dèt?”, og se dem famle i blinde etter beskrivende ord for hva de faktisk forsøker å formidle.
      Ellers synes jeg ordet ‘lættis’ er fullstendig latterlig. “åh, lættis ass!”, hører jeg ofte folk si – istedenfor bare å le. Dèt, og “åh, sykt lol da!”. Begge deler høres like hjernedødt ut.
      Noen gang hørt folk argumentere med “kyss meg i ræva” eller “sug meg”? Det har nemlig jeg – og jepp, det er fryktelig vanskelig å ta folk seriøst etter slike utsagn. Spesielt dersom personen som ber om en blowjob (“sug meg”) er et kvinnfolk.
      Det absolutt verste, må imidlertid være trendord / trendutsagn. Slike ord og uttrykk som har poppet opp på det store internett, som folk har trykket til sine hjerter og slenger ut så fort sjansen byr seg. “thug life”, “such doge”, “you mad, bro?”, “me gusta” og “do you even lift, bro?”. Fæle greier.
      “woop woop” – personer som bruker dette utrykket mister jeg rett og slett respekten for.
      Sist men ikke minst; jeg er møkklei alle disse fatspo-sitatene (ikke fitspo, men FATspo). Slike som “a woman without curves is like jeans without pockets – you don’t know where to put your hands”, “real women have curves”, og “real men like curves, only dogs go for bones”. Dette HADDE i og for seg vært ok dersom de fremmet et sunt ideal, men den triste realiteten er at kvinnene bak disse utsagnene i de fleste tilfeller har en svært usunn (høy) fettprosent og bruker slike utsagn som en unnskyldning til å la seg selv forfalle, og samtidig rakke ned på dem som er slankere enn dem. Det er så provoserende som det kan få blitt, og det er i slike stunder jeg får lyst til å være stygg nok til å svare “if you ran like your mouth, you’d be in good shape” (hvilket jeg hittil har holdt meg for god til).

    2. if you ran like your mouth, you’d be in good shape
      Denne kommentaren var så smart, at jeg har rappet den og delt den. Jada, la med “forfatterens” navn også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg