– Narvesen, dette er noe av det drøyeste jeg har sett!


Den siste tiden har Narvesen lansert en “mellommåltid” kampanje som i mine øyne er noe av det drøyeste [og verste] jeg har sett… 

Les mer på: Corneliselander.com

Vi nordmenn spiser ikke på langt nær så sunt som vi en gang i tiden gjorde, noe som resulterer i at vi opplever en nær sagt fedmeeksplosjon i Norge om dagen. Selv har jeg blant annet tidligere påstått at jeg blir “feit av å være i Norge” (basert på det dårlige utvalget av mat og drikke som jeg opplever at vi nordmenn blir presentert og dyttet på i alle bauer og kanter), og når Narvesen da lanserer en ny “Mellommåltid” kampanje ved hjelp av å promotere pølser som et “klassisk mellommåltid”, mener jeg de bare ytterlige er med på å øke problemet… 

Virkelig Narvesen, “et klassisk mellommåltid”??? 

Det er mulig de kanskje satser på at folk flest vil velge å gå for “pappakroppen”, og at de dermed bare prøver å tjene mest mulig på “the winning team”, men personlig mener jeg Reitangruppen (med Ole Robert Reitan særlig i spissen [som selv har påstått at han ønsker å gjøre Norge sunnereog som også er en del av Gunhild A. Stordalens flotte EAT prosjekt]) ikke burde promotere slike ting som et [smart] mellommåltid! 

For ordens skyld skal det nevnes at det er broren, Magnus Reitan, som er adm. dir. for selve Reitan Convenience – med undergrupper som 7-Eleven og Narvesen som sitt ansvarsområde. 

Og før du eventuelt skulle bli forvirret; nei Freias “Kvikk Lunsj” er ikke en lunsj, men kos og sjokolade. Dette er noe man til nød kan ta med seg på skitur i skogen, og ikke noe man bør spise som fast niste på jobben… 

Det folket vil ha? 
Nå er det likevel slik at folk må få gjøre som de selv vil, og ingen skal [eller kan] tvinge noen til verken å spise sunt eller trene regelmessig. Mitt problem er imidlertid at en så stor aktør som Narvesen bør vise sitt samfunnsansvar verdig, og støtte oppunder sunn og helsemessig forsvarlig mat og drikke. Forøvrig tror jeg det heller ikke ville vært en dårlig businessidé å begynne å servere folk sunnere, bedre utvalg, og de kafeene, kioskene, og andre utsalgssteder som snart kan gi oss nordmenn noe sunt tror jeg også i fremtiden er de som vil komme til å gjøre det best [just saying…]. 

For er det bare boller og brus folk flest vil ha, eller spiser vi bare mye av dette nettopp fordi det er det som serveres/tilbys? Selv tror jeg sistnevnte… 

Lys i tunnelen
Heldigvis ser det likevel ut til å være lys i enden av tunnelen ved at Narvesens #Mittmellommåltid i skrive stund bare har mottatt 21 bilder, mens min #CornelisUtfordring har mottatt over 7.737… 😉 

Så jeg håper ikke så mange av dere velger å gå for Narvesens oppfordring denne helgen, som på Facebook siden deres skriver; “Tjuvstarte på helga?😉 Har du lyst har du lov!”, men at dere heller velger å bli med meg på å bygge Norge til det sunneste landet i verden blant annet ved å være med på min #CornelisUtfordring og poste noen sporty treningsbilder av deg selv denne helgen! Jeg gleder meg til å se! 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #kosthold #mat #Norge #bilder #debatt #meninger #kosthold #helg #CornelisElander 

20 kommentarer
    1. De lager en kommersiell reklame som mål å selge en produkt o.l. Hvorfor gråter du? Klarer du ikke å kontrollere deg selv når du ser pølse i brød? De kan ikke ta hensyn for magen din når de skal reklamere for seg. Er du ikke fornøyd ikke kjøp! Så trist at du lagde dette inlegget for å tjene på andre. Skam deg.

    2. Imotsetning til andre, som ikke har andre motargumenter enn personangrep, synes jeg dette var et flott innlegg!

    3. Dummeste jeg jar lest
      Er vel bedre kosthold i Norge enn i USA hvor du har flyttet. Så ikke kall deg mat flykning.
      Alt med måte, så går ting så mye bedre. Litt trening, og litt kos.

    4. Haha, noen med pappakropp som blir litt furtne av dette innlegget ser jeg. Flott innlegg, er Narvesen som har en forbanna idiotisk reklame – det er greia her.

    5. Er jo merkelig at steder som selger burgere f.eks ikke har grove hamburgerbrød. Noen ganger når man er på farta må man ty til noe sånt, men burger trenger ikke å være det verste om man kunne fått grove, fiberrike brød og kuttet ut dressingen. Men enig med Cornelis, begynn med sunnere mat i kiosker og bensinstasjoner. Fullkorn, bedre kjøtt og mindre fettrike dressinger og lignende.

    6. Narvesen selger pølser.
      Elander selger treningsprogram.
      Narvesen klager ikke på Elander.
      Elander klager på Narvesen.
      Hvem er mest seriøs?

    7. Er altså så møkka lei av bedrevitere som synser ogmener noe om alt. Til info mr personlig trener (hva nå enn det skal forestille), trenger kroppen fett. Folk an leve helt fint uten å bare knaske grønnsaker og drikke vann. Det som betyr noe, er hvor mye man stapper i kjeften. Herregud, slutt å høre påvselvutnevnte bedrevitere. Verden fungerte utmerket uten alle disse såkalte spesialistene…

    8. Her er det vel strengt tatt ikke snakk om å helomvende verdens befolkning. Problematikken er vel heller at en aktør i et samfunn hvor fedme blir et større og større problem (ref. Helsedirektoratet), prøver å innføre pølser og sjokolade som et “mellommåltid”.
      Folk må selvfølgelig spise det de vil, men da skal det være på eget upåvirket initiativ, og med en viss kunnskap om hva de faktisk putter i seg. Uten propaganda om at sjokolade er helt normalt og greit å ha som mellommåltid.
      Hva Narvesen angår, så har de et samfunnsansvar. Denne kampanjen kjøres for fult i sosiale medier, hvor mange barn og unge blir lett påvirket. Så la meg spørre dere som går i strupen på Cornelis her; Synes dere det er greit at deres barn vokser opp med at sjokolade er en naturlig del av lunsjen?
      Jeg velger å tro at mye av den krasse kritikken dere kommer med her, grunner i lite kunnskap på området

    9. Har trent heile livet, og har sans for mykje du pratar om,men¨:du må passe deg litt for å bli allviter,du kunne faktisk ha godt av og lære litt av meg,tren tøfft tre gongar i veka på max en time,ellers, drikk mykje vatn og øl,ingen vil ha den overperfekte kroppen bortsett frå deg.mitt nr er 97978893

    10. Peter: Han reagerer på at de legger fram et produkt som ikke er egnet til hva det blir lagt frem som. En pølse i brød med tilbehør har ofte like mange kalorier som en vanlig middagsporsjon og lite nyttig næring. Det samme gjelder Kvikk Lunsj. Det er raske karbohydrater som setter blodsukkeret iubalanse. Formålet med et mellommåltid er å holde forbrenningen ved like og gi litt energi. ( Det er mao forskjell på å barbere seg og å kutte av seg hodet) Du misforstår hans intensjon ( med vilje ?) Det bør ikke og er ikke lov å markedsføre produkter for noe det ikke er. Å påpeke dette er til info ikke det samme som å gråte eller ha mangel på selvkontroll 🙂
      Balle: Foreløpig så er dette være overvektige i Norge enn USA ifh til folketall, men med denne utviklingen så varer ikke det lenge. Cornelis sikter nok til at det er dårlig profuktutvalg slik at man blir “tvunget” til å spise usunt, men det kan jo være vanskelig å lese mellom linjer.
      Det er lov å kose seg, men det er du og ditt belønningssystem som bestemmer hva Kos er, ikke Narvesen…
      Elling: Er dette forsøk på logisk argumentasjon ? Narvesen er en stor kjede med masse markedsføringsmakt. Cornelis er en enkelt blogger, som tilfeldigvis hjelper folk med treningsprogram, men jeg ser sjelden reklame for det.
      Logisk brist: Hva har for øvrig Cornelis gjort for at Narvesen skulle kritisere ham ? De kan komme med motsvar, men det er samme som kritikk.
      Olaf: Det er flere typer fett; mettet, umettet, enumettet
      og flerutmettet fett. Enkelt forklart inneholder det usunne fettet for mye Omega 6, mens vi får for lite Omega 3 og 9. Man kan isteden spise masse nøtter og fisk for å få i seg sunt fett. Verden var ganske lik før også, men vi hadde ikke den samme kunnskapen. Det er mye man ikke forstår, det fører ofte til frykt og sinne. Det hjelper lite. Dersom man glemmer det man tror man vet og isteden kontrollerer om det er riktig, da oppnår man mye 🙂

    11. Å være inne på denne siden er noe av det flaueste jeg har gjort. Ikke på grunn av innlegget men på grunn av dere i kommentarfeltet. Er dere så sinnsykt trangsynte at dere ikke ser at Pølse i brød er et mellom-måltid?

    12. Narvesen er en butikk som skal tjene penger, ikke en institusjon som ska fremme folks helse. Folk selv vet hva som er sunt og ikke, de vet hva de synes smaker godt og ikke, og ut fra det gjør de sine egne vurderinger for sin egen livsstil.

    13. du er jo uten tvil det dummeste menneske jeg har sett å lest om tror all anabole har gått rett i skallen på deg du ekle menneske mat er mat ikke vår eller andres skyld at du ikke kan kalre å fordøye noe ant enn proteinpulver

    14. Andre Olsen : Du påpeker at Narvesen er en stor kjede, men Elander blir tross alt gratis publisert i riksmedia med jevne mellomrom. Jeg har iallefall fått mer av Elanders salgsmeldinger enn jeg har fått Narvesens salgsmeldinger siste året.

    15. Jeg leser av og til litt av hva du publiserer på bloggen din. Mye ok stoff, men reagerer likevel på en del av det du sier. I en av artiklene dine mener du nordmenn bør ha inntak av proteinpulver, fordi “vanlig Norsk kost som består av vafler, boller, og brus” ikke dekker kroppens behov. Dette er en sterkt overdrevet uttalelse og jeg mistenker den for å være en “sponset” kommentar. Skal du tas seriøst må du ikke blande ord fra Protein fabrikken inn i dine uttalelser. Norsk kosthold er meget godt for å ta opp den protein kroppen trenger, også med trening. Du bør heller advare alle som finner ut at det å komme i form starter med å kjøpe proteinpulver, fortelle dem at dette urineres ut igjen, eller omdannes til fett om man ikke får tatt det opp, eller brutt det ned. Når det så gjelder Narvesen sine såkalte måltider, ve så vet jo alle at man kjøper usunn mat, det du egentlig angriper e reklamebransjens måte å få sine kunder til å selge mer, og akkurat dette kan du uten tvil relatere til selv. I all den tid hele din tilværelse som “kjendis” er skap av den samme bransjen.

    16. @Yngve absolutt ingen overdrivelse å si at “det dårlige utvalget av mat og drikke som jeg opplever at vi nordmenn blir presentert og dyttet på i alle bauer og kanter..” ikke dekker kroppens behov (og skal du sitere meg så får du også sitere meg rett 😉 ).
      Jeg skriver heller ikke at de fleste ikke vet at Narvesens, og lignende steders´, utvalg er dårlig, men spør hvorfor disse ikke kan tilby (det jeg også tror de fleste faktisk også ønsker seg [for ikke å snakke om trenger;]) sunne, proteinrike måltider/snack. Det er egentlig ikke så vanskelig, og som jeg også skriver; tror jeg det heller ikke ville vært en dårlig businessidé å begynne å servere folk sunnere, bedre utvalg, og de kafeene/kioskene som nettopp kan gi oss nordmenn noe sunt er de jeg også tror i fremtiden kommer til å gjøre det best…
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg