Her er hvorfor du BØR spise noe usunt i dag


De fleste av dere som har fulgt meg en stund vet nok at jeg har lite til overs for pølser, brus, iskrem, og annet usunt, men i dag er det tross alt vår nasjonaldag og faktisk viktig at du koser deg med noe usunt og godt! 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook  

17.mai bringer for meg mange gode minner tilbake til barndommen på Frogner i Oslo, der jeg og mine venner løp rundt og maste på våre foreldre om å få iskrem til vi alle ble syke og blå… Ja, det at norske barn på denne dagen får lov til å spise nær sagt så mange pølser og iskrem de bare vil er faktisk en av de tingene jeg særlig liker å trekke fram når jeg forteller røverhistorier om Norge og 17.mai til mine amerikanske venner her i LA. Det er nemlig noe ekstremt flott over den måten vi nordmenn feirer vår nasjonaldag på, og selv om maten og drikken vi inntar nok ikke klassifiserer til hva jeg vil kalle “sunt”, så er det likevel en del av en flott tradisjon jeg håper aldri vil forsvinne!

Nå sitter du kanskje der litt overrasket over mine utsagn, men før du skulle konkludere med at jeg nå må ha “lost it” så la meg få utdype hva jeg egentlig mener; hvis vi fortsetter å jobbe aktivt for å få flere nordmenn i form, trene regelmessig, og ikke minst spise sunnere ellers i året så vil vi nemlig også indirekte jobbe med å opprettholde 17.mai som nettopp den spesielle dagen den er og bør være. For hvis vi gjør hver dag til fest og moro, så mister også de ordentlig markeringene og høydagene mye av sin verdi… Så la oss fortsatt spise pølser og iskrem til vi blir blå på denne dagen, og skåle med noen edle dråper i glassene. Men vit at jeg nok er tilbake til mitt vanlige jeg allerede i morgen – så kos deg, mens du kan 😉

Og til slutt vil jeg be dere alle om en tjeneste; kan dere alle ta et bilde av dere selv med for eksempel en iskrem i hånden, og tagge meg på instagram @corneliselander Jeg er nemlig langt unna krone-is, Slottsplassen, og andre barndomsminner så jeg håper virkelig å få se så mange flotte bilder av dere som feirer der hjemme som mulig! 

Gratulerer med dagen til oss alle!

WWW.CORNELISELANDER.COM


#Nettavisen #17mai #fest #moro #bilder #nasjonaldagen #Norge #kost #kosthold #treningsbloggen #CornelisElander 

9 kommentarer
    1. Har ikke spist pølser og drukket brus på mange år, blir ingen unntak idag.
      Geriljakardio ikveld, FOREVER RIPPED 🙂

    2. Må være kjedelig å ha et liv hvor du ikke kan unne deg noenting. Alt går bare i trening og kosthold. Fint for deg om du liker det sånn, men la andre gjøre hva de vil…

    3. Tusen takk @Marthe og nei, jeg tror ikke det er det verste problemet i samfunnet vårt, for å si det sånn 🙂 Da tror jeg filmer, reklame, og ikke minst motebransjen står for et større problem… 🙂

    4. @anti-cornelis sier du, som allerede er dedikert Anti-Cornelis. Herregud, er så fint at mennesker som deg tar seg tid til å skrive slike viktige ting! Takk for at du delte din mening, verden ble nettopp et bedre sted for alle! Synes det var et fint innlegg jeg, hvis du ikke liker bloggen får du holde deg unna.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg