– Ikke meg dere straffer!

2i9--FgGyD

Hei sann alle sammen, og flott ny uke til dere alle! Etter de siste dagers medieoppslag med intervjuer av meg i både VG, P4, og ikke minst hos Nettavisen [rundt temaet “pappakroppen”], har det haglet inn med både positive og negative kommentarer som jeg følte det var på sin plass å svare litt på. Derfor kommer det her en kjapp, liten tekst fra meg til dere som har kommet med argumenter mot mine meninger, og hva jeg egentlig er “ute etter”:

Les mer på: Corneliselander.com

Husk at det ikke er meg dere “straffer” ved å gå for den såkalte “pappakroppen”, men kun dere selv! Ingen skal (eller kan) tvinges til å trene, spise riktig, og å mosjonere regelmessig, MEN det er likevel smart for DIN egen del.. Så når jeg prøver å oppmuntre til [mer] fysisk aktivitet så gjør jeg ikke dette av “ondskap” eller fordi jeg liker å plage folk. Jeg gjør dette rett og slett bare fordi jeg bryr meg, og fordi jeg er skremt og redd over den utviklingen vi ser i Norge om dagen. Og for de som ikke har tatt seg tid til å lese mer enn overskriftene i media; NEI; jeg går ikke etter de som måtte ha noen kilo “for mye”, men begrepet og trenden i media der det å drikke, spise usunt, og nesten aldri mosjonere blir sett på som “riktig” og normen i samfunnet vårt i dag. Vi som uttaler oss i media bør nemlig applaudere fram folk som gjør noe, og det behøver ikke å være mer enn noe så enkelt som å gå seg en lengre gåtur med en venn eller venninne i vårværet og med en kaffe i hånden… 

Så kom deg ut og opp av sofaen, og på trening eller ut i den friske kveldsluften. Og last opp et sprekt ‪#‎CornelisUtfordring‬ bilde på Instagram og tagg meg så kommer jeg med mange, mange tomler opp og applauderende ord! Det er ikke så mye som skal til, og husk; det er ikke meg dere straffer om dere velger å gå for “Pappakroppen”, men kun deres kropp og helse! 

Cornelis 

#Nettavisen #trening #trener #Side3 #Side2trening #treningsbloggen #CornelisElander 
14 kommentarer
    1. Syntes det er “komisk” å lese kommentarfeltet på bloggen din, er rene ramaskriket om at du overdriver i samtlige innlegg, mens du igjen og igjen gjentar at du bare prøve å få folk til å fokusere LITT mer på det å holde seg gjennomsnittelig sunn for sin egen del. Syntes rådene dine påpeker hva som er lettfattelige tiltak, og at du har en fin holdning til at ikke alle ønsker å bli som en topptrent atlet, men at du slår noen slag for at “litt” er greit. Har lagt merke til at innimellom så er tittelen på Nettavisen sin link “litt” forandret fra den tittelen innlegget faktisk har.. Der den virker litt mer dramatisk dreid på Nettavisen.

    2. Jeg går for mammakropp! Dvs jeg har aldri vært bedre trent enn det jeg ble etter jeg fødte ! 6 uker etter fødsel begynte jeg å trene 6x a week , and i love it 👏👏 og du …. Takk for flotte tips and pointers !

    3. Merkelig dette “pappakropp”-begrepet. Må man ha ølmage og gi blaffen i sin egen fysiske form for å kvalifisere til å være pappa? Latterlig.
      Selv ble jeg pappa i januar i fjor, og da kuttet jeg drastisk ned på en del usunne elementer i livet mitt. Mer fokus på sunt kosthold. Bruken av alkohol i helgene kuttet jeg drastisk ned på. Jeg begynte å trene mye mer disiplinert og strukturert. Nå er jeg i bedre form enn på mange år og jeg elsker det. For meg er det viktig å være et godt forbilde for min datter, og helst holde meg i så god form at jeg uten problemer kan løpe rundt og leke med egne barnebarn.

    4. Ville berre fortelja deg at du har ein fantastisk blogg! Synes at du har utruleg mange gode tips og råd! Er så einig i det du skriver!
      Virke som det er mange som føler seg veldig truffet av det du skriver også! Vist ikkje hadde det nok ikkje vært så mange negative kommentarar!;) Fortsett slik! Ha ei nydeleg veka!;)

    5. Dette har jeg lengtet å høre så lenge! Du sa det! Jeg er ikke den type personen som trener eller orker slik hard trening, men jeg går likevel til og fra når jeg skal noen steder, eller tar meg noen lengre gåturer på kvelden, rett og slett fordi jeg elsker å være i aktivitet! Sofaen er god å ha for å slappe av i, men man trenger ikke konstant å være der. Gåturene gir både helsa og tankegangen en pust i bakken. Stå på for deg som også har viet livet ditt til sunt kosthold og bra trening!!

    6. Heisann.
      I grunn enig i at pappakroppen er en tåpelig greie.
      Imidlertid er det en ting som irriterer meg noe vanvittig om dagen og det er at den mye omtalte rapporten til WHO benytter BMI som utgangspunkt for å måle BMI.
      Jeg utfordrer derfor deg Cornelis til å oppgi din BMI!
      Husk at hvis den er over 25, bidrar du til overvektsbølgen iflg WHO ;o)
      Hilsen en som gjerne skulle hatt litt mindre pappakropptendenser.

    7. Leste om pappakroppen i forrige uke og synes det var noe av det dummeste jeg hadde lest på lenge.Det er viktig for en mann å pumpe litt jern av og til ,kjenne testosteronet bruse. Er ingen treningsslave, men liker å trene litt styrke av og til og holde musklene ved like. Må innrømme at å lese om pappakroppen ga meg et treningsboost. Vil bare gi litt cred til Cornelis som står imot dette og sier sin ærlige mening. Sier seg selv at det blir for dumt at normen for menn i samfunnet skal være spagettiarmer og ølvom. Ser disse “mennene” ute om sommeren alltid trillende på en barnevogn i sine kortermede dressman skjorter mens de gumser fornøyd på en is som om det ksulle være det eneste lyspunktet i deres ellers miserable eksistens. På tide at Norges mannlige befolkning blir menn.

    8. Er sjølv far og aktiv idrettsutøver. Er langt ifra topptrent,men greier meg helt ok. Er helt enig med deg Cornelis. Som ein skriv over meg her: aldri før har eg vel hatt eit meir ordnet liv og vore mindre ute å festet enn etter at eg vart far og både den fysiske og psykiske helsen er betre enn noen gang. Fredrik: det du skriver derimot er bare barnslig og stigmatiserende og sier mest om deg som person.

    9. Synest at du har mye bra og komme med 😀
      Folk må jo ikke være såå hårsåre daaa 😉
      Det er jo ikke negativt ment

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg