Dette hater menn mest med sin egen kropp


I går skrev jeg innlegget “Dette hater kvinner mest med sin egen kropp”, og i dag er det guttas tur. Og tro meg; vi hater nok like mye med våre kropper som dere jenter gjør…

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

Det har vært mye snakk om “bikinikroppen” som mange jenter/kvinner der ute nok føler på kroppen, men som en så korrekt poengterte på Facebook siden min i går er det i dagens samfunn et like stort kroppspresset for oss gutta/menn. Vi skal være muskuløse, stramme, men samtidig magre og fit, og dette er hva mine mannlige klienter stort sett ønsker hjelp med;

1. Sixpack… 
Ja, på samme måte som magen tok førsteplassen hos damene ønsker også vi menn å fokusere på magen, men der jentene gjerne ønsker seg en “stram mage” vil vi gutta ha sixpack… 

2. Brystkasse 

Nr. 2 på listen er gjerne en sterk [og stor] brystkasse, og veldig ofte måles visst dette bare i hvor mye man løfter i benkpress… Selv vil jeg imidlertid si at vi også bør bli flinkere til å trene litt mer allsidig, og en av de beste veiene til en sterk [også i benkpress] brystkasse er nettopp ved å kjøre øvelser som dips

3. Armer
Enough said 

4. Markerte eller store ben
Og dette måles gjerne i hvor mye man løfter i knebøy og mark… 

5. Sterk kropp
Enten det er snakk om benkpress, knebøy, løping, eller planken er visst vi menn gjerne mer opptatt av å “slå kamerat[ene]” enn nødvendigvis å tenke på vår egen kropp og helse. Det å bli sterkest, kjappest, og best, står gjerne svært høyt på listen hos mange… 

6. Og aldri stor nok muskelmasse… 
For mens damene er redde for å bli “for store”, og enkelte ganger mener de legger på seg muskler for fort, er motsatt problemstilling gjerne tilfelle hos oss gutta… Vi kan visst ikke bli store og sterke [fort] nok, og dette mener jeg er en problemstilling det ikke fokuseres nok på i norsk media der “alle” bare snakker om hvordan man kan gå ned i vekt og bli tynne nok… 

SÅ HVA MENER DU? NOE JEG GLEMTE PÅ LISTEN HER? LA MEG VITE DET I KOMMENTARFELTET UNDER! 

Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM


#Nettavisen #Side3 Side2trening #trening #iform #meninger #blogg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

10 kommentarer
    1. Missledende overskrift DETTE HATER MENN MEST MED SIN EGEN KROPP
      Ser i teksten bare hva “menn ønsker seg” og ikke noe om hva “menn hater mest med sin eget kropp”.

    2. Mange menn har også et sunt og balansert forhold både til livet og sin egen kropp, og bryr seg ikke nevneverdig om tingene på lista di.

    3. @Jølle hvor har du det fra at jeg mener det?? Jeg gir her listen over de tingene “menn flest” ønsker å fikse på/bygge opp/forandre. Jeg nevner ikke noe om at noen har bedt/sagt at de ønsker å se ut som meg…

    4. Det er for meg attraktivt med sterke menn som bryr seg om helsen sin, men det er vel så viktig at de kan skeie ut en gang i blant og ha et avslappet forhold til det!

    5. @Cornelis:
      Fra overskriften “Dette hater menn mest med sin egen kropp”, og så ramser du opp en egentlig god beskrivelse av deg selv som referanse (og det er en god referanse!). Det er ditt bruk av “hat” jeg reagerer på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg