– Alle kvinner bør trene styrke!

I går skrev jeg et innlegg om hva kvinner hater mest med sine egne kropper, mens jeg i dag skal liste fem grunner til hvorfor dere alle bør trene styrke! 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

Nr.1: Mer effektivt [for fettforbrenningen!]
Mange tenker på styrke- og vekttrening kun som én grunn til å bygge muskler og bli stor og “klumpete”. Fakta er imidlertid at mange studier og sammenligninger viser at styrketrening faktisk brenner bort flere kalorier enn tradisjonell kardiovaskulære treningsformer!

Nr.2: Brenner også mer – selv i hvile! 
Økt prosentandel muskelmasse vil også gjøre at du brenner flere kalorier hverdagen igjennom, og ikke bare under de få minuttene/stundene du er innom treningssenteret! 

Nr.3: Økt energi! 

Nr.4: Tren styrke for å motvirke osteoporose og beinskjørhet! 
Osteoporose [lav benmasse] og beinskjørhet rammer særlig kvinner i 50årene +, og for denne gruppen (og kvinner generelt) er det særlig viktig å trene korrekt styrketrening! 

Nr.5: DET ER FLOTT MED DAMER SOM HAR MUSKLER! 

Cornelis

SÅ HVA MENER DU? ANDRE GRUNNER JEG BURDE HA NEVNT I LISTEN OVER? LIST DEM DA I SÅ FALL I KOMMENTARFELTET UNDER! 

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #treningsbloggen #hverdag #blogg #blogginnlegg #godmorgen #trene #trener #CornelisElander 

7 kommentarer
    1. Bra innlegg 🙂 Jeg prøver å trene så mye styrke som mulig, men føler liksom at jeg blir “større” siden ja, jeg får muskler, men fette utenpå vill ikke vekk (spesielt magen). Har du forresten noen råd angående hva styrkeøvelser man kan gjøre for å beholde formene ( rompe,hofter osv)

    2. Kjempe-fin artikkel! Jeg slet selv med bekkenløsningsplager i begge mine svangerskap. Dette skyldes at ligamentene i hoftepartiet gir etter for å forberede fødsel. Det hjalp ikke at jeg var tung og utrent med null kjernemuskelatur som kunne kompansert. Da jeg begynte å løpe igjen noen år etter siste fødsel sto skadene i kø! Kroppen min tålte ikke påkjenningen. Løsningen: masse tung styrketrening! Det har forandret livet mitt! Kroppen har aldri sett så bra ut, jeg løper tre økter i uka uten skader og jeg har fått drahjelp i dietten for å nå matchvekt. Styrke, løping og diett= 20 kilo ned på ett år og en definert 42-årig kropp jeg er stolt av 😊💪 styrketrening for jenter skulle vært på blå resept 😊

    3. Tilbaketråkk: craiglist

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg