– Har påsken blitt en unnskyldning for å spise godteri?

Det er skjærtorsdag, eller “renselsestorsdag”, og vi er godt inne i årets påskefeiring. Men feirer vi egentlig påsken i tradisjonell form lenger,  eller er det nå mer blitt en unnskyldning for å dra på fjellet og spise godteri?  

Følg meg også gjerne på Instagram @corneliselander

Her er nemlig Wikipedias definisjon av “Skjærtorsdag”, som jeg ikke tror så mange av oss tenkte så veldig mye på i dag…:

“Skjærtorsdag er den kristne feiringen av Jesu siste måltid med disiplene før korsfestelsen, og dermed innføringen av nattverden. Ordet betyr “renselsestorsdag”, og kommer av norrønt skira, “rense” (skjær = ren). Skjærtorsdag er en helligdag som feires siste torsdag før påske.” 

Ned i vekt: Dette satte sinnet mitt i kok!

Selv tror jeg nemlig påsken har blitt mer en unnskyldning for å dra på fjellet og kose seg med godteri og slappe av, og at den religiøse delen sakte men sikkert har blitt mer og mer vasket ut av “feiringen” hos den jevne nordmann. For meg, som dessverre befinner meg langt fra både flott norsk skiføre og påskegodt, betyr imidlertid skjærtorsdag og påsken dette;

Uansett om det er påske, vinter, sommer eller vår; for meg skal det trenes hele året igjennom! 

SÅ HVA BETYR PÅSKEN FOR DEG? LA MEG HØRE I KOMMENTARFELTET UNDER!
Cornelis

#Nettavisen #Side3 #Side2trening #påske #skjærtorsdag #sk2015 #iform #bilder #påskeferie #reise #trening #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

7 kommentarer
    1. Skjærtorsdag betyr ingenting for meg! Har du noe trening tips med vondte knær??? Jeg har problemer med dem, har gått til PT, men der hjelper det ingen verdens ting! Går nå til fysioterapeut og der får jeg en del hjelp og får en del treningsoppgaver får å trene opp knærene mine! Jeg tar gjerne imot tips!!

    2. Litt påskesnop unner vi oss i påsken, men ikke hver dag! -her er det påskeaften vi åpner påskeegget 🙂
      Ellers er påskedagene treningsdager for meg og også for tenåringsbarna mine.
      I dag har jeg fått med alle 4 på fjelltur 🙂
      Påske er mest fri og stille uke 🙂

    3. Trener fortsatt som vanlig, selv om det er påskeferie:)
      Har du noen tips til hvordan man tar markløft?sliter med at jeg blyer ryggen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg