Jo da, det er lov å si SOMMERKROPPEN!


Det er vår, og på tide å gi gass fram mot sommeren, men er dette fortsatt “lov” å si? Min mening er JA! 

Les mer på: Corneliselander.com

Jo da, #Helårskroppen er selvsagt hva jeg selv (og håper dere andre også) går for, MEN om det å ha et mål om å være i “ditt livs beste form” denne sommeren er et mål og ønske for deg så sier jeg bare; kjør på! Ikke la andre diktere hva det er greit at du kaller ditt mål, og det er da også på tide at vi kaller en spade for en spade… Fakta ER nemlig at de fleste av oss [selvsagt] også ønsker å være i LITT ekstra god form når det blir varmere i været og man går med mindre tøy. Jeg er den første til å mene at det er viktig å trene hele året igjennom, og som mitt fasta motto sier er det viktig å trene hardt, kort, hyppig, og riktig, noe jeg da også prøver å inspirere så mange som mulig til å følge gjennom intervjuer og artikler jeg gjør i norsk presse ved siden av å prøve å motivere dere gjennom denne bloggen og på for eksempel Instagram og Facebook siden min. Likevel mener jeg det også er viktig at vi trenere gir de som eventuelt ikke er like flinke til å trene hele året igjennom en liten motivasjonsboost, og prøver å få dem interessert i trening før vi eventuelt begynner å mase om at det ha et slikt mål/ønske er “feil”… Problemet i Norge i dag er nemlig ikke hva vi kaller målene, men at nordmenn flest ikke trener og mosjonerer nok!

Følg også #CornelisUtfordring i sosiale medier! 

Hva er “sommerkroppen”?
Hva ditt ønske med “sommerkroppen” måtte være er jo selvsagt helt opp til deg, og der noen “bare” ønsker å stramme litt opp (slik at man kan føle seg litt mer vel i bikinien/badebuksa), er det andre igjen som kanskje har et ønske om stramme mageruter og struttende muskler. Og det må da også være greit å si! Ja, i Norge har vi jo ikke til tradisjon å la slikt gå upåaktet hen, men vi er tross alt i 2015 nå folkens, og når problemet vårt generelt (som nevnt) er at det nå er “vanlig” å være overvektig og ute av form så bør man da også kunne få lov til å gå “mot normalt” og rett og slett bare si at “ja, jeg har lyst til å bli sterk og stram!”… Dette betyr ikke det samme som at vi alle skal behøve (eller nødvendigvis ha som noe mål om) å bli de reneste fitnessutøverne, og jeg skal ikke være med på å presse på at alle må ha sixpack eller for eksempel store overarmer som mål, eller at dette for den saks skyld er synonymt med å være “iform”, og det hadde forøvrig også vært utrolig kjedelig om vi så like ut.. MEN jeg vil likevel at de som eventuelt skulle ha lyst til å se slik ut og måtte ha det som ønske til også å få lov til å si/ønske seg det uten at man blir uglesett eller kritisert av den grunn. På lik linje som folk også må få lov til å ikke bry seg om treningen i det hele tatt, må det også være rom for de som bryr seg “litt over gjennomsnittet” om dette.

Forøvrig kommer det nå også mye nytt og spennende innhold her på bloggen som jeg ikke tror du vil gå glipp av – så jeg håper å få lov til å være med på å motivere deg i form fram mot sommeren [og beyond]… For om du gir 110% fra i dag av og fram til badesesongen setter inn så har du jo allerede trent en stor del av året, og vil trolig heller ikke slutte med det først (særlig ikke når du oppdager den gode effekten treningen vil ha for deg). Så om det å kalle det/jobbe mot #SK2015 eller “sommerkroppen” er det som skal til for å motivere deg – så sier jeg bare; go ahead!! 

Stå på! 
Cornelis 

WWW.CORNELISELANDER.COM
 
#Nettavisen #trening #treningsbloggen #Side3 #Side2trening #trener #CornelisElander  

9 kommentarer
    1. Kan du skrive litt om triceps øvelser? Jeg får alltid så vondt i skulderen etter tricepstrening, og aner ikke hvorfor…verker, og gjør virkelig vondt

    2. Hei @Julie! Da kan det være at du trenger å legge inn litt mer forsiktig skuldertrening oftere i programmet ditt, og for eksempel fokusere på lette, korrekt utførte sett på side-, og foroverbøyd sidehev i for eksempel kabelapparat og/eller med treningsstrikk. Du trenger altså å bygge opp skuldermuskulaturene på en skånsom måte, og det gjør du særlig med lett vekt, en hyppig trening av det! Når det ellers gjelder trening av triceps vet jeg ikke hvordan du trener i dag, men trener du for eksempel med dips (og her går for langt ned) kan dette også påvirke videre skuldersmerter, og derfor er det smart om du da fokuserer på å trene dette på kasse og/eller med andre alternative øvelser (som triceps pushdown i kabelapparat).
      Stå på, og la meg gjerne vite om det er noe annet jeg kan hjelpe med!
      Mvh
      Cornelis

    3. Jeg er en av de som drømmer om en fin sommerkropp, men for min del forblir det en drøm foreløpig. Jeg har ryggproblemer og kan ikke ta vanlige øvelser, dessverre. Har du mulighet å lage et lite innlegg om øvelser som alle kan ta som FAKTISK gir et resultat? Forstår om det blir for mye å spørr om. Stå på videre, sweet blogg 🙂

    4. Hei @AnnEvy og takk for at du klikker innom treningsbloggen!
      Nå er det slik at det ikke finnes noen øvelser som absolutt alle kan ta, men et innlegg om enkle øvelser som du med ryggsmerter/problemer kan utføre kommer veldig snart!
      Mvh
      Cornelis

    5. Her går treningen helt greit, men det er hovedsakelig kostholdet jeg har et problem med.. Jeg er rundt 178 cm høy og veier 67 kg, noe som i mine øyne er alt for lite. Jeg har ihvertfall et ønske om å komme meg opp i 75 kg, men hvordan skal jeg klare det? Jeg spiser 5-6 måltider om dagen, og har alikevell ikke sett noe til resulater (sannsynligvis pga en alt for høyt forbrenning).. Har du noen tips her? Eventuelt noen nettsider / youtube kanaler du kan anbefale?
      Det beste hadde hadde vel vært om du kunne ha publisert ditt eget kostholdsprogram på bloggen? Hvordan spiser du?
      På forhånd; tusen takk for at du tar deg tid til å svare.

    6. Hei, tror ikke på julenissen; MEN – trylleformel for øvelser INNSIDE LÅR??????? Raskt og effektivt??
      Fin dag til deg, hilsen Lise 🙂

    7. @Lise: sumoknebøy. Samme som knebøy, men med bena godt fra hverandre og føttene pekende skrått utover. Begynn med lette vekter på stanga og sett deg helt ned på huk. Tar mest rumpe og lår, men også innsiden av lårene.

    8. Ja bra tips @Lars! Ellers kan også utfall til side, og ikke minst “cable adduction”. Sistnevnte kan særlig være enkel, kjapp å utføre, og gir knallbra resultater på det området du ønsket @Lise!
      Stå på!
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg