Hvorfor treningsselfies er BRA!


Det har de siste månedene vært diskutert mye rundt dette med treningsselfies og bruk av bildeoppdateringer i sosiale medier, og der enkelte mener dette bare er tull mener jeg personlig det stikk motsatte. Og her er noen av mine argumenter for hvorfor jeg mener nettopp dette:

Les mer på: Corneliselander.com

Treningsselfies hjelper!  
Ja, de upopluære, såkalt “selvdiggende” selfiesene kan nemlig hjelpe enkelte med å motivere seg selv i gang, og inn i bedre form. Gjennom min egen #CornelisUtfordring på Instagram mottar jeg for eksempel daglig bilde og video oppdaeringer fra alle type mennesker og fasonger, og hvis du følger med på disse oppdateringene så vil du se at folk flest nettopp bruker dette for å motivere seg selv og andre.

Eva gikk ned 50kilo med “selfies”. Faksimile Se og Hør 25.januar

Klart det også er mange som legger ut litt “over the top” bilder i sosiale medier, men dette har lite med treningsoppdateringer å gjøre og er gjerne heller lagt ut fra folk som bare ønsker å provosere [for provokasjonens skyld]. Se her feks Miley Cyrus… 😉 Få som kritiserer henne for hennes ubrukelig og håpløse oppdateriner og meninger, mens man heller angriper de som legger ut bilder/videoer av noe som [for enkelte] måtte være en “litt for godt trent kropp”… 

         
Bare noen få av de tusenvis av flotte følgere og #CornelisUtfordring jeg har mottatt på Instagram

– Politisk ukorrekt
Rett før jul uttalte jeg blant annet til BT Sprek at det nok er politisk ukorrekt å ta en treningsselfie, men at det ikke er noen grunn for dette så lenge det kan være med på å motivere folk flest til å trene mer og oftere. Forøvrig sa jeg også at det er ganske mange andre ting i media som er mer uheldig enn om noen skulle legge ut et treningsbilde av seg selv, og at vi jo for eksempel i tiår på tiår har hatt lettkledde kropper på forsiden av mange norske manne-blader som du jo også finner på magasinhylla i matbutikkene… 


Faksimile Aftenbladet
 
#CornelisUtfordring 
Så min oppfordring er altså at du bare knipser i vei, ikke tar deg selv så seriøst, og bare rett og slett legger ut noen “freshe” eller “mindre freshe” treningsbilder av deg seg for eksempel Instagram, og tagger meg med #CornelisUtfordring. Jeg gleder meg til å se dine bilder!!

Cornelis 

#Nettavisen #trening #treningsbloggen #trener #CornelisElander  

6 kommentarer
    1. Hei @Stine! Nå er det slik at man i prinsippet ikke kan “punktslanke”, og med det mener vi at man strengt tatt ikke kan bare peke ut et bestemt sted på kroppen og si at her ønsker man å gå ned. Så da må man heller oppnå en generelt lavere fettprosent over hele kroppen, men likevel kan du med riktige treningsmetoder og øvelser være med på å forme kroppen din litt mer slik du ønsker, og jeg ville da for deg særlig ha fokusert på å trene noen tunge, gode baseøvelser (som feks knebøy og utfall), ved siden av å utføre en del høyintensitets kardiovaskulær trening, og feks hengt deg med på noen harde gode spinning timer (men fokuser da på å holde et høyt tempo, framfor bare å gjøre slik mange av instruktørene vil råde deg til; å tråkke tungt og sakte). I tillegg bør du fokusere på å ha et høyt nok proteinnivå i kosten din – ved siden av å eventuelt supplementere med gode tilskudd som en proteinshake og riktige fiske fettsyrer.
      Stå på, og takk for at du klikker innom bloggen!
      Cornelis

    2. Heisann.
      Takk for supert innlegg om trenings-selfies.
      Jeg er en av de som knipser i vei og lar meg motivere og heier på alle som legger ut trenings-selfies med og uten filter. Jeg henter mye av min motivasjon i nettopp det og andre som tar før, underveis og etter bilder. Tipp topp tommel opp:-)
      Takk for fin blogg.

    3. Tilbaketråkk: outsource PK studies
    4. Tilbaketråkk: noosa electrician
    5. Tilbaketråkk: GVK BIO

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg