Ønsker du å gå ned i vekt? Gjør dette!

Svært mange ønsker å gå ned i vekt eller størrelse, men sliter kanskje med både sultfølelse og det å få på plass riktig mengde mat. Er dette et av problemene for deg kan trolig dette enkle trikset hjelpe:

Les mer på: Corneliselander.com 

Drikk vann!
Kroppene våre består nemlig (totalt sett) av rundt 60% vann, mens det for eksempel står for rundt 99% av menneskekroppens molekyler. Og med en slik prosentandel av kroppene våre sier det seg selv at det er viktig med et høyt nok inntak… I tillegg til å være livsnødvendig for våre organer og kroppen som helhet kan det også være den perfekte “slankehjelp”, og folk flest bør bli mye flinkere til å få i seg nok av dette framfor bare å kutte ned på inntaket av kalorier og næring.

En del studier viser nemlig at å drikke litt vann [rundt en halvliter] før du spiser kan være med på å redusere kaloriinntaket kraftig, og noe som vil gjøre “slankekuren” mye mer behagelig… Vi mennesker får nemlig lyst til å spise når sulten melder seg, og med et høyere inntak av vann vil du altså ikke bare fylle på med det aller viktigste kroppen din trenger, men du vil også kunne gjøre det lettere for deg selv å kontrollere matinntaket.

De siste dagene har jeg mottatt mange emails fra dere lesere etter at jeg la ut innlegget om at jeg ønsker å hjelpe fem vinnere med å gå ned i vekt og å komme i bedre form. Hvem de “heldige” er vil du kunne lese mer om her på bloggen i morgen, mens det å drikke mer vann altså et rådet jeg ønsker å videreformidle til dere alle og noe vi alle bør bli mye flinkere til å få i oss – enten målet skulle være å gå opp, eller ned i vekt… 

Hilsen fra trener´n i Hollywood! 
@corneliselander

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #Side3 #Side2trening #trening #treningsbloggen #trener #CornelisElander

7 kommentarer
    1. Hva er forkjellen på å gå ned i vekt, samtidig som du kanskje er fornøyd med den, å egentlig bare er ute etter å stramme opp fysikken og kroppen (magen, rumpa, lår osv.)

    2. I tillegg vil det være det mye å vinne på å erstatte saft,juice,brus osv med vann, husker fra et kurs jeg var på om ernæring der en av foredragsholderne som var ernæringsfysiolog helt kategorisk fastslo “All annen drikke enn vann er sukker!” Økonomisk gunstig vil det også være all den tid vi i Norge kan drikke vann fra springen uten risiko.

    3. Slutter aldri å bli imponert over de som orker å trene… Denne Cornelis-karen ser jo helt knall ut, og har sikkert vært flink og begynte å trene tidlig i ungdommen. Noe jeg ikke var smart nok til eller orket å tenke på.
      Selv er jeg snart 44 år, snart 120 kg tung og løfter knapt 30 kg i benk. Jeg spyr nesten bare jeg tenker på trening eller kjører forbi et treningssenter! Blir faktisk uvel bare av å si ordet trening. Minner meg bare om tragiske gymtimer og en lærer som kun så de som var flinke.
      To fucking late å starte å trene og bygge muskler når man er så gammal som 44…. Men håper stadig å gå ned en del kg…

    4. Jeg drikker en god del te (Earl grey), + litt vann, men drikker ofte te i stedet for vann, og jeg lurte på om det har noe å si?
      Siden te inneholder mye vann, men har tilsatt smak ect så er jeg usikker på om det er dumt og at jeg MÅ drikke vann alene? Man skal helst drikke 2L vann om dagen, har det noe å si om det er vann eller te?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg