Jeg vil høre fra DEG!

Føler du at du ikke får tid til å trene, eller at du ikke strekker til i hverdagen? Da ønsker jeg å høre fra DEG! 

Les mer på: Corneliselander.com

Jeg har tidligere her på bloggen bedt om å få høre fra overvektige, mens jeg i dag imidlertid ønsker å høre fra deg som mener at du ikke har tid eller mulighet til å trene i hverdagen. Slik håper jeg nemlig også å få bedre oversikt over hvordan jeg bør tilpasse og skrive mine innleggene og tips her på bloggen, slik at jeg lettere kan hjelpe deg med dine mål og ønsker. Så send meg gjerne en privat email, eller kommenter i kommentarfeltet under, og la meg hjelpe deg med å oppnå det som måtte være dine mål med treningen! 

Send meg også gjerne en direkte email om du skulle ønske treningshjelp, eller å bestille skreddersydd treningsprogram! 

#Nettavisen #trening #helse #nyheter #blogg #blogginnlegg #tirsdag #morgen #CornelisElander 

30 kommentarer
    1. Synes det er rigtig svært at komme i gang. Ville gerne hvis jeg kunne klare træningen hjemme i stuen uden at bruge timevis på det.
      Tabte 6 kg sidste år, men det røg på igen i vinters. Det ville klæde mig at tabe 12 kg, kan bare slet ikke finde motivationen og har ikke hverken tid eller lyst til at træde ind i et motionscenter :-/

    2. Hei!
      Jeg er ei veldig opptatt jente som har masse å gjøre i hverdagen med både skole og fritidsaktiviteter. Er veldig glad i å trene, men føler ikke jeg har tid til å dra på treningssenteret… Har du noen tips til enkel morsom trening som man kan gjøre hjemme uten at det tar all verdens tid?
      Ha en fin dag!
      Hilsen meg 🙂

    3. Jeg pleide være flink til å trene før, men så klarte jeg ikke fortsette med det siden jeg ble lei av å måtte kjøre 25min i bil hver gang jeg skulle på treningssenteret.. jeg har lett for å gi opp.
      Jobber som frisør og er alltid utrolig sliten når jeg er ferdig på jobb, så synes det er vanskelig å få startet igang..
      Noen ideer om trening man man gjøre hjemme, som også er litt morsom slik at man ikke blir fort lei? 🙂

    4. Superbra initiativ!! Jeg tar lett imot tips for å bli mer strix med både maten og treningen.
      Måltid som lages raskt og enkelt med riktig næring. Treningen utføres, men nå som jeg jobber mer må det bli mer effektivt, men samtidig øke fremgang.
      Målene er veldig standard:mindre fett% og mer muskler. Trene for å avle energi!!
      Så vet du det!!!
      Ha en flott dag!!

    5. Jeg vil bli bedre på å trene og også strengere på kosthold, men syns det er vanskelig har en sønn på 7 mnd og enda jeg er hjemmeværende får jeg aldri tid. Akkurat nå har jeg trent 1 maks 2 ganger i uken men skulle gjerne fått til mer .

    6. nå har jeg ikke fått med med tidligere at du har “etterlyst” overvektige, da kunne ejg ha svart det på det du evt …. etterlyste 🙂 ja jeg er overvektig, og ja jeg prøver å gjøre noe med det. og ja jeg faller kanskje litt under denne kategorien om å ikke ha tid og jeg sliter også med å finne energi.. Jeg trenger et nytt kosthold, jeg trenger både inspirasjon og ikke minst motivasjon. Jeg prøver å lage en blogg om det som skjer / skal skje, har du tid, så må du gjerne gå inn å se.. jeg tar imot de tipsene jeg kan få..
      mvh
      dragolfine.blogg.no

    7. Greia er at senteret ikke har barnepass. Lettere om jeg hadde hatt noe utstyr hjemme og tatt en økt der mens ungen sov luren sin. Lite hjelp fra samboer som holder på med hus gjør ikke saken lettere 🙂

    8. Selv har jeg tidligere vært veldig aktiv, har jobbet som Zumba instruktør, trente 6-7 dager i uka og dette klarte jeg sammen med skole og jobb.
      Men da jeg sluttet som instruktør i 2013 ble det veldig vanskelig å komme igang igjen, jeg hadde en periode der jeg var svært aktiv på treningssentert og var ofte på joggetur, men til motivasjonen havnet på bunn og det siste året har det vært minimalt med trening. Jeg er 21år, har høy forbrenning og er veldig tynn, så motivasjonen til å trene har blitt veldig dårlig, jeg har veldig lyst til å trene, men det blir fort “Tar det imorgen”.. Har på mange vis havnet litt i en vond sirkel når det kommer til trening, lettere å sette seg ned i sofaen etter en lang arbeidsdag, enn å ta en treningsøkt.

    9. Hei! Jeg er en 19 år gammel jente som tenker på å komme meg i bedre form og trene slik jeg får mer energi, men jeg klarer rett og slett ikke å komme igang med disse planene jeg har i hode hver uke. Jeg har ikke trent på utrolig lenge og da mener jeg siden sommeren.. Det er ikke det at jeg vil gå ned i vekt nødvendigvis, men å få mer energi og ork til å gjøre litt mer. Jeg er 1.63 cm høy og veier 52 kg, så jeg har ikke noe å klage over på vekta, men om du har noen tips om hvordan jeg bare kan komme igang?

    10. Hei! Hverdagen min er så hektisk! Jeg er på jobb kl 09-17,når jeg kommer hjem må lage middag, rydde, vaske klær osv. så plutselig er kl. 20 – 21. Da er det ikke tid eller ork til å dra på treningssenteret. Nå i det siste har jeg fra kl 1700 – 1730 gjort øvelser hjemme. Jeg er ser at det funker! Men det er jo ett hav av øvelser men så lite tid å finne de riktige øvelsene, som fungerer effektivt! Det hadde vært fint om du kunne komme med treningsvideoer av øvelser om man kan gjøre. Kanskje hverdags- treningsprogrammer som trener forskjellige kroppsdeler. Har forresten også begynte å ta 20 squat hver gang jeg går på do! Det blir ca 100-120 squats hver dag! 😀

    11. Da er du nok ikke alene @Louise, og hvis du følger med på bloggen her framover skal jeg da legge ut mange enkle, men effektive program jeg tror du vil like – og som vil være veldig enkelt å gjennomføre selv på stuegulvet hjemme. Her er forøvrig en sak jeg har skrevet tidligere med enkle øvelser å utføre hjemme: http://corneliselander.com/2013/12/06/hjemmetrening-slik-blir-du-sterk-og-slank-hjemme/
      Og som sagt; følg med her på bloggen – kommer mange tips og råd nå!
      Mvh
      Cornelis

    12. Så bra @Maria, og ja dette kommer i løpet av veldig kort tid her på bloggen!
      Husk også å henge deg med på #CornelisUtfordring på instagram, der du kan laste opp bilder av deg selv om du enten går for en joggetur ute, tar noen situ-/pushups hjemme, eller du gjør noe annet helsefrembringende og godt – så kommer jeg med kommentarer og tommel opp. Stå på!
      Mvh
      Cornelis

    13. Som mann og uten barn kan jeg selvsagt ikke sette meg inn i hvor mye arbeid og stress det kan være/er å ha barn, og ikke minst en så liten krabbat, @idabrandt men det høres jo ut som du likevel er flink til å stå på, og selv så lite som 1-2 økter i uka kan gjøre mye! Prøv ellers å få til litt egentid, og husk at en treningsøkt ikke behøver å være mer enn 20-30 min. med noen enkle øvelser på stuegulvet hjemme. Ellers er det også veldig mye mosjon og trening i feks å gå – så gåturer med barnevogn er heller ikke til å kimse av! Følg ellers med på bloggen, der jeg framover skal komme med mange flere tips jeg tror du vil like!
      Stå på!
      Cornelis

    14. Supert @Marita-Susan Fryd Smarting Bakken og det skal vi få til! Følg med på bloggen her framover – da jeg kommer til å legge ut mange slike innlegg og saker!
      Mvh
      Cornelis

    15. Jeg er helt alene med et barn, og det hender jeg bruker det som unnskyldning, men egentlig er det litt latskap som gjør at jeg ikke får trent så mye jeg ønsker. Det idelle for meg er selvsagt å få trent på treningssenteret jeg er medlem av, og jeg får som regel gjort det noen ganger i løpet av en uke. Men det avhenger i at jeg har mulighet når barnerommet er åpent, og i alle fall 3 ganger i uken er det umulig da datteren min har andre aktiviteter på ettermiddagene. Og jeg rekker ikke å komme meg til og fra treningssenteret og i tillegg få trent litt mens hun er på aktivteter. Men jeg har muligheten til å ta en økt hjemme når hun er borte, men problemet er bare at da finner jeg så mye annet å gjøre istedenfor, som å rydde huset eller bare slappe av. Så kanskje det hadde vært fint med innlegg som går på hjemmetrening? Med morsomme øvelser og tips til å komme i gang. For akkurat dette går jo mer på latskap, men jeg vet at når jeg først får innarbeidet treningsrutiner hjemme så går det jo bra 🙂
      Dessuten har jeg en tendens til å “kjedsomhetspise” på kveldene etter barnet mitt har lagt seg, noe som ikke er bra. Så har du noen tips til å unngå dette hadde det vært fint.

    16. Ha en fin dag 🙂
      Gå gjerne inn på bloggen, å Facebook siden vår og trykk liker og del, vis du er i mot mobbing 🙂
      da vi kan nå ut til flere, og det vil gjøre oss veldig takknemlig.
      Takk

    17. Etter å ha blitt aleinemamma i høst/vinter, så får jeg verken tid eller økonomi til å trene (jeg liker å trene på helsestudio, løfte vekter.)
      Det jeg hadde trengt gode tips og ideer på er et morsomt treningsprogram jeg kan gjøre hjemme ETTER barna er lagt om kvelden.
      Noe morsomt.
      Noe enkelt.
      Noe gjennomførbart..
      mvh Tone Kari Vartdal

    18. Jeg trente ofte og gjevnlig, gjerne 5-6 ganger i uka. Men det var inntil jeg ble tvunget til å si opp treningsavtalen (av ulike grunner). Motivasjonen og gleden forsvant en god del i det jeg meldte meg ut. Jeg visste at dette ALDRI i livet kunne være godt for noe! Det var det heller ikke. Jeg holdt det gående inntil glattisen kom med løpeturer 3-4 gang i uka. Og jeg som alltid har hatet løpeturer! Nå er jeg blitt komfortabel med løpeturene, og skal snart starte opp igjen nå som glattisen er på vei bort. Men styrketreningen finner jeg ingen motivasjon til. Aner ikke hvilke øvelser jeg skal kunne gjennomføre her hjemme. Vi har minimalt med plass og ikke akkurat noe utvalg av apparater. Og jeg elsker jo egentlig styrketrening, for det er noe jeg virkelig mestrer! Treningen var dagens høydepunkt tidligere, men nå må jeg nesten tvinge meg selv… Oppi alt føler jeg meg likevel litt flink. Jeg spiser sunnere og går mye. I tillegg har jeg en jobb hvor jeg går mye, løfter og bærer. Men nå skal jeg finne motivasjonen igjen, selv om jeg ikke har mulighet til studio!
      Har du foresten tips til effektive og enkle øvelser man kan gjøre hjemme. Jeg trenger tips!

    19. Skulle virkelig ønske sånne ting som dette var gratis.
      Er fulltidsstudent og bor alene, men ikke råd til noe PT eller noe sånnt.
      Men vil jo gjerne ned i vekt for jeg veier alt for mye.
      Kanskje du kunne kontaktet meg på mail?
      [email protected]

    20. Så flott å se at en sprek mann som deg vil hjelpe oss latsabber også til et sprekere liv. Jeg har en jobb jeg står og går i hele dagen, så om kvelden er jeg ganske kjørt, men ønsker meg styrketreningsprogram som jeg kan gjøre hjemme i stua. Vet at det er viktig med styrketrening for oss damer som nærmer oss overgangsalderen. Jeg ønsker å trene styrke ga 5 ganger hver uke der jeg fordeler armer/rygg en dag mage/rygg neste og rumpe/lår siste dag. Skal lese meg opp på bloggen din. Kanskje finner jeg øvelsene for meg. Vil også følge bloggen din fremover.

    21. Unnskyldning:” det er ikke så enkelt! Jeg får ikke trent så mye som jeg ønsker”!
      Svar:” du får trent AKKURAT så mye som du ønsker”.
      Alt handler om fokus.
      Med ønske om en inspirerende torsdag,
      Helene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg