– Viktigere hva du har på deg enn hvordan du trener!

Ja, slik kan man gjerne oppsummere en dels tilnærming til trening, og som stylist Storm Pedersen så fint skrev det i dette innlegget er det sjokkerende hvor opptatt mange er av hvordan man tar seg ut på trening. Og for mange er det nær sagt viktigere hva en har på seg enn hvordan man faktisk trener… 

Følg meg også gjerne på Facebook

For på mange av landets treningssentre er det nemlig viktigere at du trener i tidsriktige “barefoot shoes”, har på deg årets siste skrik i bukse eller topp, og selvsagt har med deg annet “korrekt” tilbehør i treningsbagen. Selv har jeg trent i de samme [type!] klærne i snart ti år, og som min beste venn Jens så fint liker å oppsummere det; hvorfor forandre på noe som fungerer?... 


Jepp, vi trente i samme [type!] klær også for ti år siden 🙂

Likevel er det [som alltid] et unntak fra regelen, og det er for de som litt fresht, kult treningstøy faktisk kan motivere [dem på trening], og til dere sier jeg bare; go ahead! På samme måte som Pedersen skriver; “Det er ikke lett for alle å komme seg til et treningsstudio i utgangspunktet, og når de først har klart det, så bør de ikke føle noe press på å prestere på “motefronten” der også”, er det vel så viktig at vi lar dem som eventuelt måtte bli [mer] motivert av å ha på seg litt tidsriktig tøy og farger faktisk også få lov til å gå i/ha på seg det. For det bør ikke være et “motepress” på treningsstudioene (eller for den saks skyld noe annet sted), men det bør vel også være rom for de som synes det hjelper og eventuelt kan hjelpe…? For meg personlig er det ikke viktig hva du måtte ha på deg når du går for å trene, men jeg vil samtidig la deg få lov til å bry deg om det og særlig om det skulle motivere deg opp av sofaen og i bedre form…

Så stå på, ta på deg hva enn du måtte føle deg mest tilfreds og “gira” på å trene i, og kos deg med treningen! Og husk å laste opp et #CornelisUtfordring bilde på Instagram slik at vi sammen kan motivere, inspirere, og hjelpe hverandre i bedre fysisk form! 

Cornelis

#Nettavisen #trening #meninger #Side3 #CornelisElander 

WWW.CORNELISELANDER.COM 

5 kommentarer
    1. Hei Cornelis! Stor fan av bloggen! Jeg har ett spørsmål som jeg lurer på, som for så vidt ikke har noe med innlegget å gjøre.. men uansett. Trener som regel 4-6 ganger i uken, og har en sunn livsstil, og i hverdagen(spesielt) bytter jeg ut alle søtsaker med frukt. På kveldene, og etter mat generelt blir jeg fysen på noe søtt og tyr da gjerne til druer, epler, ananas osv. Så det jeg egentlig lurer på er om dette er “sunt”? eller om det kan blir litt mye av det gode og at det da egentlig bare blir “usunt”? I så fall, noen tips til hva annet jeg kan spise, slik at jeg kan kutte litt ned på fruktinntaket?
      Hilsen Nora 🙂

    2. Oh, dette har jeg ikke oppdaget eller følt noe av her vi bor. Men det er jo på bygda å vi er kanskje bare glade for å ha treningssenter. Ellers så kan det godt være slik i andre grupper enn de jeg trener rundt/med. Men det viktigste er hvordan man føler seg, at klærne sitter godt å er behaglig å ha på under økta. Har en del treningsklær som ser rå fin ut men som er helt grusom å bruke. De blir ikke brukt, det ødelegger økta mi om klærne ikke sitter godt 🙂
      Men skjønner at mange finne motivasjon i nye freshe treningsklær 😀

    3. @Linda ja, jeg har selv holdt meg mer eller mindre til de samme klærne de siste ti åra, men om andre får [trenings-] motivasjon av freshe klær så sier jeg bare kjør på! 🙂

    4. @Nora tusen takk for det! Jeg setter virkelig stor pris på det!
      Så til ditt spørsmål; klart druer, eplser, ananas, etc er sunt – spørsmålet er selvsagt hva du ønsker å oppnå, og om du eventuelt får i deg for mye (eller for lite) av det ene eller det andre, være seg karbs og/eller protein. Feks kan det for mange være hensiktsmessig å innta et lite, proteinrikt måltid eller proteinshak rett før leggetid, og det kan selvsagt også bli for mye (av det gode) frukt.. Likevel, om du føler for noe søtt, og du ikke føler at du legger på deg/har dårlig fremgang, så vil jeg ikke si at dette behøver å være noe problem – men som sagt kan det være lurt med litt protein også!
      Stå på, og takk for at du klikker innom bloggen!
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg