Denne saken eksploderte på nett


I går skrev jeg på Facebook siden min om at en norsk ernæringsprofessor mener det er mer sukker i banan enn Coca-Cola, og at det ikke nødvendig- vis er så sunt som mange liker å tro. Dette fikk imidlertid mange til å se rødt, eller gult om du vil… 

Les mer på: Corneliselander.com

Mitt argument var/er at banan nemlig ikke er like sunt (og slankende) som mange kanskje liker å tro, noe også professoren ser ut til å være enig med meg i. Jeg mener selvsagt ikke at Coca-Cola er sunnere, men derimot at bananer heller ikke er så mye bedre. Og det er ganske mye annen (bedre) frukt og grønt å velge i – for ikke å snakke om at flere kan ha godt av å få i seg mer protein etter en endt økt, og ikke bare masse kjapp karbs… (selv om også noen/enkelte kan ha godt av dette). 

Vel, ikke alle var enig, og her er noen av meningene det eksploderte med på Facebook siden :

– Ikke ødeleg min banan  gjeeee deg!!! Bedre å ta seg en banan en 4l cola 🙈 ..hvem spiser egentlig flere bananer om dagen??  sikkert noen! Ikke vet jeg! Mener fortsatt en banan er bedre en cola  nå leste jeg heller ikke artikkelen but still 

– Hmm, etter jeg begynte å spise banan i stede for andre måltider har jeg blitt en del smalere å tynnere. Kan ikke tro det er så usunt.. er i tilegg mye lettere fordøyelig en seigmenn?  

– Kommer helt an på hvor moden bananen er – grønn er mye stivelse, gul er full av fruktsukker! 

– Protein shake her, men tar heller en banan enn en cola uansett  
__________
Nå svarte jeg alle som tok kontakt, og det er gledelig at en slik liten post/ytring kan engasjere så mye! For selv om vi ikke alle skulle være enige [alltid] er det i hvert fall herlig å se at nordmenn er så engasjerte over trening og kosthold! Følg HollywoodTreneren du også for daglige utspill, kommentarer, og andre ytringer du kanskje vil like eller ikke 🙂 

Selv skal jeg snart dra ned på stranden og løpe meg en morgentur i solen, mens jeg pønsker på nye (og [kanskje] mindre provoserende kommentarer/ innlegg å skrive – så du får følge med! 😉 Forøvrig god fredag og helg til dere alle! 

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #treningsbloggen #trener #Side3 #blogg #meninger #fredag #bilder #USA #CornelisElander 

6 kommentarer
    1. Tilbaketråkk: seo wordpress
    2. Tilbaketråkk: Rapid PK studies

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg