Den mest ultimate helkroppsøvelse

Burpees! Vel, i hvert fall hvis vi skal tro en studie nylig publisert i anerkjente Journal of Strength and Conditioning Research der 11 middels trente personer benyttet seg av denne høy-intensive Calisthenics øvelsen mot sprint intervaller (utført på sykkel), og resultatene er faktisk ganske overraskende (vel, ikke for meg). 

Følg meg også gjerne på Facebook!

Grunnen til at jeg ikke er overrasket er nemlig at resultatet stemmer godt overens med de erfaringer jeg selv sitter igjen med etter å ha benyttet denne flotte øvelsene på mange av mine klienter årene igjennom, og som jeg vist på God Morgen Norge er dette kanskje den mest ultimate øvelsen du også kan utføre så å si hvor som helst. Så her er det ingen unnskyldning for ikke å trene!

Og som studien oppsummerer; 

“The potential efficacy of this alternative interval training method provides support for its application by athletes, coaches, and strength and conditioning professionals.” 

Så trenere eller andre der ute som ønsker en [“lett” å utføre] helkroppsøvelse, som både bygger styrke og muskelmasse, men som også leverer samme kardiovaskulære fordeler som mer “tradisjonell” kardiotrening; rap i vei! 

Hilsen fra trener´n deres i Hollywood
Cornelis 

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #treningsbloggen #Side2 #Side3 #Side2trening #iform #bilder #CornelisElander 

4 kommentarer
    1. Fin som en del av oppvarmingen, men noe særlig muskler bygger den ikke. Den beste (muskelbyggende) helkroppsøvelsen er markløft.

    2. Tilbaketråkk: must watch
    3. Tilbaketråkk: clean dryer vent

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg