ALLE fikser på utseendet!

Nok en stjerne er “tatt” for å ha fikset på utseendet sitt i sosiale medier, men gjør vi ikke alle dette i større eller mindre grad? Vi nordmenn er jo blant annet i verdenstoppen av brukere på Instagram (der verden gjerne blir filtrert til det bedre…), så mitt spørsmål er; er det greit å fikse på utseendet så lenge du ikke er stjerne?

Følg meg også gjerne på Instagram!

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg alltid prøver å få mine bilder til å se best mulig ut, noe man sikkert kan kritisere meg for å være “jåleri”. Og som jeg har skrevet på bildedelingstjenesten tidligere; 


– Jo da, riktig lys hjelper 😉 

Med dette vil jeg altså understreke at jeg aldri photoshopper bilder, men at jeg heller ikke legger ut de bildene jeg er minst fornøyd med. Og filtere brukes også flittig 🙂 

Så spørsmålet mitt er altså; kritiserer vi gjerne lettere stjernene for å korrigere/fikse på sine bilder, mens vi har større takhøyde når det gjelder oss selv?


Kjør debatt!

Cornelis

#Nettavisen #bilder #instagram #Side3 #Side2 #trening #treningsbloggen #CornelisElander 

9 kommentarer
    1. Tatt på fersken for å ha “fikset på utseendet”….hørt sånt tull. I 99% av tilfellene der kjendiser blir kritisert for å ha “forandret på utseendet” er det jo en eller flere av fansen som står bak hetsingen”! Man kan jo spørre seg hvorfor? Tenker det er verdens største folkesykdom MISUNNELSEN som er årsaken.Det som er så synd med all denne “fiksingen” av utseendt er at til slutt ser alle ut som om de er “støpt” i samme form. De unge som begynner tidlig å fikse på ting ender opp med å se eldre ut denn de faktisk er. De som har passer femti; ja, la de gjøre som de vil uten at gud og hvemann skal blande seg. I norge synes jeg misunnelsen kommer veldig godt frem i stygge kommentarer til Fotballfruen,Sophie Elise Isachsen o.s.v Filter, no filter…..who care. La folk få gjøre som de vil endten de er kjent eller ikke.

    2. Jeg synes bare det er trist at man skal fikse på utseende når man i utgangspunktet ser så flott ut som mange av disse stjernene gjør.
      Det er nok ikke mer ok at “vanlige” folk også fikser på bilder for å se bedre ut, men man tar gjerne de som er kjente fordi alle har en formening om kjendiser. Det er greit å kjøre debatt rundt de som er kjente rett og slett fordi de på en merkelig måte kan representere dagens “mote”, altså det å skulle se mer perfekt ut enn man er.
      Og igjen, det er trist synes jeg, for det blir et evig jag hvor en selv vet at bilde man har lagt ut er fake, samtidig som man legger ut fake bilder av seg selv, som igjen andre kan føle seg truet av.
      Det er hvertfall min mening..Men folk får fikse på bilde så mye de bare vil.
      Jeg legger sjeldent ut bilder av meg selv, men når jeg legger ut bilder av livet mitt generelt, som interiør, sport, aktiviteter og kos så bruker jeg ofte filter. Så kanskje jeg er dobbeltmoralsk som mener at det er trist at folk prøver å jukse litt, for jeg jukser vel kanskje med å vise omstendighetene mer koselige og spennende enn de er..
      Men akkurat det med kropp og utseende tror jeg er en så sensitiv greie for mange, og da er det ekstra sårt når folk som i utgangspunktet ser flotte ut skal fikse på ting for å fremstå som ekstra digge. Da kan noen kanskje føle at de ikke strekker til.
      Men et spørsmål til deg, Cornelis:
      Apropos at folk fikser på bilder; jeg har i det siste sett så mange før/etter bilder av jenter på instagram som har gått fra å ha svært små rumper, til å omtrent ligne på Jen Setler.
      De påstår at det kun er trening. Mitt spørsmål er da om det faktisk går ann å bygge seg en stor rumpe? Isåfall, kunne du tipset om noen øvelser som går spesielt på det å bygge stumpen?
      Eller er de bildene jentene legger ut mest sannsynlig fake og fikset på?
      Det er det som er litt vanskelig for tiden, man vet aldri…er det hard work eller bildejuks?
      Eller hard work OG bildejuks?

    3. Hei @Lana, og takk for flott kommentar her, der du tar opp mye spennende og interessant!
      Til ditt siste spørsmål; det er nok en kombinasjon av [for mange] mye hardt arbeid, kanskje litt bildejuks [i hvert fall de helt riktige kameravinklene etc.], og hos noen annet juks… Feks er nå blitt mote å legge inn implantater også i bakenden – så det er mange måter å jukse på 🙂
      Jeg er ellers enig med deg at når feks Lohan legger ut et bilde så er hun mer “ansvarlig” nettopp fordi så mange følger henne, og hun er en kjendis. I tillegg er det jo STOR forskjell på å bruke litt filtere og riktig lyssetting (slik feks du og jeg innrømmer å ha brukt) kontra å photoshoppe bildene til å se mye bedre ut enn virkeligheten – slik mange av stjernene nå blir beskyldt for. Jeg ville bare sette litt fokus på dette, og om det grenser til dobbeltmoral når feks vi alle også fikser på vår verden gjennom bildedelingstjenester som instagram, men jeg tror altså at vi egentlig er ganske enige om det meste her 🙂
      Stå på, og takk for at du klikker innom bloggen!
      Cornelis

    4. Takk for svar!
      Jeg har nylig startet å kikke innom bloggen din da jeg har blitt litt mer interessert i trening. Det er så sinnsyk mye ulik informasjon der ute, man blir helt koko. Men du klarer på en måte å holde det ryddig og informativt! Du holder fokuset på riktig plass ved å på en informativ måte skrive om trening, samtidig som du gir et ærlig og riktig bilde av om kroppsfokus 🙂 (elsket innlegget om at alle gutter liker ulike kropper fek, vi jenter har godt av å bli minnet om sånt)..
      Heia deg og lykketil videre 🙂

    5. Synes det er skremmende at fokus på kropp og utseende er blitt så stort..vel er det bra å tenke på helsa si, men derifra og til det ekstreme kroppshysteriet som vi har i dag, er det stor forskjell på. Stakkars unge mennesker som vokser opp i dag, det kan virkelig ikke være lett.
      Nei, lat oss eldes med verdighet og vær glad for hver dag man får som frisk. Lev livet, men bruk fornuften. Smil fra ditt indre og skjønnheten vil vises helt ut…DET er myye mere sjarmerende enn oppblåste, uttryksløse ansikter…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg