Her er hva som blir populært i år:


Med over 3400 deltakere fra treningsbransjen over hele verden har ASCM (American College of Sports Medicine) sett inn i krystalkulen for å finne hva DU trolig kommer til å trene i år. Si din mening om listen i bunnen av artikkelen! 

Les mer på: Corneliselander.com

På førsteplass finner vi altså “Body weight training”, eller trening kun med egen kroppsvekt, der mine egne favoritter blant annet er pullups og dips. Treningsformer som Calisthenics blir jo stadig mer og mer populært, også her hjemme i Norge, og trenden med kun å trene med egen kroppsvekt fortsetter altså nå inn i 2015. i hvert fall skal vi tro denne undersøkelsen. 

Ikke så populært
Rett bak trening med egen kroppsvekt finner vi altså “høy intensitet intervall trening”, noe som jo selvsagt kan være så mangt, mens trender som “core trening” og “Bootcamp” faller kraftig ned på listen og (kanskje litt overraskende) havner på henholdsvis 15. og 20. plass…

Noe jeg forøvrig også hadde håpet å se litt høyere oppe på listen var “worker incentive programs”, et område jeg imidlertid tror vi nordmenn kanskje er verdensledende på. For det å oppmuntre til mer fysisk aktive ansatte og mer bevegelse i hverdagen mener jeg selvsagt er veldig viktig, men at det imidlertid også kan være god butikk for bedriftene er jeg heller ikke i tvil om! Det har vært flere bedrifter som har testet ut dette, og resultatene er soleklare; sykefraværet går ned, og du får mer energiske ansatte som yter enda bedre på jobb!

Midt på lista finner vi forøvrig også “gruppe PT timer”, noe jeg selv ikke har så stor tro på, men som mange likevel der ut til å like. Og dette er altså trendene som du må komme til å like (eller like å hate) i 2015.

HVA MENER DU? ER DU ENIG, ELLER ER DET TRENINGSMETODER DU MENER MANGLER HER?

WWW.CORNELISELANDER.COM

Cornelis


#Nettavisen #treningsbloggen #2015 #trender #trene #trening #bilder #CornelisElander 

6 kommentarer
    1. Jeg tror d er som du sier, at det å ha timer med private trenere, blir mer og mer populært. D virker iallfall slik, der jeg går og trener.
      Så er jeg enig med deg at sykefraværet kan bli mindre på en arbeidsplass, hvis de ansatte trener jevnlig. Så at bedrifter kan få til gunstige avtaler er viktig.

    2. God morgen, Cornelis! 🙂
      Jeg har stor tro på at enda flere vil skaffe seg PT. Før ble det kanskje oppfattet som en slags luksus forbeholdt enkelte, men min oppfatning er at det ikke er slik lenger, og det er godt nytt 🙂 Det er vel verdt investeringen, er min erfaring. Også tror jeg på intervaller (gerilja cardio), hard styrketrening (tror enda flere jenter vil finne veien til styrkerommet), samt at typiske timer (lettvektere) som zumba og step etc. forsvinner mer og mer fra timeplanen på gymmen. Derimot tror jeg fortsatt på kettlebells. Denne treningsformen er genial og perfekt for korte intense økter hvis man tør å bruke tunge nok kuler:)

    3. @Cathrine absolutt, og dette tror jeg også vi kommer til å se mer av fra bedriftene i Norge sin side – for de ser jo helt klart fordelene av å ha ansatte med mer energi, og dermed også et lavere sykefravær.
      Stå på, og tusen takk for at du klikker innom bloggen!
      Cornelis

    4. Hei @Anne Victoria!
      Ja, jeg tror du har rett i det du skriver her, og kettlebells kan helt klart ha sine fordeler for svært mange (så lenge man, som du nevner, tørr/makter å bruke tunge nok vekter 🙂
      Vi snakkes snart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg