Fem ting PT´en din ikke vil høre

Fem ting PT´en din ikke vil høre: 

1. – Nå skal det bli godt med en burger (etter endt økt)
Nei. Bare, nei. Og om du virkelig må spise slik mat så fortell det i hvert fall ikke til oss… 🙂 

2. – Jeg skal trene skikkelig bra de nærmeste ukene, så jeg kan ta meg fri og slappe av igjen. 
Nei, vi prøver å formidle treningsglede, og få deg til å fortsette (enten med oss, eller på egenhånd), og da er det jo litt trist om du trener deg opp i god form for så å “kaste det bort” ved å droppe å trene videre. Eller hva mener du? 

Følg meg også gjerne på Facebook!

3. – Hvis jeg trener skikkelig bra med deg kan jeg drikke og feste masse i helgene, right?? 
Et overdrevent alkoholkonsum ødelegger og skader like mye selv om du trener, og i tillegg ødelegger du mye av det du potensielt kunne ha oppnådd… 

4. – Hvor får jeg tak i *********?
Jeg er motstander av doping og alt som har med ulovlige preparater å gjøre, og ønsker å formidle hvordan man kan oppnå sinnsykt bra resultater på en sunn og riktig måte, ved hjelp av riktig, hardcore trening + sunn kost. Det samme tror jeg går for de fleste andre i mitt yrke, og ingen trenere ønsker å bli spurt om slike ting av sine kunder. Det skaper bare en ukomfortable stemning for alle, og jeg råder deg som sagt til å holde deg unna alt som har med ulovlige, farlige preparater å gjøre (enten du spør meg om det eller ei). 

5. – La oss bare kjøre på, selv om det gjør litt vondt!
Nei, har du smerter og skader må vi ta hensyn til det, og du er ikke tjent med å fortsette å kjøre på hardt med en kropp som svikter eller sliter. La oss heller sammen finne ut av hva grunnen[e] til problemene skyldes, og tilpasse treningen/hverdagen din deretter! 

Stå på folkens, og kos deg med riktig tilpasset trening for deg og dine behov (og ikke hva som måtte passe for alle andre), da det er derfor du eventuelt engasjerer en trener. Samarbeid med han eller henne, og få hjelp med å nå den beste versjonen av deg selv! Let´s go!! 

Hilsen fra trener´n din i Hollywood 🙂 

www.corneliselander.com

#Nettavisen #treningsbloggen #trening #iform #trene #godmorgen #CornelisElander 

8 kommentarer
    1. Jeg bruker å si til min mann at grunnen til at jeg trener er for da kan jeg kose meg med sjokolade etterpå. Da får han slik rykninger i ansiktet som sikkert dere PT får 😉

    2. Sliter med diabetes type 1 og en operert rygg.. Vil gjerne trene seriøst igjen, før var det en fryd.. Men har panikk for å stå der alene og få føling i plenum.. Det er personlig verre for meg enn å miste manualene på tærene.. Røyker og kondisen suger.. Takker bikkja for at han lufter meg daglig. Nærmer meg skummelt de 40… Og, jo det gjør vondt… Og sjokolade frister meg mer, og vin er en helge “nødvendighet”.. Hjelp! 🙂

    3. Jeg trente 4-5 dager i uken før.. Jeg hadde et usunt forhold til mat, da jeg kun fikk i meg litt over 400 kalorier pr dag og ble veldig syk.. Jeg er veldig tynn fra før og så vel ut som en fyrstikk da jeg trente sist. Jeg er frisk nå 🙂 Nå sliter jeg med motivasjon for å komme meg i form igjen, vet ikke hvor jeg skal starte når det kommer til trening.. Tips mottas med stor takk!

    4. Hei @Malin D! Jeg slet med det samme, bare på motsatt side av skalaen; en kneskade satte meg på sidelinjen i nesten 1,5 år. La på meg nesten 19 kg, er 173 cm høy og veide på det tyngste 93 kg… begynte egentlig bare å gå turer med lydbøker på ørene, før jeg gradvis begynte med lett thaiboxing igjen. Finn noe du virkelig liker å gjøre – trening skal være morsomt! Enten det er spinning, yoga eller MMA 🙂 Sett deg selv oppnåelige del-mål and go for it! Masse lykke til!

    5. Hei C!
      Har kommet i gang med pt og trening – skal ned 10 kg. Er det mulig å miste 2 før nyttårsaften tro? Kan det hjelpe å kutte mye ned på karbo? Ønsker å være hard gjennom jula nå, så det ikke blir 2-4 kg ekstra å ta tak i 1.1.15. ( itillegg til st nyttårskjolen er litt trang…)

    6. Hei @Jane! Først og fremst ville jeg ikke ha fokusert på vekt var jeg deg, og det er [som sagt] mindre viktig hva vektnåla måtte vise.. Stå på, og tren hardt, kort, hyppig, og riktig nå de siste ukene av 2014 – så er du mye bedre stilt når det nye året begynner. Sjekk forresten også ut dagens blogginnlegg med tips om hvordan du kan holde formen jula igjennom – når kanskje en del av treningsentrene har stengt.
      Stå på!
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg