– Hvem kritiserer egentlig statsministerens kroppsform her?

Ap politiker, Marianne Marthinsen, har vært ute og kommentert statsminister Erna Solbergs kroppsform. Det mener i hvert fall siviløkonom Julie Brannfjell. 

Les mer på: Corneliselander.com

De siste årene har det vært mye snakk om “political correctness” her i statene, og republikanerne kritiserer gjerne den demokratiske fløyelen for å være mer opptatte av dette en [ordentlige] tiltak som gir resultater og mening. Nå er dette selvsagt ikke bare forbeholdt amerikansk politikk, og å være “politisk korrekt” ser også ut til å ha kommet til vårt land – blant annet i form av at man aldri må bruke ord og uttrykk som [kanskje] kan siktes til den enkeltes kroppsstørrelse og vekt. 

Selv er jeg (som mange av dere muligens har fått med dere) svært opptatt av trening og helse, og er blant annet for at vi skal få sunnere mat og mer trening inn i skolene. Likevel er jeg ikke for at man skal kritisere enkeltpersoner, og å gå til personangrep på vår statsministers vekt- og/eller kroppsform mener jeg er helt forkastelig! 

Spørsmålet er bare; hvem kritiserer egentlig statsministerens kroppsform i tilfellet som nevnt innledningsvis? Ap-politiker Marianne Marthinsen, som bruker et vanlig norsk uttrykk, eller siviløkonom Julie Brannfjell når hun uttaler at – Å spille på hvordan Erna ser ut er beklagelig… 

Personlig mener jeg sistnevnte..
Cornelis 

#politikk #meninger #statsministeren #ErnaSolberg #Norge #blogg #trening #helse #iform #CornelisElander  

15 kommentarer
    1. Jeg er opptatt av det Erna synes og mener og står for, ikke av hennes kroppsform og så langt er jeg ikke skuffet. Stemmer man etter midjemål får man som fortjente.

    2. Dette handler ikke om politisk korrekthet, det handler om å blande inn fokus på kroppsform når det er politikk som diskuteres. Det blir litt som å si at du sikkert ikke klarer å bruke hodet ditt fordi du har grodd fast i treningsutstyret. Men du synes sikkert det er greit og på sin plass å si, for det er jo bare politisk korrekthet som gjelder.
      De siste årene har politisk korrekthet blitt et utrykk som er blitt allemannseie, og folk klarer ikke lenger å forstå at dette er et utrykk som passer i enkelte sammenhenger, men ikke i andre.

    3. @Tor R nå er det ikke slik at politisk korrekthet nødvendigvis bare må ha med ren politikk å gjøre, men at man også prøver å holde seg til de “normer” som er ansatt som korrekte i det samfunnet man er en del av. Begrepet er lånt fra amerikansk politikk der political correctness hovedsakelig går på at man prøver å ikke støte andre i sosiale sammenhenger og det offentlige rom, feks når det kommer til kjønn og rase. I Norge er debatten rundt innvandring et godt eksempel, men det behøver altså ikke bare å gjelde i rene politiske saker – selv om begrepet defineres som “politisk korrekthet”.

    4. Marianne M sin kommentar fikk ikke meg til å tenke på kropp i det hele tatt: dette er jo et vanlig uttrykk, og man har alltid sett på oljefondet som en godteriskål det er vanskelig å holde seg unna.
      Det er bare pinlig at Julie B blander inn kropp, og det sier nok mer om henne og hennes syn på kropp enn Marianne M.

    5. “Å holde hendene fra godteskålen” et et vanlig uttrykk i politisk sammenheng, å skulle unngå å bruke dette uttrykket når det gjelder Erna eller andre politikere med “litt” korpus vil nettopp forsterke det faktum at disse er overvektige! Å være overdrevent redd for å støte noen kan gjerne gi nettop motsatt effekt. Å ikke kunne bruke et vanlig uttrykk på bestemte personer for å unngå å støte dem har gjerne den effekten!

    6. Når jeg ser erna tenker jeg at hu er et ekte menneske, som bare er litt mer engasjert enn oss andre og derfor er a statsminister, men et menneske man kunne prata med. Eller til og med stole på. Når jeg ser sånne som Støre og Stoltenberg får jeg ikke helt den følelsen, tenker mer at de er der for og være politiker , veit det er for enkelt og tenke på det sånn men

    7. Erna Solbergs kroppsfasong er av underordnet betydning. Det er den usosiale politikken hun står for som betyr noe. Erna Solbergs bande sørger for at mange her i landet får trangere kår, mens de rike får mer
      Intet er nytt under solen.

    8. Hei!
      Jeg har et spørsmål som jeg lurt på veldig lenge, og det er kanskje litt dumt, men hvertfall; Jeg lurte på om hva som skjer med kroppen, hvilke resultater man ville fått dersom man valgte å kun drikke proteinshakes i en uke? Deretter gå over til proteinrik mat. Jeg lurer av flere grunner; jeg har en kropp, en tarm som trenger en pause(uten gå inn i detaljer) og jeg føler det ville vært en slags kickstart til en diett, noe lignende psmf? Jeg har lett rundt på nett, og ulike forum, og jeg vingler mellom hva som er best av en proteinrikdiett, eller en frukt/grønt diett. Kan du si noe om dette?=)

    9. Tilbaketråkk: pharmacokinetic studies
    10. Tilbaketråkk: GVK BIO
    11. Tilbaketråkk: GVK BIO

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg