Synes du det er kjedelig å trene? Da trener du trolig feil!

Mange liker å trene, mens enda flere nok hater det. Grunnene til dette kan være så mange, og selv om jeg personlig kan ha vondt for å forstå det er det særlig én grunn til at du finner trening “kjedelig”.

Les mer på: Corneliselander.com 

Blant enkelte vil jeg sikkert bli definert som en “treningsnarkoman”, og selv om jeg skjønner at alle ikke nok kan trene like mye og hardt som meg har jeg imidlertid vanskelig for å godta at folk flest ikke bør kunne få inn litt mosjon. Med 1.000.000 overvektige nordmenn, og et generelt nedadgående aktivitetsnivå både blant barn og voksne, mener jeg det likevel er svært viktig å promotere en sunn og riktig livsstil. Nå betyr ikke det at alle skal eller behøver å bli like opptatte av trening og kosthold som undertegnede, men hvis jeg i hvert fall klarer å få folk til å bevege kropp bare litt hver dag føler jeg at vi har kommet langt på vei. I dag er det mange som nesten ikke bruker kroppen i det hele tatt hverdagen igjennom, og skal vi få et sunnere folk og nasjon er det særlig her vi må starte… 

Nylig startet jeg derfor #CornelisUtfordring på Instagram og Twitter nettopp for å prøve å promotere en sunn(ere) og bedre livsstil for folk flest. Nei, du behøver ikke å bli helt treningsfanatiker, og jeg har full forståelse for at folk flest kanskje ikke synes det er gøy. Hvis du likevel oppdager hvor lite som egentlig skal til – kan det imidlertid hende at du vil forandre din mening… 

Og her har vi da kommet til selve kjernen i problemet for folk flest. Daglig blir jeg kontaktet av personer som ønsker å gå ned i vekt eller bygge opp mer muskelmasse. Om og om igjen hører jeg hvordan man kanskje ikke har vært så flink til å trene, og at det kanskje bare har blitt én økt eller toppen to i uka. Når jeg da pirker litt videre for info kommer det gjerne fram at man da har operert med helt feil treningsformer for ens mål og ønske, eller med økter som varer i timesvis av gangen… 

Les også: Treningsprogram for styrke og muskelvekst

Dette vil drepe enhver motivasjon og treningslyst, ikke bare fordi det vil ta så lang tid hver gang at du trolig etter noen uker vil gi opp, men nettopp fordi du legger igjen så mye tid på trening uten at du vil se en eneste forskjell i kroppsformen! Selv om ikke alle liker å innrømme det trener de fleste av oss nettopp for både å se og å føle seg bedre, og om legger igjen timer hver gang du er innom treningssenteret uten å se en eneste forskjell er jeg rimelig sikker på at du etter kort tid kommer til å kaste inn håndkleet og gi opp.. I hvert fall kommer du trolig ikke til å trene hele året igjennom, men kun noen desperate uker rett før en høytid eller ferie.  

Så tren heller så lite som 20-30min. av gangen 4-5 ganger i uka, enten på stuegulvet hjemme eller på ditt lokale treningssenter, og sørg for at du også velger riktig treningsform utifra dine ønsker og behov. Forslag til dette kan du også finne her

Stå på folkens, og husk å henge deg med på #CornelisUtfordring ´en!!
Cornelis 

#trening #helse #hverdag #sommer #kropp #helse #trene #ferie #bilder #Cornelis #Nettavisen #blogg  

4 kommentarer
    1. Hvordan burde jeg kombinere styrke og cardio om jeg har 7 dager tilgjengelig i uken. Har trent styrke i flere år, men grunnet eksamenslesning har det blitt lite trening de siste mnd og jeg føler meg som en flodhest. Ettersom sommeren er like rundt hjørnet haster det som f**n å bli fit. Har du noen tips til inndeling/ kombinasjon av styrke/cardio? ant reps?

    2. Tilbaketråkk: Caco-2 assay
    3. Tilbaketråkk: www.vipclub777.com

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg