Hei alle treningsglade mennesker, og norsk ungdom!

Daglig får jeg emails fra veldig unge mennesker (ja, helt ned i 14/15-årsalderen) som ønsker å bygge muskler og legge på seg vekt, og mange vil sikkert påstå at man bare bør nyte tiden da man kan bøtte innpå med “så mye godteri og sjokolade man bare vil” – uten å legge på seg. Selv kjenner jeg imidlertid igjen følelsen disse unge menneskene nok sitter med, der jeg også selv slet med å legge på meg vekt i ung alder, og jeg mener det er viktig at vi trenere, og ikke minst media, også tar dette seriøst. Og ikke bare hjelper de som skulle ønske å gå ned i vekt… Personlig mener jeg denne gruppen i samfunnet vårt har blitt neglisjert, noe du blant annet ser gjennom kosten de yngste blir tilbudt på norske skoler i dag, arbeidsmiljøet de jobber i, og ikke minst hvordan stadig mer av gymtimene bare “forsvinner” fra timeplanen.. Og ingen kan påstå at jeg sier disse tingene for å tjene penger (da dette ikke akkurat er den mest “kjøpesterke” grupperingen i samfunnet..), men fordi jeg selv har vært der, og at jeg ønsker å gjøre mitt beste for nettopp å hjelpe disse unge menneskene med etter hvert å bygge sunne, sterke kropper. Og ikke minst sørge for at de ikke tar feil valg, eller blir rådet til å benytte seg av “kjappe løsninger” de senere vil angre.. 

Så stå på, ta tiden til hjelp, og bygg en sunn og sterk kropp!
Hilsen fra trener´n i Hollywood 

#trening #helse #gym #skole #ungdom #trene #media #trener #kost #mat #meninger #blogg #treningsbloggen 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg