hits

Bygg dine egne sterke OL-bein

Lyst p sterke, og/eller kjappe bein? Her er noen av mtene du kan oppn det p!

OL er i gang, og i lpet av de neste ukene vil vi se noen av verdens sterkeste, kjappeste, og beste atleter kjempe om medaljer og re i Sochi, Russland. Og en av tingene veldig mange av utverne har til felles er sterke og/eller kjappe bein, og under finner du et opplegg for hvordan du ogs kan oppn det.

Les mer p:Corneliselander.com

Kneby
Basevelsen over alle basevelser, og noe du br ha med i ditt program enten du nsker trene deg opp- eller ned i vekt.

Slik gjr du:Start med plassere stangen verst p ryggen, og ikke slik veldig mange har en tendens til gjre; p nakken! St med fttene i et litt bredere enn skulderbreddes avstand, for en god og stabil utgangsposisjon, og trne vendt lett utover. Press rumpa bakover og ned, og senk kroppen til lrene er parallelle med underlaget. Pass p ikke skyte knrne for langt fram slik at de vandrer over og forbi trne (sett ovenfra), og hold vekten p hlene. Press opp igjen tilbake til utgangsposisjon, og repeter.
----------

Bulgarsk utfall
Foretrukket av mange bde som en skadeforebyggende, men ikke minst som en prestasjonsfremmende velse. Trener s si alle musklene i beina, og er spesielt gunstig for oppstramming av Gluteus Maximus og setemuskulatur.

Slik gjr du:Ta et godt steg ut, og legg den andre foten p en benk eller annen forhyning. Senk deg kontrollert ned til bakre kne nesten berrer underlaget (men ikke helt ned!). Vekten skal vre p den fremme hlen, og push deg opp igjen ogs ved legge dyttet her. Hold rett rygg og positur under hele bevegelsen, og det fremre leggbeinet skal ogs holdes vertikale og i ro under hele bevegelsen!
----------

Marklft
Den viktigste basevelsen (etter kneby), og noe alle brha med i et godt program, da det bde styrker, former, og ikke minst gir deg bedre holdning og funksjonell styrke hverdagen igjennom.

Slik gjr du:Start med lett hy i kneleddet, og by overkroppen fram med strak, rett rygg. Plasser stangen midt p foten i bunnposisjon, og nrt inntil leggene. Bls brystet lett opp, og ta et dypt pust, mens du spenner kjernemusklene. Lft stangen horisontalt langs kroppen, mens du reiser kroppen opp, og press hofta fram. Senk kontrollert p vei ned igjen, mens du puster ut.
----------

Geriljakardio
Jeg har tidligere uttalt at dette er den enkleste veien til en stram kropp, og at dette er metoden som forbrenner mest og best. I tillegg er dette den mest effektive kardiovaskulr treningsformen som ogs bevarer mest mulig muskelmasse, og i tillegg tar det bare noen f minutter trene!

Les mer om geriljakardio her

God helg fra LA!

Cornelis

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger