HVORFOR NORDMENN BØR TRENE I DAG:

Jeg pleier å si at søndagstrening får du lite igjen for (bortsett fra når det faktisk utføres en søndag..), og her er noen grunner til hvorfor søndagstrening kan være så bra.

Det finnes mange grunner til at jeg mener søndag virkelig bør være dagen da du kommer deg ut i skog og mark, eller inn på det nærmeste treningssenteret, og under har jeg også prøvd å fokusere på mange av de viktigste grunnene til at ukas siste nettopp bør være dagen da du utfører litt fysisk aktivitet.

Les mer på: Corneliselander.com

Mindre drikking
 Jeg pleier å uttale at (feil) fett, sukker, og ikke minst alkohol er blant vår tids største helseutfordringer, og at det har skylda for mye av samfunnets problemer om dagen. Vi blir stadig større, tykkere, og ikke minst sykere her til lands og så lenge alkoholforbruket øker i Norge vil det heller ikke bli særlig bedre. Ved å legge opp til bedre treningsrutiner, blant annet ved hjelp av økter også på søndager, vil jeg deri- mot mene at tendensen kan snus. Har du bestemt deg for å trene på ukas siste dag, vil jeg også tro at du dermed vil drikke mindre kvelden i forveien. Særlig om du følger rådet mitt under neste punkt. 

Sosialt – på en sunn måte
Jeg har ofte beskrevet hvordan trening nettopp kan (og for mange bør) være en sosial greie der man møter venner eller kollegaer for å mosjonere, og hjelpe hverandre i mål. Har du én eller flere å trene sammen med er nemlig også sjans- ene for at faller fra, eller gir deg med det første mindre (da veldig mange har en tendens til å droppe av etter de første ukene/månedene om man trener alene). 

Les også: – Kvinner blir store av å løfte vekter

Mindre tv-titting
Vi nordmenn ser stadig mer og mer på tv, og de fleste er veldig opptatt av hva som går på skjermen søndag for- middag og -kveld. Timer ut og timer inn ligger vi og slapper av foran skjermen, og selv om jeg ikke mener at du må kutte det helt ut vil jeg i hvert fall anbefale deg å ta et avbrekk med litt mosjon og ekte liv (og ikke bare den vi opplever gjennom andres på skjermen i stua).. Så kom deg opp av sofaen, og bruk hele kroppen (og ikke bare tommel- fingeren for å skifte til neste kanal..).  

Gjør deg klar for ny uke
Enten du er student, ansatt, eller driver egen business mener jeg det vil være viktig å samle tankene, og å gjøre seg “fit for fight” og den nye uka. Trening er ikke bare bra for det fysiske, men også det mentale, og man ser gjerne at for eksempel suksessfulle businessmennesker ofte er opptatt av trening og å holde seg iform. Så litt fysisk aktivitet vil ikke bare kunne være med på å styrke kroppen din, men faktisk gjøre deg klar til dyst og fight, og mestre hverdagen bedre. Så bygg både kropp og sjel (på best mulig måte) – kom deg på trening i dag! 

En treningsøkt er den beste avslutningen på uka.. I hvert fall min mening.. 🙂
Cornelis i Hollywood 

Forhåpentligvis følger du også min nye treningsserie på Side3, “Årets beste treningsprogram” , slik at du kan oppnå DIN drømmekropp selv før påske! 

#trene #trening #søndag #helg #Nyheter #Nettavisen #blogg #meninger #kosthold #mat #uke #bilder  

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg